וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק הראש ממריא

שי אילן

28.10.2007 / 12:29

כיף למי שטס מחלקה ראשונה באל על ויכול ללגום את היינות הטובים של "בזלת הגולן". שי אילן נשאר מקורקע ומבסוט בעיקר מהקברנה רזרב. המרלו, לטעמו, זקוק לחיזוק של זן נוסף בבלנד

המועצה הקטנה שלי עמה נהגתי למלא פי יין, התפזרה ונפוצה. זה וזו נסעו לשנת שבתון והם לוגמים יינות על שפת אגם בציריך, אחר מצא עבודה מאתגרת ויש לו פחות ופחות זמן וההיא, טוב, היא יודעת את מספר הטלפון שלי ומה אני רוצה.

אין לי בעיה לשתות לבד, ויש לזה יתרונות, אבל מצאתי פטנט חדש: אני מביא אתי בקבוק לפאב השכונתי שלי, יורד עליו עם בעל הבית וכך חוסך לעצמי את זמן ההמתנה לבירה שאחרי. אני יודע שאיש לא יצטט לי את הפתגם ביידיש "ביר נוך ויין טרינקט איין שוויין" (בירה אחרי יין שותה החזיר) כי כולם מנומסים ולא רוצים לפגוע ברגשותיי, אבל אני לא אתנצל ואתרץ. מבקר אלכוהול טוב הוא כזה שמנסה על עצמו הכל בלי רתיעה. תחשבו עליי כעל מעין מאדאם קירי.

ובכן מאדאם קירי שלכם לגמה לאחרונה כמה דברים חדשים ומתה לספר לכם. יקב "בזלת הגולן" השיק לאחרונה שלושה יינות חדשים: הראשון בהם, קברנה סוביניון מסדרת "ברונזה" 2006. זהו יין בעל גוף בינוני עם אף נעים בניחוח מתובל.

הוא בילה שמונה חודשים בחביות עץ אלון אמריקאי וצרפתי, ואחר כך עוד שישה חודשים בבקבוק. הוא עשיר בטעמי פירות אדומים, פטל ודובדבן ומראה תיבול מסוים גם בטעם ונוכחות של עץ מעט מעושן. יין אלגנטי למדי, מאוזן בטעמים ועם טאניות רכה. אפשר להחזיק עד 5 שנים ואפשר גם לשתות עכשיו. בסך הכל, יין נעים וטוב. ב-105 ש"ח הוא מעט יקר, אבל לא באופן מושחת.

חדררו קודם

מרלו רזרב 2006 מהסדרה המובחרת של בזלת הגולן הוא כמו כל היינות של היקב, יין זני ב-100 אחוז. הוא יושן 10 חודשים בחבית והמתין עוד שלושה בבקבוק. התוצאה בעלת גוף מלא, עם ניחוח פירות כהים. גם בטעם היין שזיפי ומתובל, עם נוכחות של עץ, ניואנס של דובדבנים וטעמים של ליקריץ ופלפל שחור. את היין הזה מומלץ מאוד לחדרר לפני השתייה, הטאניות שלו קצת קשה. יש בו משהו מרשים, אם כי מעט לא חדיר.

התחושה שלי הייתה שאילו הייתה ביין מעט נוכחות של זן אחר מלבד מרלו, הוא היה משתפר. סביר להניח שכדאי גם לחכות אתו שנה, והוא בוודאי יחזיק בבקבוק כשש-שבע שנים. 140 שקל, לחובבי מרלו מושבעים.

קברנה סוביניון רזרב 2005 הוא הטוב שבשלישייה. 20 חודשים בחבית ועוד שלושה בבקבוק. יין מענג, עם גוף בינוני-מלא וניחוח של דומדמניות ודובדבנים שחורים. הוא בעל טאניות טובה ומתקתקה כמעט וכמה רבדים של טעם: בהתחלה פירות שחורים ואדומים, שזיפים, דובדבנים ומעט פטל. אחר כך שכבה של עשבי תיבול ובסוף שוקולד.

הכל מלווה בעץ המעושן האופייני לשלושת היינות. זהו יין הדוניסטי אבל לא פרוע, ניתן לשתייה עכשיו ויהיה מעניין לבדוק אותו בעוד שנה ושנתיים. יקבי בזלת הגולן תמיד מדברים על יתרונות הטרואר, בית הגידול, וביין הזה הם ניכרים באמת. טוב מאוד ושווה 140 ש"ח.

היינות של "בזלת הגולן" נבחרו להימזג במחלקה הראשונה ב"אל על". אני ככל הנראה לא אפגוש אותם שם בזמן הקרוב, אבל אם מונית הכסף תעצור לי בדרך לפאב, אולי ארכוש לי 2-3 בקבוקים מהקברנה סוביניון רזרב שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully