וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פומפוזי כמעט כמו אגז בנדיקט

רועי ירושלמי

18.11.2007 / 6:57

את יום החופש הבא שלכם ביפו תתחילו בארוחת 'בוקר ים' החדשה ב'נועה'. אחרי גביע קיר רויאל וסלמון ומולים מעושנים מומלץ להתפנק בחנות העיצוב המשתלמת שבמקום

משהו טוב עובר על מתחם השף ניר צוק. לאחר זמן מה שבו הורגשה דעיכה מסוימת, נקטפים בימים אלו פירות הרמונט הכללי שנעשה כאן. החלל המרכזי והגבוה שמאכלס את 'נועה', בית הקפה החינני שהפך ברבות השנים לביסטרו, שופץ בשלוש השנים האחרונות באופן יסודי ואת לוק ה-"היי, אני בניין אחרי הפגזה ומי אתה?" מחליף כעת פאסון מהוגן ובורגני יותר, שלא פוגע בשארם הכללי.

"כשפתחתי את נועה לפני שש שנים, הרעיון הראשוני היה שיהיה כאן בית קפה קליל שהתפריט שלו יתבסס על סנדביצ'ים מלחמים שאנחנו אופים במקום וממאפים." מסביר צוק. "מעצם הצורך והרצון של הסועדים, המקום הפך לביסטרו ולאורך הזמן, הדגש ב-'נועה' עבר לאוכל ממש. בעיניי הצורך הזה הוא בסך הכל די הגיוני - אם כבר אנשים מגיעים עד יפו, הם כבר רוצים את כל החבילה, וזה אומר גם לאכול".

בנוסף למייק-אובר הכללי, נוספו לביסטרו היפואי חנות עיצוב וכלי בית חביבה ומשתלמת, שהושקה לא מזמן בעיבוריו (טיפ מאתנו - חפשו את שלל כוסות הסרוויס הפומפוזיות של 'קורדיליה', המתומחרות ב-19 ש"ח ליחידה) ותפריט ארוחות בוקר חדש ודנדש, שנהנה מטוויסט דקנדטי.

יש גם ארוחת בוקר לנחנחים

ארוחת הבוקר הסטנדרטית (65 ש"ח, יקר!), לא זו שלמענה הגעתם אלא זו המיועדת לנחנחים בנפשם, כוללת מבחר חביב של צמד ביצים לבחירה, סלמון מעושן עילאי (נגיע אליו בהמשך, אל חשש), סלט ירקות, גבינת לבנה רוקט מוצלחת, פלפלים קלויים, חצילים כבושים ושתייה חמה וקרה.

עם זאת, השוס הרציני מתגלם כאן בארוחת 'בוקר הים' (50 ש"ח), הכוללת גביע קיר רויאל (אם עוד לא ניסיתם - תאמינו לנו אין דרך טובה יותר מזו לפתוח יום), נתחי סלמון מעושן, מולים מעושנים בפפריקה, סרדינים כבושים, סלט, לחמניות ושריפסים מעושנים. תוספת של חביתה לכל העסק (עם שרימפס, אלא מה) תעלה 15 שקלים.

מתוך המבחר המגוון והראוי של שלל כוכבי הים, מתעלים על חבריהם נתחי הסלמון המעושן בעלי טעם מעודן במיוחד וגם המולים שמתאפיינים במתקתקות לצד ארומת העישון . בקיצור, מדובר באחת האופציות הייחודיות והמושחתות ביותר לארוחת בוקר.

נדמה שההתמקדות של צוק ב-'נועה' היא לא מקרית. את יראת הכבוד של החלל המיוחס והכהה של "קורדיליה" - היהלום שבכתר ממלכת צוק - מחליפה ב'נועה' נונשלטיות חיננית. כמעט מיומה הראשון היא מושכת אליה רבים מתושבי הסביבה ושלל אושיות צבעוניות ומהווה את הלב החם והפועם של המתחם כולו. כאמור, בשנים האחרונות שינתה 'נועה' את פניה גם מהבחינה הקולינרית, ותפריט עב-בשר דחק את מקומו של התפריט המינימלי שליווה אותה בשנותיה הראשונות.

"אנחנו מנסים כל הזמן להכניס ל-'נועה' כמה שיותר הרפתקנות ואווירה של בילוי", מציין צוק, "גם מאחורי ארוחת הבוקר עומד רעיון דומה, של לתת משהו מגניב ושונה, כי שמי שמגיע לכאן לארוחת בוקר, כנראה לקח יום חופש. "

'נועה'. הצורפים 14, יפו. 03-5184668.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully