וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השמש שעלתה על דיניץ

רועי ירושלמי

6.9.2007 / 0:12

במשולש הרחובות שאוכלס פעם על ידי דיניץ קם 'סוליי'. המטרה: להדוף את גלי המסחריות בעיר ולהחזיר את השכונתיות האינטימית. הדרך: תפריט פשוט ופעילות חברתית לה ולו

על חורבות הביסטרו-בר-בית קפה 'דיניץ', מחלוצי הסצינה הנחלת-ביניינימית עולה ובאה 'סוליי' (ובעברית: שמש) חדשה. בית הקפה היושב במשולש האסטרטגי בין רחוב גרוזנברג, נחלת בנימין ושפ"ר, נחנך בדיסקרטיות לפני כשבועיים, ורוב הפועלים בו הם פליטי הדיניץ. אמילי דורף, הבעלים, שירתה ב'דיניץ' כמלצרית ואחראית משמרת וגם הצוות – לפחות זה שמאייש את הבר- נראה דומה באופן חשוד למי שעמדו מאחוריו אז. גם העיצוב נותר, רובו ככולו, כולל שלט הכניסה שלא ניתן להסיר (חוקי שימור, יו נואו), כאנדרטה חיה לימיו של החלוץ העולץ. דורף בחרה רק לרענן במקצת את העיצוב ולתלות ציורים לבנבנים פרי מכחולה על הקירות.

דורף מלינה על המצב ומספרת על הנסיבות שהביאו אותה לפתוח את 'סוליי': "אני ממלצרת מגיל 14 בבתי קפה ורגילה ל?שכונתיות ול?לקוחות קבועים, שאנחנו כמלצרים מכירים ויודעים, עוד לפני שהתיישבו, מה הם רוצים להזמין. בשנים אחרונות אני מרגישה שהתחושה הזו נעלמה ושהכל נהיה ממוסחר, במיוחד באזור הזה של תל אביב. כמעט כל בתי הקפה ברחובות הקרובים הם רשתות, עם אותו השטאנץ – אתה עבורם עוד מספר ואין מצב שיכירו אותך ושיפנקו אותך ושתרגיש לגמרי בנוח. ב'סוליי' אני מנסה להחזיר את השכונתיות הזו, שחסרה לי ולכל כך הרבה אנשים, עם תפריט לא פלצני והרבה חיוכים."

בדומה לעיצוב, גם הפורמט הז'אנרי המוכר מהדיניץ - ביסטרו בצהריים ובר ברנז'אי בערב – נשמר ב'סוליי', אך מבחינה קולינרית הוא מנמיך פרופיל, ציפיות ומחירים. את המנות המורכבות של הדיניץ, החליף כאן תפריט פשוט ולא מקיף מדי של מנות בית קפה, המתומחרות בסביבות ה-35 שקלים ומורכבות ממיני סלטים, פתיחים (כפטה כבד וטרין פלפל), ארוחות בוקר ומנות עיקריות כהמבורגר, שניצל וסקלופיני עוף.

כמו כן, מדי בוקר ממתינים כאן סנדביצ'ים ומיני סנדביצי'ם בטייק אווי (קפה ומיני כריכי קפרזה, סלמון או חביתה יעלו 17 שקלים) ובצהריים מוצעות עסקיות משתלמות של מנה ראשונה, עיקרית ושתייה ב-39 עד 45 ש"ח.

נאמר זאת כך – בראשו בראשונה, מדובר בפתרון נוח ליושבי המשרדים באזור. עם זאת, שווה לתת את הדעת לסקציית הבריאות המשתדלת, הכוללת ארוחת בוקר בריאותית (חביתת חלבונים, גבינות רזות סלט ו'לחם בריאות', 41 ש"ח), מנות דיאטטיות ותוספת הום פרייז מוצלחת, המורכבת מתפוחי אדמה אפויים ומגוון רטבים.

חובבי ברים בסגנון ה-"צ'ירס" הטלוויזיוני ישמחו לשמוע שב"סוליי" נשמרת אווירה טובה הרבה בזכות הברמנים הלבביים. אני, שבלבי פינה חמה לדק הסקסי והרחב של הדיניץ, מלא תקווה שגם במקום החדש יאוייש במהרה בר העץ היפה, ויפה שעה אחת קודם.

הHAPPY HOUR, שמונהג מדי יום בין 17 ל-21 וכולל 1+1 על כל הבירות (ובהמשך גם על משקאות נוספים, ותפריט ברים משתלם), יחד עם ערבי פלייסטיישן שבועיים (עוד לא נקבע יום קבוע) והקרנות משחקי כדורגל - צפויים לנעום לבנים. למין היפה מובטח ערב מיוחד בהמשך, שיכלול הקרנות של סרטי בנות ושאר תופינים. ועל זאת ייאמר: אלופי פיפ"א ופליטות מולי ריינגולד– כנראה שמצאתם לכם מקום מדונדש .

'סוליי', נחלת בינימין 22

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully