וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההמראה עברה בשלום

תיגל נשיא

4.8.2007 / 22:30

לכתוב על מקום שרק נולד זה עסק סופר-בעייתי. אלא שהביקור באמיליה ארהרט היה ממש מהנה, מהמלצרית הנהדרת עד הפרטנר ההומני, אז למה לא להיות פעם חיובית?

ימי הולדת הם סוג של יום כיפור, רק עם הרבה יותר סיגריות. חשבון הנפש הנורא הזה מתחיל לבעוט בקרביים עם בואו של "חודש יום ההולדת" ולא עוזב עד שאת מוצאת את עצמך בסצנת יום ההולדת מ"הקיץ של אביה". עד השנה טעיתי לחשוב שהבומים האלו בפנים הם סימנים להתרגשות. הופ-הופ, הטרללה גדלה בשנה ולמדה שהכאבים בבטן הם כאבים. נקודה.

אז איפה הייתי בשנה שעברה, עם מי חגגתי את יום הולדתי ה-15 (אני מאוד מפותחת לגילי) וכמה שקלתי, ומנגד - איפה אני עומדת היום, עם מי אני חוגגת (מרתון מיסטר דארסי) ואיך, לעזאזל, אני שוקלת אותו הדבר? מצחיק שאני נאלצת להתמודד עם חשבונות הנפש האלו דווקא בכתיבה עליו. הוא הרי מסמל את כל מה שאני כל כך רוצה להיות: פרפקציוניסט, מנומס להכאיב ואולי יותר מכל - חכם. הקשר בינינו מתבסס על העובדה המצערת שנאלצתי להשתחל לתוך הנעליים הענקיות שהוא הותיר אחריו. לפחות הוא ביקש להתלוות אלי למסעותי בקפה.

רק בגלל הכבוד שאני רוחשת לו נכנעתי להפצרותיו להיכנס לבית הקפה הראשון שנקרה בדרכנו, אמיליה ארהרט (טריוויה: ארהרט היתה האשה הראשונה שחצתה את האוקיינוס האטלנטי בטיסה), אף שהוא נפתח יום לפני שבאנו בשעריו. ניסיתי להסביר לו שהוא עצמו לעולם לא היה נתפס בכזה אקט לא אתי, אך הוא אמר שאתלה בו את האשמה. אז הנה, אני מכבסת ותולה. בדיעבד נדמה לי שהוא התעקש להיכנס בגלל שאחת המלצריות דמתה באופן מרגיז לסיינה מילר. הנה עוד מישהי שכמותה כבר לא אצליח להיות - יפה, רזה ומשיגת בנים שווים ידועה. אולי בעצם הוא התעקש לשבת שם בגלל ארון הספרים, שהדגיש את עליונותו עלי. אני רק הבטתי בהם וראיתי את כל הספרים שכבר לא אקרא וכל הידע הכללי שכבר לא יהיה לי.

המלצרית התגלתה כבעלת תכונה מרגיזה נוספת: היא היתה מותק, וכשביקשתי להחליף את המקרוני עם הגבינה לסלט קיסר (39 שקל), עשר דקות אחרי ההזמנה, היא הסכימה ללא קושי. הוא, מצדו, התגלה נוסף על כל מעלותיו גם כאדם הומני והזמין מנה ללא חיות: פסטה מחיטה מלאה עם קארי, פטריות ולבנה (45 שקל).

טעמה של הביקורת

נראה שאני גם לעולם לא אהיה חיובית כמוהו, לא שהוא אות ומופת לחיוביות, אבל הוא לא רואה טעם בלתת ביקורות. כך ניצלתי אני מהביקורת על כתיבתי (בטענה המופרכת שהוא פשוט לא קורא את הטורים), וכך ניצלה גם הפסטה, שבעיניו היתה טעימה מאוד, למרות שסבלה מעודף פטריות "קל בלבד" ומשילוב "מעניין" בין פסטה ללבנה. אני, בניסיון להשתנות למרות גילי המופלג, החלטתי להישאר במגמה החיובית ולכן אין לי שום תלונות על הסלט.

מבחר הקינוחים במקום היה עדיין מצומצם, ולכן המלצרית התעקשה להעניק לנו בחינם עוגת משמשים ופקאן. בהפוך (10 שקלים) ובתה הקר עם פירות היער (12 שקלים) קיבלנו תמורה הולמת למחיר.

אז אולי זה לא צודק לשפוט מקום ביומו השני, במיוחד מאחת שכבר חוגגת 10,220 ימים, אבל הוא שיכנע אותי שמכיוון שהיינו מרוצים, הביקורת תעשה להם רק טוב. עכשיו רק נותרה השאלה מה עם הביקורת הכה שלילית על 10,220 הימים שלי.

בקטנה

סקס אפיל: במיוחד כשבמקום ישבו שני סלבס
אנשים: סלבס. בינתיים לפחות
עיצוב: ללא שום סימן לקופי האוס שהיה שם קודם
מצב רוח: מתחשבן. עלי ועל הקינוח
שירות: הישר מסיינה מילר
מסך עשן: בחוץ או בבר וסביבתו
הפוך: 10 שקלים, של מאורו
ליד הקפה: עוגת משמש לא רעה
טיפ: לפרגן. זה טוב לעור הפנים
שורה תחתונה: התחלה מבטיחה

אמיליה ארהרט. דיזנגוף 88. טל' 5283888. פתוח: א'-ו' 7:30-1:00, שבת 9:00-1:00.

'אמיליה ארהרט', דיזנגוף 88, תל אביב יפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully