וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי ציניות

רחל אינגבר

11.8.2007 / 9:46

תעשו פאוזה ותראו איך יוזמות קטנות סביב בישול, שפים, שוקולד ויין יכולות לעזור ולשמח אנשים עם מוגבלויות או ילדים חולים. בחייאת, שבת היום, תנו ללב לדבר

ערב ההשקה של מגזין "שפים גדולים מהחיים" נפתח בדבריה של סמדר אשואל. היא דיברה על יהב, בתה בת ה-10 שנפטרה ממחלת הסרטן חודש לפני הדפסת החוברת. חוויית הבישול עם השף רפי כהן ("רפאל"), שגישר על מחסומי הביישנות של יהב, היא אמרה, השאירה את הילדה בהיי זמן רב.
המגזין, פרי יוזמה שנולדה במשרדי עמותת "גדולים מהחיים", הפועלת בהתנדבות לשיפור איכות חייהם של ילדים חולי סרטן, הוקדש ליהב ז"ל.

14 שפים מובילים, ביניהם שאול בן אדרת, מיקה שרון, ניר צוק וגם בשלנים כמו גיל חובב, הזמינו ילדים חולי סרטן למטבחם הפרטי, ובמשך יום שלם בישלו איתם תבשילים וקינוחים נבחרים. החוויות במטבח תועדו במצלמה ומופיעות במגזין לצד המתכונים. בערב בו הושק המגזין אפשר היה לטעום מהמנות ובמהלכו בישלו שלושה מהשפים עם שלושה ילדים מול בני המשפחות החברות בעמותה ואורחים נרגשים נוספים.
הבמה שלבשה חזות של מטבח מאובזר עם משטחי נירוסטה עמוסי כלים, תבלינים וירקות, הוקפה בצלמים שניכר שריגשו בנוכחותם את הילדים שסף הרגש שלהם כבר הרקיע בגלל השפים הכוכבים שעמדו מולם.

לחשושים ובישול טלוויזיוני

השף שגב משה בישל עם עדן טביבי, בת 12 וחצי, סלט תאילנדי חריף עתיר נבטים. מעשיו לוו בהסברים תוך שהוא מלמד אותה איך "מבשלים טלוויזיונית" בלי לשפוך באמת את כל הרוטב. טביבי חייכה ושיתפה פעולה למרות שחריף היא לא ממש אוהבת.
עם מאור בן דיין בן ה-9 בישל השף אביב משה סינטה כבושה בזעתר עם סלט חצילים בטחינה גולמית, וניגש ישר ולעניין, תוך שהוא מדבר בשקט עם מאור שמבצע הוראותיו בקפדנות. לעומת משה שלחשש משהו, פיליס גלזר פיתחה סמול-טוק על תחביבים ודגי אקווריום כחיות מחמד עם טל ביבי, בן 10 בעודם מגלגלים טראפלס חלבה מטחינה ונבט חיטה.

האנשים באולם התכבדו בשלושת המנות מיד אחרי ההכנה, וצורת ההגשה כמו גם הטעם וצקצוקי הלשון סביב, העידו שבהחלט מדובר כאן בגורמה ולא בצ'יפס או חביתה.
בתום האירוע, שמעבר לנאומי הפתיחה כלל בעיקר דיבורים על אוכל, טעמים ושגרה של כאן ועכשיו באווירה נעימה עם הרבה חיוכים - התוודתה עדן שבבית היא דווקא אוהבת לבשל חביתה, פנקייק ופסטה. את הסלט החריף אכלה כשהיא נעזרת בכוס מים ולהפתעתה היה לה טעים, אבל לא הייתה מנסה אותו בבית.

פונה למבוגרים אבל חושב על ילדים

עיון במגזין הצבעוני מבהיר שמדובר במגזין אוכל לכל דבר. מעבר לצילומים המרהיבים של המשתתפים והמאכלים, יש בו תוכן עשיר ומקיף שפונה למבוגרים, אך חושב הרבה על ילדים.

בשפה פשוטה, קולחת ומעניינת מובאים המתכונים שבושלו עם הילדים, כשכל שף הביא גם מתכון שמיועד לבישול משותף של הורים וילדים, כמו פנקייקס ופסטה צבעונית.
התבשילים המוצעים, כמו סלט מבושל של מנגולד עם כבש ולימונים כבושים של רפי כהן, רביולי כמהין, קרם לימון וזיתי טאסוס של אביב משה וקפוצ'ינו דלעת בניחוח תפוז של שלום קדוש מאזכרים מטבח עילי אך עדיין מועברים בצורה בהירה ונגישה, וכוללים חומרים שלרוב יש בבית.
גם מנה כמו סביצ'ה דג ים על קרם חצילים קטיפתי של אבי ביטון נראית לגמרי אפשרית, כשהוראות ההכנה כוללות משפטים כמו: "שמים את קרם החצילים בצלחת הגשה עמוקה, ומורחים אותו כמו שמורחים חומוס".
בנוסף כולל המגזין כתבות בנושא כללי זהירות ועבודה במטבח עם ילדים, תזונת ילדים בריאה, מדריך לגידול תבלינים ועצות לעיצוב שולחן האוכל. מיותר לציין שכל ההכנסות במלואן קודש לפעילות העמותה.

לתרום דרך מארז מתוק לחג

מעבר להפקת האוכל החד פעמית של "גדולים מהחיים", עמותות נוספות שמות במרכז פעילותן במשך כל השנה מוצרים שפונים אל בלוטות הטעם ומשלבות בתהליך הכנתן או אריזתן אנשים מוגבלים. כך הן מנסות לפנות לא רק אל חוש הטעם אלא גם אל הלב.

לקראת ראש השנה, שתי עמותות מציעות בשיתוף יצרניות שוקולד ויין, מארזים חגיגיים, שההכנסות מהם מיועדות בחלקן או במלואן, לפעילות חברתית שוטפת.
למשל, את כל עבודת האריזה ב-ROY שוקולד, הבוטיק של השוקולטייר רואי גרשון, מבצעים אנשים עם מוגבלויות ואחוז מסוים מההכנסות מהמארזים (20-300 ¤) יועבר כתרומה לעמותת אקי"ם. במארזים יש בין היתר פרלינים במילוי גנאש רימונים, תפוחי שוקולד בתלת מימד, ליקר דבש וקונפיטורת תפוח וג'ינג'ר.

ביקב טוליפ, שממוקם ביישוב כפר תקווה ליד טבעון, מועסקים תושבים מהיישוב הקהילתי שסובלים מפיגור. לקראת ראש השנה חברו אנשי היקב לעמותת "שכולו טוב" (האחראית על מפעל ייצור הנרות "יוצרים אור" בראש העין בו מועסקים אנשים בעלי נכות נפשית), ויחד הם מוציאים מארז חג שכולל יין קברנה סוביניון או מרלו מסדרת "JUST" לצד רביעיית נרות בארבעה צבעים (110-140 ¤). ההכנסות מועברות במלואן להמשך פעילות העמותות.

את המגזין "שפים גדולים מהחיים" שהופק בשיתוף עם SBC מגזינים ניתן להשיג ב-24 רשתות שיווק ב-19.90 ¤ החל מעכשיו ועד סוף נובמבר (הרשתות: המשביר לצרכן, YELLOW, ג'אמפ, ניו פארם, צומת ספרים, קרייזי ליין, CO&GOLF, קפולסקי, טיב טעם, מיסטר זול, תחנות הדלק טן, מאפיות אנג'ל, ניצת הדובדבן, נייט סליפ, רונן חן, תחנות הדלק קליאוט, מעדניות דרך היין, דופלו, ד"ר לק, מעדני מנייה, מקס סטוק, COTTON, רשת ג'נטלמן).

את מארזי השוקולד של ROY ניתן לרכוש בבוטיק ברח' יד חרוצים 15 ת"א. פתוח א-ה 9:00-23:00 ו' 9:00-15:00 טל' 03-6874411

מארזי היין והנרות ניתנים להזמנה באמצעות פנייה טלפונית ליקב טוליפ 054-8049809 (נטע) או לעמותת "שכולו טוב" 050-2090222

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully