וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפנוף נהיה מסעיר

רועי ירושלמי

24.9.2007 / 22:46

אם תטעמו את נקניקיות הגורמה שמכין אלן טלמור - מובטח לכם שגם אתם תפסיקו לחשוב שנקניקייה היא מוצר נחות. נקניקיית הטולוז הלבנה עם בצל ירוק וגבינת פקורינו היא כוכבת הקולקציה

נדמה שנצח נצחים חיכינו, חובבי הנקניקיות המושבעים, לדבר האמיתי, לנקניקיית-זהב שתגאל אותנו מאספסוף האצבעות החיוורות שבסופר. החדשות הטובות הן שהיא סוף-סוף הגיעה: מה נאמר ומה נגיד, הנקניקיות של אלן טלמור הן ללא ספק הדבר הכי טוב שקרה לאסכלה הביתית שלכם מזה זמן רב.

איטלקיות מבשר לבן עם שום, טימין וגרגרי שומר, מקסיקניות מבקר עם פלפל צ'יפוטלי מעושן ובצל ירוק, איריות שמנמנות מכבש עם מיורן וג'ינג'ר - הן רק חלק מהמגוון הרחב והמרגש-ממש שמייצר במו ידיו אלן השרקוטרייר.

על אף שהוא מצוי בתחום הניקנוק כשבע שנים השמועה על הנקניקן טלמור רצה לה מפה לאוזן ופועלו המרשים נותר כסוד בקרב מביני עניין ובמטבחיהן של מסעדות ספורות ('לה צ'מפה' 'ליאו בלומס' ו'מולי בלומס'), הנהנות משירותיו הטובים.

את השכלתו בנושא הבשרים, רכש טלמור נסיך הנקניקים, במטבחי מסעדות שונות בהם פעל כשרקוטייה ובראשם בר היין האיטלקי 'ברברסקו' ומסעדת 'הטאבון' בנמל יפו."אחרי 12-13 שנים במטבח, נמאס לי לעבוד בלילות והחלטתי לצאת מהעבדות של המסעדות ללקוחות ולבעלים," מתוודה טלמור בכנות על הנסיבות שהביאו אותו לפתוח ב-2000 את מפעלון הבשר שלו בראשל"צ.

"בארץ, אז כמו היום, נקניקיות נחשבות מוצר נחות, אנשים התחנכו לחשוב שנקניקייה זה פארש, אבל בעולם זה לא ככה. יש נקניקיות מעולות, עם קהל שמעריך ואוהב אותן וגם בארץ בשנים האחרונות יש יותר ויותר ביקוש לנקניקיות איכות".

נתחים איכותיים ומילויים יצירתיים

מבחר הנקניקיות של טלמור כולל 10 סוגי נקניקיות וספיישלים משתנים (45 ש"ח לקילו - אריזה ממוצעת נעה בין 800 ג"ר לקילו), העשויים כולם בעבודת יד מנתחים איכותיים ומשלבים חומרי גלם מעולים ומילויים יצירתיים (תודו שלא כל יום יוצא לכם לשמוע על נקניקיית עגל חלב עם צנוברים ופטריות).

מתוכם, עלתה והיממה כוכבת אחת בלתי מעורערת: נקניקיית הטולוז. התמסרתי אליה כליל כבר מהביס הראשון. גליל הקסם הבשרני הזה מורכב משילוב מושחת של בשר לבן עסיסי, בצל ירוק וגבינת פקורינו עזה וריחנית, שהותכה בצלייה ובתוך כך התמצקה לה עם הבשר ביתר שאת. במילים אחרות: אם מדונה לא הייתה כותבת זה מכבר את שירה האלמותי "כמו בתולה", אין ספק שאני הייתי יכול לכתוב אותו אחרי המפגש עם הטולוז.

מלבד נקניקיות, מציע טלמור גם מגוון של תערובות קבבים, המבורגר, שיפודים, עופות ונתחי בשר שלמים, אותם הוא מביא עד לפתח הבית, בהנחה שהזמנתם יום מראש ושאתם גרים באזור תל אביב.

כדאי ורצוי לתת את הדעת גם למוצרים חדשים ויחודיים שמוכנסים מפעם לפעם למבחר כברזואלה (נקניק בקר יבש), מיני נתחים במרינדות ותערובת המבורגר קטלוני עם פפריקה מעושנת, תבלין שטלמור מייבא במיוחד מספרד. בנוסף, טלמור בונה תפריטי מנגלים לפי דרישה, לברבריקיו מפונפן במיוחד. אין ספק, הנפנוף מעולם לא היה מסעיר יותר.

'אלזס' - נקניקיות אלן. א.ת ראשון לציון (משלוחים וטייק אווי בלבד): 050.7286677 אלן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully