וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחסים פתוחים

29.9.2007 / 22:23

סוכות הוא לא חג מחייב מבחינת הרכב הארוחות - מה שמשביע ובעונה וגם קצת מרשים – הולך. נסו את המרק הקצת מקסיקני ואת הסלט עם התמרים הצהובים של איילת הירשמן

מתכונים שמתאים להגיש בסוכה שלכם (מרק שהוא ארוחה בקערה אחת) או סלט ירוק משודרג שקל להביא לסוכה של אחרים. מתוך הספר החדש של איילת הירשמן: "ראש השנה הקל שלי – מתכונים מצוינים לחגי תשרי".

מרק עגבניות וכדורי בשר מקסיקני במקצת

זה המרק הכי ביתי בעולם – כזה שכיף להגיש בארוחות חג רשמיות פחות, בארוחות של צהריי החגים, בסוכה, איפה שתרצו. הוא תמיד מתאים. זאת מפני שבתוספת קערת האורז ליד, הוא כבר עונה במדויק על ההגדרה הנכספת: ארוחה נינוחה בקערה אחת.

8 מנות
למרק:
2 כפות שמן זית
2 בצלים גדולים, קלופים וקצוצים דק
2 שיני שום, קלופות וכתושות
8 כוסות מרק עוף או מרק בקר
2 עלי דפנה
2 קופסאות (800 גרם כל אחת) עגבניות מרוסקות
או כוס סלסה עגבניות מוכנה, או אריסה מוכנה או סלט מטבוחה מוכן
1/4 כוס כוסברה קצוצה דק
מלח, פלפל שחור

לכדורי הבשר:
500 גרם בשר בקר טחון
6 כפות קמח תירס דק
כוס ציר עוף מוכן (מוכן או מתוצרת בית)
1 ביצה
כפית מלח, 1/2 כפית פלפל שחור
כפית כמון
כוס כוסברה קצוצה
1 שן שום, קלופה וכתושה

להגשה:
כוסברה טרייה קצוצה, לימונים
אפשרות להגשה
אורז לבן מבושל

1. המרק: מחממים את השמן בסיר ומטגנים את הבצל כמה דקות מעל להבה בינונית-גבוהה, עד שהוא שקוף. מעבירים חצי כוס מהבצל לקערה. מוסיפים את השום לסיר ומטגנים כחצי דקה (נזהרים לא לחרוך) מוסיפים את המרק, עלי הדפנה, העגבניות, הסלסה, הכוסברה, מלח ופלפל. מביאים לרתיחה, מכסים, מנמיכים קצת את הלהבה ומבשלים ברתיחה עדינה 15 דקות.

2. כדורי הבשר: שמים בקערה את כל המרכיבים ומערבבים לעיסה אחידה. יוצרים כדורים בגודל שזיפים קטנים ומוסיפים למרק. מביאים לרתיחה נוספת, מכסים, מנמיכים את הלהבה ומבשלים 20 דקות, תוך ערבוב מדי פעם, עד שהכדורים רכים. חשוב להקפיד לבשל את כדורי הבשר במרק כשהרתיחה עדינה, והלהבה לא גבוהה. רתיחת יתר הופכת אותם לקשים, ואילו רתיחה עדינה תשאיר אותם רכים כמו שצריך. מתבלים במלח ובפלפל.

3. ההגשה: מחלקים לקעריות, ואם רוצים, מוסיפים לכל קערה אורז לבן. זורים כוסברה מלמעלה וסוחטים את הלימונים.

סלט ירוק עם תמרים צהובים, וינגרט דבש ושקדים מתובלים

תמרים צהובים טריים זו אהבה ישנה שלי, ובכל שנה, כשהחגים מתקרבים, אני מתחילה לחפש אותם בשוק וגם לבדוק מה העניינים אצל אנשים שיש להם עצי תמר בחצר. כשאני כבר משיגה לי תמרים צהובים, אני מבצעת תהליך הבחלה מהיר: אני פשוט מקפיאה אותם למשך יממה. זה כל מה שצריך בשביל שהטעם הכהה, הבוסרי מעט, ייעלם, ובמקומו תופיע המתיקות הרכה, שלא דומה לשום דבר אחר. אחר-כך אני עושה מהם סלט, מהסוג שמביאים בקלות לארוחה בסוכה (במיוחד לאותם אירועים שבהם מזמינים אתכם ואז אומרים לכם "ותביאו סלט"). בעצם זו מנה ראשונה נפלאה בכל ארוחת חג, ובכלל.

תפעול: כשמכינים את הסלט לארוחה בסוכה, נניח, שהיא לא אצלכם, אלא אחת כזאת שצריך לנסוע אליה, שמים את העלים הירוקים, בלי רוטב, בקופסה. אחר-כך מאחסנים את התמרים בקופסה אטומה נפרדת, את השקדים באחרת ואת הווינגרט ברביעית, שמים הכול בשקית ויוצאים לדרך. כשמגיעים, פשוט מאחדים את כל המרכיבים ומערבבים.

8 מנות
לתמרים הצהובים:
כ-20 תמרים צהובים טריים

לווינגרט דבש:
1/3 כוס חומץ בן-יין אדום (או מחצית הכמות חומץ בלסאמי ומחצית חומץ בן-יין אדום)
1 כפית דבש
1 כפית חרדל
1/2 – 1 כפית מלח, פלפל שחור גרוס לפי הטעם
2/3 כוס שמן זית
לסלט
4 כוסות עלי סלט קרועים לפיסות קטנות (למשל חסה ערבית, חסה משי, חסה אדומה, עלי רוקט, עלי בזיליקום, תרד ועוד)
1 בצל סגול, פרוס דק

לשקדים:
100 גרם שקדים קלופים מולבנים
2 כפיות תערובת פלפלון צ'ילי מיובש גרוס ופפריקה אדומה מתוקה
2 כפות שמן (קנולה או תירס)

1. התמרים: 24 שעות לפני ההכנה מקפיאים את התמרים. כשעתיים לפני ההכנה מוציאים אותם מהמקפיא ומפשירים בטמפרטורת החדר. פורסים לפרוסות עבות.

2. הווינגרט: שמים את החומץ, הדבש, החרדל, המלח והפלפל בצנצנת עם מכסה מתברג. סוגרים ומנערים היטב. מוסיפים את השמן, סוגרים ומנערים שוב עד שכל המרכיבים מתאחדים.

3. הבצל: כשעה לפחות לפני ההכנה (עד יממה לפניה) שורים את טבעות הבצל בווינגרט כך שיהיו מכוסות היטב, ומשהים בטמפרטורת החדר או במקרר.

4. השקדים: מחממים את התנור לחום בינוני (180 מעלות). מערבבים בקערה את השמן והתבלינים. טובלים בהם את השקדים ודואגים שיצופו היטב מכל הצדדים. מפזרים בתבנית ואופים 10 דקות עד שהשקדים מזהיבים. לחלופין, מחממים מחבת יבשה וקולים את השקדים המצופים 3 דקות, עד הזהבה (משגיחים כל הזמן שהם לא נחרכים). מעבירים לכלי אטום.

5. לפני שיוצאים לדרך: שמים את פרוסות התמרים בקופסה אטומה ומטפטפים עליהן קצת מיץ לימון שלא ישחירו. שמים את העלים הירוקים בקערה ועוטפים בניילון נצמד. לוקחים את כל הקופסאות (של התמרים, העלים, השקדים והבצל) ואת צנצנת הרוטב והולכים.

6. האיחוד: ממש לפני ההגשה מוסיפים לעלי הסלט את הבצל, התמרים והשקדים. יוצקים מהרוטב ומערבבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully