וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשה מהם קציצות

איתי להט

17.9.2007 / 19:00

רגע לפני שסטפן פרואה-דה-וואה משחיז את הסכין לקראת "קרב סכינים" הערב, תפסנו אותו לשיחה על מגה שפים, על סביח ועל הפסד אחד מתורץ כראוי

סטפן פרואה-דה-וואה, הוא שף-כוכב צרפתי שמתהדר בכוכב מישלן ומהיום בערב הוא אצלנו בטלוויזיה, עושה קציצות בעיקר מהשפים המקומיים שלנו שמתחרים מולו בתכנית הבישול האימתנית "קרב סכינים". בכל בפרק בתכנית מתחרה שף ישראלי מול דה-וואה הצרפתי, בואו נגיד שלנבחרת הישראלית יש עדיין מה ללמוד מהצרפתים.

דה-וואה הצרפתי מתחרה בכל תוכנית בשף ישראלי מהשורה הראשונה: שאול בן אדרת ("קימל"), ירון שלו ("טוטו"), ניצן רז ("סושי סמבה"), דוח'ול ספאדי ("דיאנא"), דניאל זך ("כרמלה בנחלה"), רועי סופר ("גבריאל") ואחרים. בכל תוכנית מכינים שני השפים ארוחה בת 3 מנות בזמן קצוב, כשברקע מפרשנים השפים ירון קסטנבוים ורן שמואלי את הנעשה במטבח. שלושה אורחים ידועים טועמים את המנות ומעניקים ניקוד למתחרים בגין טעם, מקוריות ואסתטיקה. בתכנית הראשונה, היום, ישתתף השף ניצן רז והשופטים הם גלית גוטמן, אמיר קמינר וריקי גל.

רגע לפני שהוא משחיז את הסכין, תפסנו את דה-וואה לשיחה קצרה על מגה-שפים, על סביח ועל הפסד אחד מתורץ כראוי.

למה בעצם בחרת להשתתף בתכנית?

"כיום בצרפת תכניות בישול הן מאוד פופולריות, בשנה האחרונה אנשים פשוט דבוקים למסך כשמשדרים תוכנית בישול. כשהציעו לי להשתתף בתכנית ישראלית, בהתחלה הסתייגתי, בעיקר בגלל היכרותי עם תכניות דומות מארצות הברית שהיו בעיני טפלות ואגרסיביות. אבל כשהתברר לי הקונספט של "קרב סכינים" מאוד התחברתי אליו. הוא נשמע לי מאוד מעניין ואני גם מאוד מתחבר לאופי הקופצני של הישראלים ובעיקר לתפיסת התכנית שלפיה האוכל הוא המרכז ולא קשקושי ריאלטי מסביב".

איזו תחושה קיבלת בצילומים? היה אפשר לחתוך את האוויר עם סכין?

"ממש לא. אני מאוד נהניתי מהחיבוק הישראלי, מקבלת הפנים ומקרבות מלאי עניין וצמודים מול השפים הישראלים. גיליתי אוכל ברמה מאוד גבוהה, שפים נעימים, מקצועיים, אדיבים ונחמדים. עד שהחלו הקרבות, שם כולם רצו להראות עליונות".

לא כל כך הצליח להם, כולם הפסידו עד עתה למעט מנצח אחד שזהותו שמורה בסוד. איך אתה מסביר את ההפסד?
"עשו לי טריק. ההפקה של התוכנית הזמינה אותי לשבוע של חופש בתל אביב. שבוע שלם בו לא עבדתי במטבח אפילו דקה, לא החזקתי אפילו סכין ביד. ואז, אחרי שלא התאמנתי, הם הזמינו אותי לקרב. נו באמת! אבל אני מבטיח לך שבקרבות הבאים אני מגיע מלא במוטיבציה ולמי שיעלה מולי אין סיכוי!".

אני מבין שבתכניות שבהן ניצחת, הצלחת לחולל לפעמים פלאים. עשית קינוח מדג?

"כן, יש שלב בו מקבלים מרכיב סודי, במקרה זה היה דג ישראלי שאני לא זוכר את שמו. הדג השתלב יופי עם סוכר וברגע שאתה מוצא פרי או עשב תיבול לעדן את החיבור הזה, נוצרה מנה מעניינת שיצאה נהדר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

באיזו מנה שלך אתה גאה במיוחד?

"בקוקי סן ז'ק מוגשים ברוטב קארי וגבינת עיזים".

יצא לך לאכול אוכל רחוב בישראל?

"או כן. אני ממש אהבתי את המנה שמגישים בפיתה עם חצילים ועוד מיני דברים (סביח – א.ל.). זה היה לי ממש טעים".

ראית כמה צרפתים יש פה בקיץ? אולי תפתח מסעדה בתל אביב?

"אני חייב להודות שאני חושב על זה ברצינות. תל אביב מאוד הזכירה לי את ניו יורק מהרבה מאוד בחינות. נדמה לי שיש פה מקום לשפים מכל העולם לבוא ולפתוח מסעדות. אני באופן אישי רואה הרבה פוטנציאל בתל אביב ואולי באחד הימים אחרי שאנצח את כל השפים שלכם, תבואו לאכול אצלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully