וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוותיקים והגדולים

שי אילן

12.9.2007 / 12:06

אם תרצו אפשר לקרוא להם "המסחריים" אבל השם לאו דווקא יעשה איתם חסד. הנה כמה המלצות

אל תירתעו מהתואר המסחריים. יקבי "כרמל" עברו בשנים האחרונות לאסטרטגיית ייצור ושיווק שונה מזו שבעבר ומייצרים יינות איכותיים ומוקפדים יותר. סקרנו כבר את ה"לימיטד אדישן" ואת יינות "כרם קאיומי" שלהם, הפעם ניגע ב"סדרה האזורית", הזולה יותר והאיכותית. מולם עומדים יקבי רמת הגולן עם סדרה מפוארת של יינות שאינם מאכזבים, כמעט ברירת המחדל של משקי הבית המתוחכמים יותר.

כרמל – "הסדרה האזורית" – מארז מושלם לאירוח

אהבנו במיוחד מסדרה זו את המרלו 2005. יין עמוק ומאוזן, בעל טעמי פירות סגולים ושחורים ועץ מתובל עדין עם ניואנס שוקולדי. משתהה יפה על החיך, עשיר וטאני במידה.

הקברנה סוביניון מאותה סדרה (79 ש"ח) גם הוא מפתיע, עם נוכחות עץ נעימה, פירות שחורים, פלפל וציפורן. את שלישיית היינות משלים יפה הקברנה – שיראז (65 ש"ח), יין מוצק, עם גוף טוב וטאניות קטיפתית ומשתלבת. במחירים בהם משווקים יינות אלה, הם מהווים פשוט יופי של תמורה. השרדונה מסדרה זו (56 ש"ח) הוא נעים, פירותי עם ניחוחות אננס ומשמש, בעל גוף בינוני וחמיצות טובה. מארז מושלם לאירוח, לפיקניק ולאירועי חג וגם יין שאפשר בנחת לפתוח בסוף יום, כשמתחשק משהו נגיש וטוב בלי יומרה מוגזמת.

יקבי רמת הגולן – הפייבוריטים הקלאסיים

שפע של יינות מרשימים, לשתייה מיידית או למטרת התיישנות. רביעיית האדומים של סדרת "ירדן" – הקברנה, מרלו, סירה ופינו נואר משנת 2003 פשוט עשה לי את זה עד לשורשי השיער. השניים הראשונים, הקברנה והמרלו הם פייבוריטים קלאסיים. את המרלו שתינו לפני כמה ימים בגלל שפשוט לא יכולנו להתאפק עד החג. חייבים להעמיד את הבקבוק יום לפני השתייה, כי יש בו משקע שעלול ליצור תרחיף. אפשרות אחרת היא לסנן בעזרת נייר פילטר. בלי התרחיף זהו יין בעל גוף, בשל ומאוד אלגנטי, עם וניליות מסוימת.

הקברנה 2003 בילה 18 חודשים בחבית ונהנה מכל רגע. הוא טאני במידה, עם בשלות מודגשת בגוון שזיפי ותיבול נעים של עץ וקופסת סיגר. גימור ארוך ואלגנטי וגם מחיר אטרקטיבי. אולי, אחרי כל השיקולים, אחד היינות המומלצים ביותר לחג מבחינת שיקולי תמורה עבור המחיר (בסביבות 100 ¤) והתאמה לחיך משכיל ומתחיל גם יחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully