וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היה שווה לשדרג את סיר האורז

איתי להט

23.9.2007 / 12:02

גרסת הביסטרו של 'טשרניחובסקי 6' מעניינת, מאוזנת ומעוררת התפעלות. תפריט הערב (עכשיו ב-20% הנחה) כולל ניצחונות כמו דואט סלמון עם סורבה סלק וסלט פירות ים במשחק טמפרטורות

מוסד האוכל הביתי, 'טשרניחובסקי 6' הוא כבר לא מה שהכרתם. את סירי האורז הענקיים ותבשילי הבריאות של הצהריים מחליפים בשעות הערב מדי מטבח שף מצוחצחים וחומרי גלם שמחכים בציפייה מתוחה להפוך למנות גורמה. קבלו את הביסטרו 'טשרניחובסקי 6'.

דיווחנו על המהפך הקטן-גדול הזה לפני כשלושה שבועות כשטשרניחובסקי עברו ממספר 6 למספר 5 בגדה שממול. את המעבר הזה ליווה לא רק שיפוץ מקיף, אלא שדרוג שלם של המטבח בעזרתו של השף יובל רוזנן והסו שף/קונדיטורית דקלה יניב. המעבר מצהריים ביתי לביסטרו עם נגיעות אנינות של פיוז'ן בערב, הוא אקט טבעי עבור בני הזוג דליה לוגסי ואייל מרון, הבעלים של טשרניחובסקי. השניים, חובבי קולינריה לא קטנים, שמקדישים לפחות חודש בשנה לטיול גסטרונומי בצרפת, כבר חולמים על ההתפתחות הזאת הרבה זמן וסוף סוף מגשימים. את הדגשים שלהם לגבי אוכל בריא ושילובים בריאים במנות הם בישלו בתהליך הכנה ארוך עם הכישרון הניכר בעליל של רוזנן. התוצאה? פשוטה, ישירה ומופלאה.

הסימוכין לכך הגיעו כבר במנת פתיחה של משעשע חיך (צרפתית - amuse bush) – כוסית של מרק קרם כרובית קר עם גבינה בולגרית, זרעי עגבניות ושמן זית. הקרם דגדג לנו את פקעיות הטעם והמנות האחרות, שלא התמהמהו להגיע אחריו, שמרו על אותה רמה גבוהה. פתיח של דואט סלמון (38 ¤) חשפה את משנתו של רוזנן. על צלחת מוארכת הוגשו פרוסות דקיקות כקרפצ'יו של סלמון כבוש (גרבלקס) מעוטר במעט שמיר, לידו סלמון מאודה עם מעט שמן שומשום ובמרכז, הפריד בין שתי תצורות הדג, כדור בסגול מהפנט של סורבה סלק. מעבר לכך שהמנה מהממת בקוויה הנקיים, היא מגלה שרוזנן שולח את ידו ממחוזות הבישול הצרפתי עליהם גדל אל עבר הפיוז'ן, אבל עושה זאת בריסון רב, בכישרון ועם הרבה כבוד לתוצרת המקומית, כפי שגם גילינו במנות הבאות.

ההפתעות הנעימות נמשכו בסלט פירות הים (45 ¤) על טעמיו המדויקים והניגוד המבורך שהציג בין פירות הים לפיסות המנגו שהוגשו ברוטב שזיף יפני. הפתיע גם משחק טמפרטורות עדין עם החיך, מאחר והשרימפס במנה הוגשו מצוננים היטב לאחר ששרו כנראה במעטפת קרח. את ניגוד הטעמים העדין הזה אותו אוהב לשזור רוזנן במנות, טעמנו גם במנה ראשונה של סרדינים שהוגשו על ברוסקטה עדינה שלא נתקפה באמוק שום, עליה הונחו פלפלים קלויים, פילטים טריים של סרדינים (33 ¤) ועליהם כתם צהוב וזרחני של איולי זעפרן. עוד פרזנטציה מושכת עין למנה שמרשימה אף יותר בשילוב טעמיה.

הנרות במקום הופכים אותו למקום רומנטי ואנחנו הרשינו לעצמנו להישאב לאווירה יחד עם פילה מוסר (82 ¤) שהוגש על ריזוטו זעפרן ונתח קצבים עסיסי עם תפו"א צלויים (88 ¤). המוסר - שני פילטים מוצלבים על ערמה צהבהבה של ריזוטו בציר סרטנים עדין - היה מאוזן ועדין. ניכר שהושקעו בו עמל ודיוק. המנה הבשרית לעומת זאת טופלה במהירות וביד הבטוחה שנדרשת לה. טעמו של נתח הקצבים הדומיננטי עודן בצריבה קלה וקרמלית על מחבת לוהטת בעזרת יין וצנוברים, ותפוחי האדמה ניצלו על פי המסורת הצרפתית הגורסת כי לנצח הם נידונו להיות בני לוויה לנתח הבשר ולא יותר.

את החוויה המוצלחת של טשרניחובסקי חתמו 3 מתוקים של דקלה יניב הסו-שף: מוס שוקולד נוגט עם בננות מקורמלות (28 ¤) שיצר תחושה מרעננת וקרירה דמויית מנטה בפה; סורבה יוגורט עם חטיף פצפוצי אורז ופירות יבשים שנאפה במקום ומוגש עם סלט פירות (28 ¤); ופונדנט שוקולד לבן ומריר (28 ש"ח) עם רוטב פירות יער שהוגש בתצורת יינג ויאנג ומבחינתי סיכם את כל הסיפור הנהדר הזה של טשרניחובסקי 6 גרסת הביסטרו – סיפור של איזון טעמים מוצלח.

'טשרניחובסקי 5', תל אביב, 03-6208729. כרגע יש 20 אחוז הנחה על תפריט הערב, 19:00-לקוח אחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully