וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפה ומאפה - פאסה

רועי ירושלמי

22.11.2007 / 6:20

היינות מספרד ואיטליה, האוכל סולידי והמטרה שתשתו בצהריים ואפילו על הבוקר לצד הקרואסון. 'ז'אז'ו וינו', בר היין החדש והחמוד בנווה צדק (ואח של 'ז'אז'ו'), חותר לשינויים בהרגלי הצריכה

אל הבר הזערורי 'ז'אז'ו', השכונתי של נווה צדק וחביבם של היפים והבשלים, הצטרף לפני כשבוע אח חדש, שנפתח ממש מולו וכולו שיר הלל ליין ולחיים הטובים– 'ז'אז'ו וינו'.

משכן השיכר החדש, נהנה מאינטימיות מבורכת, שהיא גם סוד קסמו של ה'ז'אז'ו' המקורי. גם כאן מדובר בחלל צר - כוך ממש - שבלבו בר קטנטן. רק הקיר הגבוה והמסיבי בצד ובו 120 סוגי יינות, מבליט את היתרונות של האח הדנדש.

את מבחר היינות הראוי להערכה הרכיבה שני מעוז - ששמה דגש, כנרמז משם המקום על תוצרת - ספרדית ואיטלקית. ישראל, כמה לא פטריוטי, ניצבת בעמדת מיעוט. "זה לא שיש לי משהו נגד היינות הישראלים," מתגוננת בלהט מעוז. "אני פשוט מרגישה שצריך לפתוח לאנשים את העיניים, ליינות מחו"ל ולטעמים אחרים. חוץ מזה, היינות הישראלים מוכרים את עצמם די לבד ויינות זרים עושים את זה קצת פחות. אני באמת מקווה שאני אצליח להכיר לאנשים יינות קצת שונים ממה שהם התרגלו להכיר."

לנוחיותם של תושבי השכונה, מעוז טוענת שהייחודיות במבחר המוצע היא שרוב היינות "הם יותר לבית" ומיועדים לשתייה במיוחד– רחמנא ליצלן – בארוחת צהריים.

ז'וליינים של גבינות מיושנות

כאן המקום לומר שהקונספט של 'ז'אז'ו וינו' הוא בהחלט נועז. על אף מראהו האפלולי, הוא מקווה להיות בר היין הראשון שייתן דגש מיוחד לשתייה בשעות הצהריים, ושתיינים מקצועיים מוזמנים לנסות את מזלם גם בבוקר, לצד הקרואסונים (מ-"דומיניק" המוצלחת שברמת גן), הסנדביצ'ים והקפה שיוצעו כאן.

גיל רייזר אמון על המטבח הפצפון, שמנפק מגוון מצומצם אך איכותי של תקרובת-משקאות. מתוכו אפשר לציין את הסרדינים הטריים בלימון ושמן זית (16 ש"ח לצמד דגיגים), פנכות נקניק הברזאולה היבש עם שומשום וואסאבי (13 ש"ח), פסטורמה ארמנית, פרושוטו וגולת הכותרת – ז'וליינים של גבינת גאודה מיושנת, פרמזן ורוקפור, בליווי פרי (12 ש"ח). נשנוש מצוין לצד כוס יין. בנוסף, השוס המקומי הוא העובדה שמבחר היינות שבוחרים לפתוח ב'ז'אז'ו וינו' משתנה מדי יום וכולל כ-8 יינות, מוכרים יותר ופחות. המחיר לכוס לא זול ועומד על כ-30 ש"ח, אבל היי – על איכות צריך לשלם.

'ז'אז'ו וינו'. שבזי 44, נווה צדק, תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully