וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצצה איראנית אמיתית

קליה מור

4.8.2007 / 9:45

קשת, מוסד פרסי בתחנה המרכזית הישנה, הצדיק את המוניטין הטובים שלו גם בטייק אווי. סיים בהצטיינות: הגונדי, שהיה לא פחות ממופתי

הצהריים נחתו בכל הכובד והשקט שלהם. חמים ועגולים ומעייפים. הוא היה בדרך לאנשהו ואמר שהוא עובר דרכי ושהוא רעב. אנשים תמיד בדרך לאנשהו ותמיד רעבים למשהו. במיוחד בצהריים. כיוון שהדרך ללבו של גבר מתעכבת כידוע באזורים בעייתיים כמו הקיבה, הוצאתי מיד בקבוק יין מבעבע והכנסתי אותו לפריזר. בזאת הסתיימה המומחיות שלי. את המזון יצטרך לספק גורם שזו המומחיות שלו. נגיד כזה עם מוניטין של 20 שנה. נגיד מסעדת קשת הפרסית שבנווה שאנן. שכן אין כמו איום איראני כדי לבחון את אומץ לבו של הגבר שלך.

קשת, כך מסרו לי טלפניה האדיבים והבקיאים של חברת המשלוחים בעלת השם הבלתי מעודן שיפוד-פון, טרם התאוששה מיום האתמול (תשעה באב), שבו הרכינה ראשה לזכר חורבן בית המקדש. רבים מהתבשילים שאת שמותיהם גילגלתי בחדווה - כמו שפטה או מוסמה בדינג'ון - נעדרו. והכי עצוב היה שרק בימי שישי מכינים שם תבשיל אש, שמורכב מרימונים, סלק, ירק ואורז ונשמע כמו הצלחה אמיתית. הרכנתי גם אני את ראשי בפני המציאות והזמנתי את הגונדי המתבקש - קניידלעך פרסי עשוי חומוס, וחזה עוף הטובל במרק עוף (22 שקל),גורמה סבזי -תבשיל ירק, לימון פרסי ובשר בתוספת אורז לבן (50 שקל), שיפוד פרגיות ושיפוד קבב (22 שקל השיפוד) וטחינה (10 שקלים). הבקלאווה על חשבון הבית, מסרו לי השיפוד-פונים. בכיף.

20 דקות אחר כך הוא כבר ישב אצלי מול השולחן הערוך כמיטב המסורת הפרסית העתיקה: צלחת, סכו"ם, כוס. לא הספקתי לשפוך את היין על השולחן ולנגב וכבר צילצל השליח בדלת, נכנס, פרש את האוכל על השולחן והסביר לי מה כל דבר. בי נשבעתי. אלמלא פלט בדרכו החוצה "בתיאבון, ותודה שהזמנת שיפוד-פון" ומביך את שנינו, היה מוכתר לשליח העשור.

כל גרגר הוא ישות בפני עצמה

עם המנות הגיעו גם חמוצים, צנוניות ושקית מלאה עלי בזיליקום ופטרוזיליה, כנהוג. פתחנו בגונדי. הוא היה מצוין. כופתה חומוסית גדולה ועסיסית מאין כמוה. למודת גונדי אנוכי, וזהו הגונדי הטעים ביותר שאכלתי. אחר כך עברנו אל הרורמה סבזי. אין ספק, מדובר בתבשיל ססגוני ומלא אישיות שבפיתוחו הושקעו מחשבה, בלילה ירוקה שופעת שעועית אדומה ובשר טעים. אף על פי שהיה קל להבין שמדובר באחד איכותי, כל הלימוניות החמצמצה הזו היתה קצת גדולה עלינו.

האורז היה מצוין - מאלה שכל גרגר בהם הוא ישות בפני עצמה _ והגיע בכמות שהיתה מספיקה לצבא איראני קטן (אך מאיים). דווקא השיפודים והטחינה לא הלהיבו: הפרגיות היו נחמדות, אך לא מעבר לכך, והקבב סתמי.

האנשהו שהוא היה צריך להגיע אליו התחיל ללחוץ. החלטנו לעבור לקינוח. הכנתי לנו קפה שחור והגשתי את הבקלאווה בפנים גאות של אחת שכרגע מרחה פיסטוקים ודבש על עלי פילו וגילגלה הכל במו ידיה. הייתי מוצלחת.

הצהריים המריאו בכל הכובד והרעש שלהם. חמים ועגולים וממלאים. הוא המשיך בדרכו. אנשים תמיד ממשיכים בדרכם. הכנסתי את השאריות למקרר ומזגתי לעצמי עוד כוס יין. ממש עוד מעט, ידעתי, אתמלא געגועים. לגונדי. אני עדיין לא בטוחה מהי הדרך ללבו של גבר, אבל דרכו של הגונדי ללבי בהחלט עברה דרך הקיבה.

בקטנה

שירות: מושלם
זמנים: 40 דקות עד שעה
אריזה: קופסאות פלסטיק וחמגשיות שמחייבות שימוש בכלים מהבית
בעד: כל מה שעושים רק בפרס
נגד: כל מה שעושים גם במקומות אחרים
תמורה לכסף: בטח
שורה תחתונה: פצצה איראנית חכמה

קשת. נווה שאנן 14. משלוחים: א'-ה' 11:00-19:00, ו' 11:00-17:30. הזמנות דרך השיפוד-פון, טל' 1-700-709270

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully