וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשחרר את הקרש

נגה משל

28.8.2007 / 15:22

ייתכן שכמו כל קוצצי הסלט שמבליחים פה גם מקומו של המכשיר החדש יהיה בארון, אבל מי שאוהב קוביות סלט קטנות ומדויקות ואינו הססן באופיו כבר מדבר על התמכרות

הישראלים ידועים כצרכני סלט מדופלמים. סלט ישראלי (או יותר נכון סלט ערבי קצוץ דק-דק) הוא בגדר תוספת חובה בסיסית, אם לא ארוחה שלמה בגרסה היותר עשירה שלו. העניין הוא שלפעמים בא לנו סלט אבל פשוט אין לנו כוח לפרוצדורה. במקרה הטוב זה מסתיים בעאלק סלט יווני – חתיכות ירקות חתוכות גס, במקרה הרע זה נגמר בעוד סנדוויץ'.

קוצצי סלט מסוגים שונים כבר קיימים בשוק ולרובנו יש בארון איזושהי גרסה של קוצץ, לרוב מכשיר שנזנח אחרי פרץ התלהבות ראשוני ולא הוכיח את עצמו לאורך זמן. אם להיות כנה, אני לא יכולה להבטיח שזה לא יהיה סופו של הקוצץ העכשווי מבית 'פרוגרסיב' האמריקאית, שאביזרי המטבח שלה מיובאים כעת לארץ, אבל אחרי שלמדתי להשתמש בו אני בהחלט יכולה להעיד שיש פוטנציאל לסלט יומי מהיר.

במקור 'פרוגרסיב' מייעדת את הקוצץ לבצל בלבד והיבואן הישראלי הוא זה שהפך אותו לקוצץ ירקות, אבל הוא בהחלט לא טעה. המכשיר מורכב מכלי קיבול מפלסטיק שעליו יושבת רשת צפופה של להבים בדוגמת שתי וערב ועליה מורכב בקלות מכסה פלסטיק עם 'נגטיב' של הסכינים. את הירקות החתוכים (מלפפון, עגבנייה, גזר, פלפל, בצל) מניחים על הרשת ואז מורידים את מכסה הפלסטיק במכה אחת ולכלי הפלסטיק נושרות להן קוביות ירק מסותתות.

השמועות אומרות שיש כבר מי שהתמכר למכשיר ברמה היומיומית ושילדים, סרבני סלט ידועים, מבסוטים מאוד ממשחק הקוביות הזה (נסו למשל קוביות פלפלים ב-3 צבעים).

זה לא המקום לתרגל את אסטרטגיית 'לאט ובטוח'

חבל רק שההוראות לשימוש במכשיר אינן אלה שנותנות תוצאות אופטימליות וצריך לעבור התנסות מיותרת ובמקרה שלי אפילו קצת מצערת, כדי להגיע לתוצאות המובטחות. אז כדי שלא ייתפס לכם הצוואר כמו שלי קרה אחרי שניסיתי להפיק קוביות בצל לפי ההוראות נסו לעבוד כך:

- במקום לחתוך את הירקות לחצאים או רבעים כפי שמומלץ (אל תנסו בכלל ירקות שלמים כמו שמוצע בצילום), זה יקל עליכם אם תחתכו אותם לכמה פרוסות עבות. נכון מדובר בזמן נוסף על קרש החיתוך אבל זה משתלם.

- תוצאות טובות יותר יתקבלו כשפני הירק החתוכים פונים כלפי מעלה ולא כלפי רשת הסכינים.

- טכניקת הורדת מכסה הפלסטיק: תנועה חלושה והססנית תביא לאפס תוצאות ולתסכול גדול. הרעיון הוא להוריד את המכסה במכה קצרה אחת כשאתם משעינים את משקל גופכם על שתי הידיים. לאט ובטוח אינה האסטרטגיה כאן והיא תוביל אתכם לניסיונות פאטתיים של הישענות על המכשיר (למשל ניסיון לעמוד עליו או פשוט קריאת חירום לגבר שבבית כאילו מדובר בצנצנת ריבה סרבנית).

- לקבלת קוביות יפות יותר וחיים נקיים יותר אחרי הסלט, עדיף להשתמש בירקות מוצקים. ירקות רכים (כמו מלפפון או עגבנייה "עייפים") מותירים על הרשת יותר שאריות קשות לניקוי.

- ניקוי הקוצץ: זוהי נקודת התורפה של כל העזרים הטכנולוגים שמנסים לעשות לנו חיים קלים במטבח אבל עושים לנו חיים קשים בכיור (ובדרך כלל זה לא עוזר כשיש מדיח). אמנם המכשיר מגיע עם מסרק ניקוי אבל הוא מנקה טוב את "רשת" קוביות הפלסטיק ופחות טוב את רשת הלהבים.


**
קוצץ ירקות של 'פרוגרסיב'. 160 ¤ להשיג בחנויות אביזרי המטבח המובילות. ניתן להשיג גם רשת להבים לקיצוץ קוביות גדולות יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully