וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאו-לה וישועה

יניב רוזנברג

30.8.2007 / 6:37

הוא מת להתפנן בקופנגן אבל הימים הנוראים בפתח והמסעדוס שלנו נשאר לסליחות. כפיצוי שלחנו אותו ל'גאו' התאילנדית הכשרה. הוא חזר מבסוט

אני שואל את עצמי על מה כל המהומה? ממה נובעת ההיפר-ונטילציה סביב טרנד האוכל הכשר'? הרי הראש היהודי כבר המציא כמה פטנטים קצת יותר מורכבים ומעוררי השתאות מעמידה בחוקי הכשרות. בפרס נובל זכו 167 יהודים (נכון לשנת 2006) שהם 22% מהזוכים בפרסי נובל. שיעור זה גדול משיעורם היחסי באוכלוסייה (0.2 אחוז מאוכלוסיית העולם) - אז אתם מתרגשים משפים כשרים?
אני כן!

קל יחסית להבין איך אימצנו מטבחים ומטעמים כשרים שמקורם במדינות בהן ישנן או היו בעבר קהילות יהודיות תוססות. קצת יותר מפתיע וראוי להערכה האופן בו "הכשרנו" מטבחים שהקשר בינם לבין יהדות הוא מקרי לחלוטין. כמו האוכל התאי למשל (ובכלל האוכל האסייאתי שמאוד פופולרי בארץ גם בגרסאותיו הכשרות).

מסעדת 'גאו' השוכנת באחד מאזורי העסקים ההומים של תל-אביב (צומת הרחובות קרליבך-חשמונאים) מספקת הצצה מוצלחת, טעימה וכשרה למטבח התאילנדי. המקום משרה אווירה היי-טקיסטית נעימה ומאופקת, היצע המנות עשיר ומגוון והן מוגשות באסתטיקה וברוחב לב. גם השירות נעים ויעיל והמחירים סבירים.

לראשונה בחרתי בחצילים תאילנדים ברוטב ספיישל גאו (19 ש"ח). חובבי החצילים יאהבו אותה מאוד, ואפילו חברי ע' שאינו נמנה עליהם, טעם והנהן-המהם בחיוב, בעוד אשתו-לעתיד-שתחיה אכלה לאט ובהנאה סלט גאו של עלים ירוקים, נבטים, רוטב ויניגרט תאילנדי וחזה עוף במרינדת הבית על הגריל (26 ¤). לא נרשמה התלהבות יתרה מהסלט, אך יש לשער שזה קשור לעובדה שהגב' מ' רק השכימה קום ועוד לא פיתחה רעב. לשולחן הוגש גם אגרול תאילנדי (9 ¤) שהיה פריך וטרי, אף שקשה להצביע על ההבדל בינו לבין בן-דודו, האגרול הסיני.

לעיקריות, נבחרו שתי מנות ממחלקת ה"נודלס": גאו ספיישל (39 ¤ - אטריות ביצים ירוקות עם רצועות עוף, ברווז, בקר, בצל ירוק, שעועית ירוקה, ג'ינג'ר, קארי ירוק וחלב קוקוס פיקנטי. רצועות העוף נתרמו למנה בשפע רב וכך גם התבלינים (הודאה באשמה : בעת ההזמנה לא שמנו לב למילה "פיקנטי" וחבל) המיועדת הזמינה פאד-תאי עוף (33 ¤) ואמרה ש"טעים, אבל לא יותר או פחות ממנה זהה המוגשת במסעדות מסוג זה". ע' ציין לשבח את מנת הברווז גאו (39 ¤): ברווז בטמפורה, מוקפץ עם בטטה, בצל, גזר, קישואים וקשיו, לצד אורז מטוגן עם ירקות.

מעידת שירות אחת וקלה נעשתה לקראת תום הארוחה: יצא שחלפו להן כמה דקות טובות וארוכות מהרגע בו הזמנו קינוח ועד שהמלצרית בישרה שהמנה אזלה (אזלה? ב15:00 אחה"צ??!). בהמלצתה בחרנו בפרפה חלבה עם תפוז ג'ינג'ר וקינמון, שאולי ענה על הצורך ב"משהו מתוק לקינוח" אבל ערבוב הטעמים והריחות לא הוליד קינוח מפתה שנזמין שוב בביקור הבא.

כדאי ומומלץ לבקר ולאכול בגאו. אבל שלא תגידו שלא אמרנו: היא מתאימה וראויה כמסעדה לארוחת צהרים או עסקית וגם בפירוש שווה לנצל את שירותי המשלוחים (משלוח חינם בהזמנה מעל 80 ¤ באזור החלוקה), אבל ספק אם נחזור לשם בשעות הערב לשם "יציאה". מצד שני, אם אתם באזור (אחרי סרט טוב בסינמטק) ורעבים, או פשוט חשים געגועים עזים לקופנגן, כנסו ולא תתאכזבו.

'גאו', החשמונאים 91, תל אביב, טל': 03-5613533, 03-5614432

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully