וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שפיני הלך

איתי להט

17.10.2007 / 17:05

אחרי העזיבה המתוקשרת הסלטים ב"פיני בחצר" התל אביבית נותרו טעימים אבל נרשם קושי בזירת פירות הים ובגיבוש קונספט

עד לפני כמה חודשים, הייתה רק חצר אחת לפיני, החצר התל אביבית. אלא שאז פיני ארז את החצר בסערה נפרד מהנוף לים ועלה חזרה לירושלים, כדי לפתוח מחדש את החצר המקורית. כפי שכבר ידוע, ל'פיני בחצר' התל אביבית כבר אין שום קשר לפיני לוי - האיש מכר את חלקו במסעדה וגם הפסיק לייעץ לה. למעשה המסעדה שמשקיפה על הים בגבול יפו, כבר מתנהלת שנה וחצי ללא שום קשר ללוי ואנשי חצרו טוענים ש"פיני בחצר" התל אביבית היא לא יותר מאשר חצר בלי פיני. המסעדה הירושלמית, לעומת זאת, שבה לפעול לפני כשלושה חודשים והתפריט שלה מעורר תיאבון.

ביקור במקום התל אביבי גילה כי המסעדה התל אביבית מגישה אוכל טעים, אבל כזה שניטל ממנו קסם האיברים הפנימיים של לוי. לוי נודע כאמן של סלטים ובשרים - במיוחד איברים פנימיים של בקר וכבש. את הידע הזה הוא אמנם הנחיל בתחילה למקום התל אביבי, אבל משהו באווירה הלא חורפית במיוחד, שקיים בעיר ללא הפסקה, לא התחבר היטב למנות הכבדות שלו.

גם אחרי עזיבתו של לוי אופי התפריט נשאר כשהיה. הסלטים שהוגשו לנו, למשל, נשארו טעימים כבעבר: צלוחית זיתים מרוקאים מעולים מתובלים בכוסברה ושיני שום, לחם הבית שממוטט אפילו התנגדות של חולי צליאק ומאזטים של עדשים עם כוסברה - כולם פותחים את התיאבון כמו שצריך.

אובדן האופי הפינאי מתבטא בעיקר בעיקריות. תמיר רפאלי, השף והיועץ הנוכחי של המסעדה, לקח את התפריט יותר לכיוון הים תיכוני ובכך, מצד אחד התאים אותו מעט יותר לאופי התל אביבי, ומצד שני, ויתר על הייחוד הירושלמי שהביא איתו לוי.

באופן עקרוני, נראה לי שההתפתחות העדינה הזו היא מבורכת כל עוד מדובר בעונת הקיץ הארוכה של תל אביב. בחורף, כך אני מקווה, תחזור לנשב רוחו של לוי ביתר שאת במטבח התל אביבי. מנה חורפית שכזאת ממנה טעמנו הייתה תבשיל אוסובוקו טלה עם ירקות שורש בתוספת פירה (84 ¤). מנה בסיסית, טובה שמרפדת את הבטן ועוד נשאר ממנה הר. לא מדובר כאן בביצוע גורמה, אלא באחד ישיר, פשוט ובלתי מתיימר. מאותה גישה ניתן היה להתרשם גם במנת פילה דג ברוטב אספרגוס שמנת ואגוזי מלך (82 ¤) - קטיפתית מז'אנר בישול שנחשב כמעט לחטא במטבחים עכשוויים, או במילים אחרות – טוב שמישהו עוד מבשל דג בשמנת.

אבל במעבר לפירות ים 'פיני בחצר' התל אביבית מאבדת גובה. השרימפס ברוטב חמאת שום, מרווה טרייה ועגבניות (84 ¤) הוגש עם מרווה עייפה ונטולת השפעה, והשרימפס היו אל-דנטה על הצד הלא מחמיא של הבלתי מבושל. חבל. זו מנה פחות או יותר סטנדרטית ובמחיר שלה אפשר לאכול בעיר מוצלחות יותר.

ומה לגבי 'פיני בחצר' הירושלמית? שם עוד לא ביקרנו, אבל עיון בתפריט המעודכן של לוי מעורר תיאבון וסקרנות: תבשיל בשר לחי עם פול ירוק וכוסברה; כבד עוף עם בצל סגול, דבש ענבים וציר בקר עם פירה; ומנה של חוט שדרה מטוגן שמסמלת אולי את מה שמעט חסר בסניף התל אביבי שהשאיר מאחור.

"פיני בחצר", נחום גולדמן 6, תל אביב, טל': 03-6822111
"פיני בחצר", דרך בית לחם 7, ירושלים, טל': 02-6719922

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully