מי שאוכל לבד – דלעת ספגטי בגבינה

אם טרם יצא לכם להכיר את דלעת הספגטי צבי טריגר פה בשביל לערוך היכרות עם החוטים העדינים ולהציע מתכון פשוט ומופלא לרווקים

צבי טריגר

את דלעת הספגטי גיליתי לפני שנים כשחייתי בארצות הברית. דיאטת אטקינס הייתה אז בשיא האופנה ודלעת הספגטי הפכה לתחליף הלאומי האמריקני לפסטה.

קוראים לה מכך משום שלאחר בישול (במיקרוגל או על ידי הרתחה במים על הכיריים) בשרה נמשך לחוטים הדומים לספגטי. למרות שמה, טעמה לא קשור לספגטי או לאטריות. דלעת הספגטי, שמקורה ביבשת אמריקה, היא מתקתקה, עדינה מאוד, כמעט נייטרלית, דבר ההופך אותה לבת לוויה מושלמת לרטבים שונים.

ואכן, אפשר להלביש את חוטי דלעת הספגטי בכל רוטב פסטה עדין שאתם מכירים. רטבים מורכבים מדי, כמו רוטב בולונז לא יתאימו, משום שטעמה המתקתק והעדין יילך לאיבוד, ובניגוד לספגטי אמיתיים, הדלעת תיבלע ברוטב ותיעלם במקום לתת לו פייט רציני, כמו שצריך.

דלעת הספגטי היא אם כך מועמדת רצינית לארוחות מהירות וטעימות, ואין שום בעיה להכין ממנה משהו זריז גם אחרי יום עבודה מתיש. נראה גם שהיא נולדה למי שאוכלים לבד: דלעת בינונית אחת מספיקה לסועד אחד ולכן זה לא מפליא שהיא הפכה לשוכנת קבע במטבח שלי. כשחזרתי לארץ מאוד שמחתי לגלות אותה גם בסופרמרקטים הישראלים.

עוד בוואלה! NEWS

גפן פרימו: "הג'ודו היה אהבה ממבט ראשון"

לכתבה המלאה

דלעת ספגטי בפלפל וגבינה

המתכון הזה הוא בסיסי ומהיר וטעים להפליא. אני מעדיף לבשל את הדלעת במיקרוגל, אבל אם אתם מעדיפים, אפשר להרתיח במים על הכיריים. הארוגולה, שמחליפה את הפטרוזיליה הקצוצה המסורתית במנות פסטה, מוסיפה למנה טעם מריר-חריף מעניין, וגם פריכות. חשוב לא לבשל את הדלעת יתר על המידה, כדי שלא יתקבל פירה דלעת במקום חוטים דמויי ספגטי.

המצרכים (למנה אחת)
1 דלעת ספגטי
2 כפיות שמן זית (או יותר, לפי הטעם)
כף גדושה גבינת פרמזן מגוררת (אפשר להחליף בקשקבל)
כף ארוגולה קצוצה גס
מלח ופלפל שחור לפי הטעם


הכנה:
1. חוצים את הדלעת לאורכה. בעזרת כף מרוקנים מכל מחצית את הגרעינים והסיבים וזורקים אותם.

2. לבישול במיקרוגל: יוצקים 1/3 כוס מים לתוך קערה המתאימה לבישול במיקרוגל. מניחים בתוכה את שני חצאי הדלעת המנוקים, ומכסים בניילון נצמד (אין כאן טעות בנוגע לכמות המים הקטנה: הם לא אמורים לכסות את הדלעת, אלא רק לאדות אותה). בעזרת מזלג מחוררים את הניילון כמה פעמים, כדי לאפשר לאדי הבישול להימלט החוצה. מבשלים 12 דקות במיקרוגל בעוצמה מלאה.

3. לבישול על הכיריים: שמים את חצאי הדלעת המנוקים בסיר ומכסים במים. מביאים לרתיחה, ומבשלים 20-15 דקות, עד שהדלעת רכה.

4. לאחר הבישול מחכים כמה דקות כדי שניתן יהיה לעבוד עם הדלעת. ברגע שהיא לא חמה מדי מכדי להחזיקה (אפשר גם להחזיקה ביד אחת במגבת מטבח), מפרידים את בשרה לחוטים באמצעות העברת מזלג לאורך בשר הדלעת (כמו בתמונה המצורפת). מעבירים את ה"ספגטי" לקערת ההגשה.

5. יוצקים על ה"ספגטי" שמן זית. מפזרים גבינה מגוררת, מלח ופלפל ואת הארוגולה הקצוצה. מערבבים בעדינות, כדי לא לקרוע את החוטים העדינים, ומגישים מיד.

תוספות וגיוונים:

1. אפשר להוסיף לפני ההגשה כמה זיתי קלמטה או טסוס מגולענים וקצוצים גס או 2 עגבניות מיובשות קצוצות גס.

2. אפשר להחליף את הפרמזן בגבינת פטה מפוררת.

3. אפשר להחליף את הארוגולה בפטרוזיליה או בבזיליקום.

4. נפלא להוסיף ¼ כפית קליפת לימון מגוררת.

5. ה"ספגטי" האלה יהיו גם נפלאים עם רוטב פסטו איכותי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    לוגו - פיקוד העורףפיקוד העורף

    התרעות פיקוד העורף

      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully