וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא יומנוער למתבגרות

דנה דרבינסקי-טיקולסקר

4.8.2007 / 21:53

אם היו מעבירים את הגליל לרעננה, חוות "מקום בלב" – מסעדת שף עם שדה צמוד של גידולים אורגניים, הייתה המקום היחיד שלא היה צריך להשתנות

המנה הראשונה שטיפסה אלינו הייתה סופלה תרד עגול ועדין שנראה בכלל כמו קינוח וחיבק בבטן מילוי של גבינת עזים גלילית טובה. הוא נח במרכז הצלחת הגדולה, טובל במצע עגבניות חמות, שום ובזיליקום (34 ש"ח) והוא היה אלגנטי, טעים ומרשים במידה שווה. אחריו הגיעו לחמניות שום מצונפות שפירורי פרמזן טעימים היו דבוקים לקודקודן ואיתן קעריות של טחינה ירוקה (מצוינת), טפנד זיתים שחורים (ניצחונות) וטפנד עגבניות טעים (21 ש"ח).

פרחים צהובים וקטנים נשרו עלינו מהשלטית המסופקת, עץ חסון שנמצא החודש בשיא פריחתו, וכדי להגיע לשולחננו מוקף הסלעים המכוסים מטפסים ירוקים, דילגה לעברנו המלצרית על מדרגות אבן. התחושה הייתה שהרחקנו עד אמירים כדי להיטמע ככה בטבע ולשבת מול אוכל בריא, מרשים ומתוחכם, אבל למעשה ישבנו בשולי רעננה, מהצפופות שבערי המרכז.

אלא שבטון היה הדבר הרחוק ביותר מחוויית הישיבה ב"מקום בלב". ציפורים צייצו מעלינו, צפרדעים גרגרו במקווה המים שזורם בכל שטח הגן ושולחנות עם מפות הציצו מתוך עלוות שיחים סבוכות.

כשחיים שסטל, רענני, גנן וחקלאי התחיל עם מקום בלב לפני 12 שנים זה היה גן בוטני לדוגמה - פרזנטציה שהציגה לראווה את כישורי תכנון הגנים שלו. אבל שסטל מאד אוהב לבשל והגן שלו הפך לבית קפה-מסעדה שמארח גם אירועים. ככה זה התחיל. היום כבר מדובר במסעדה שבשנה האחרונה עובד במטבח שלה בחור מוכשר מאוד בשם קובי כץ, 38, שנולד והתחנך בצרפת ועובד מגיל 14 במטבחים. כץ עשה סטאז' במסעדה ותיקה בצרפת, היה הבעלים של מסעדת הקיוסק המיתולוגית עם שאול אברון, שף ב'ננה בר' בתל אביב, ב'לואיזה' בכפר שמריהו, במסעדת 'בבאי' ועוד. הוא לוקח את התפריט למקומות מורכבים, מוצלחים ויצירתיים ומציין שיש עכשיו תפריט קיץ חדש עם מנות המבוססות על גידולים עכשוויים כמו: חצילונים ממולאים באנטריקוט מוקצף על קינואה גזר וכדור גלידת זוקיני, בוריקיטוס טלה על סלסה מנגו וכוסברה, וסופלה פטריות כמהין שממולא בגבינות צאן ומלווה בסלט פירות טרופיים. כן, כן.

בחווה גם גן גדול של שיחי תבלין המשרתים את המטבח ושדה שבו מגדל שסטל ירקות אורגניים. האורחים יכולים לבקר גם את התיש ואת העזים שמהחלב שלהן חובצים בשטח הגן, גבינות.

"מקום בלב" ממוקם באיזור שבו הבנייה הגבוהה ברעננה נבלמת, כשגם הווילות נגמרות ומתחילים השדות. יש באזור השרון כמובן מקומות זולים ממנו אבל יפים ומיוחדים כמוהו נראה שאין. האוכל במקום תמיד היה מעניין ובריא אבל השלב הנוכחי הוא ללא ספק סוג של שיא. מנת פילה דניס על ארטישוקים (89 ש"ח) הייתה נהדרת וגם מנה של חציל קלוי על עדשים כפריים בתחמיץ, טחינה גולמית, ופיסטוקים ( 36 ש"ח) היתה מבריקה ללא עוררין. אפילו הוופל הבלגי עם הגלידה והקצפת (38 ש"ח), מנת קינוח סטנדרטית על פניו, עלתה על הציפיות. הוופל היה פריך וטוב במיוחד וכמוהו קרם הברולה (32 ש"ח). כמובן שהזמנו מיד גם קרם שניט (32 ש"ח) שהגיע בניגוד לצפוי, בקערת זכוכית עמוקה ולא כעוגה מוצקה והיה טעים מאד.

ב-2004 כשהאוכל היה טוב (אבל לא כמו היום) והגן היה מקסים באותה מידה, החלטנו תוך שעה שאנחנו מתחתנים ב"מקום בלב", למרות שמו שמזכיר יומנוער למתבגרות. איימנו על האחראית על האירועים ששני מבקרי אוכל נחשבים יהיו בין המוזמנים, בחרנו צבע למפות והלכנו הביתה. כשחזרנו כדי להתחתן, מצאנו גן מקסים וערוך ואוכל טעים ומדויק. גם קרקורי הצפרדעים שהתחרו בעוצמת קולו של הרב בחצר המקסימה, היו בלתי נשכחים.

רגע לפני שיצאנו משם אל ירח הדבש, הבטתי בגן הסודי הזה שהיה אז, לפי השמועות, רק בהליכי קבלת רישיון. חשבתי בעצב שאם הייתי מתחתנת בבית קפה אירופאי ותיק עשוי אבן, אין ספק שהוא היה נותר על כנו עוד שנים רבות אחרינו, וגם הדור השלישי שלי היה יכול לעבור לידו ולדעת שבמקום הזה התחילה השושלת. אבל כאן, מי יודע. רק שבינתיים שסטל קיבל מהעירייה רישיון עסק לחמש שנים ונראה שהוא רק הולך ומתפתח. כשרואים את בית העץ הגבוה המשקיף על גן עשבי התבלין הריחני שלו, ממנו הוא מנהל את החווה היפה הזאת, לא נראה שתהיה לו בעיה למצוא למפעל החיים הזה, ממשיכים.

'מקום בלב', פרדס משותף 5, רעננה - 09-7441575 .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully