וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסעדוס - קולינרי

יניב רוזנברג

29.10.2007 / 16:18

שלחנו את המבקר הדוס שלנו לבדוק את "קולינרי" הכשרה והמעוצבת בירושלים והוא ניצל את ההזדמנות לדייט סוער על סלט טרטר. מנה אחרונה כשרה ושווה טרם נמצאה

נפצח בשאלה: למה תמיד זה תפקידם של הגברים (דתיים וחילונים כאחד) לבחור את זירת הדייט. האם לא די בכך שאנחנו בדרך כלל צריכים לעשות את הטלפון הראשון? (ויסלחו לי חברותיי הסופר-מודרניות ומלאות הביטחון-עצמי שלא מקבלות את הדין ולא מהססות 'להתחיל איתו'). זה גם בסדר שאנחנו באים לקחת אתכן, וזה ממש בסדר ונכון שאנחנו צריכים לשלם (ואתן –להציע!) אבל איך זה שכמעט תמיד הזכרים גם צריכים לספק את התשובה "לאן הולכים"?

אך " צדיקים – מלאכתם נעשית בידי אחרים" ולפיכך שמחתי שבעודי תוהה לאן אקח את העלמה ח' בדייט השני שלנו, הפנו את תשומת לבי ל"קולינרי", מסעדה חדשה יחסית וכשרה למהדרין (!) שנפתחה במושבה הגרמנית בירושלים. כשנכנסנו התרשמנו מהשולחנות המעוצבים ותשומת הלב לפרטים שהשרו אווירה נעימה.

שבחים לבשר, בעייתיות בחומוס

לשולחן הוגש סלט טרטר (60 ¤) - רצועות פילה בקר (מיובשות במכוון ועקב כך מפתיעות) על שעועית ירוקה, עגבניות מיובשות ובייבי תרד ברוטב בלסמי ושמן שומשום. מנה טעימה שנהנתה מיחס נכון בין רוטב ומרכיבים.

בנוסף הוזמנה מנת 'מזאטים ישראלים' (55 ¤), וזכינו במבחר מרשים ומגוון של צלוחיות וטעמים. גילינו שממרח עגבניות מיובשות וטחינה הולכים יחד בכלל לא רע. בצלוחית הסלק לעומת זאת, לא הושקעה מחשבה יתרה וגם החומוס אפעס, אולי מקבל ציון "עובר" אצל תושבי עיר הקודש. אולי. אבל לא טעים לאלו שהטריחו עצמם מתל אביב, ועוד כדי להרשים מעריצה שרופה של "חומוס ירמיהו". זו מנה מגוונת אבל בהחלט ראויה לשיפור.

בעודנו תוהים ודנים בנושאים שברומו של עולם (אלוקים אדירים, איך אני נופל לבור הזה כבר בדייט שני?) כמו "כן כיסוי ראש, לא כיסוי ראש, כן מכנסיים, לא מכנסיים, הכשר בד"צ, הכשר רבנות", הונחו על השולחן שתי מנות עיקריות. זו של ח' - סטייק פילה בקר (110 ¤) , במידת עשייה מדיום לצד ריזוטו פטריות ומוח-עצם. "הסטייק היה טוב" העידה הדייטית, "אבל דע לך שקשה לטעות בזה. זו מנה מנצחת" ואילו הריזוטו: "בסדר, לא משהו. תכל'ס קצת מיותר, ליד בשר".

עבדכם הנאמן והמסור חרף סכינו והזמין סטייק אנטריקוט, 350 גרם (90 ¤) שהוגש מדיום-וול ולצדו תפודים אפויים. אין לי אלא לומר – עשוי לעילא. גם השירות היה טוב והצוות ניחן בסבלנות ואדיבות רבה.

בין ביס לביס ובעודנו דנים במשמעות בן-אדם בעולם וגם על משמעות בת-אדם. התחוור כי על התפריט המעניין אמונה מירית הראל. מילא אישה, מילא צעירה (24) – אבל דתייה? אכן כן. מי אמר שמיתוסים לא מתנפצים? מתנפצים בכבוד רב. את המסעדה פתחה הראל יחד עם בעלה יוני וחברם יונתן לוינגר. היא אמונה על המטבח (אחרי לימודים במכללת הדסה וספיגת טעמים הונגריים מהבית) והם על 150 היינות הישראלים הכשרים שהמסעדה גאה להגיש.

המנה האחרונה הייתה עוגת שוקולד עם פירות יער. לצערי, ב"קולינרי" כמו גם ביתר המסעדות שנבדקו מאז הושק המדור, טרם נמצאה מסעדה כשרה שבה נתגלו מנות אחרונות שוות באמת. אך טרם הרמנו ידיים ואין ספק שזו רק שאלה של זמן ואולי גם קצת יותר כוונה בתפילה.

Coolinary , עמק רפאים 31, ירושלים. טל': 02-5662671 . כשר. פתוח: א-ה 12:00-24:00, ו' 12:00- כניסת שבת, ש' – מוצ"ש- 1:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully