וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכב צדק

שירי כץ

22.11.2007 / 11:28

ההתפתחות המואצת של נווה צדק מאיימת ליצור מערב פרוע קולינרי עם מוסדות צעירים לצד ותיקים. חדשים בנוף: בר יין וחנות יינות ובית קפה שמתמחה בארוחות בוקר מכל העולם

השער המפריד בין רחוב יחיאלי למרכז סוזן דלל צבוע בצבע תכלת נעים. כל כך נעים, שלא ניתן לצפות את הסכנה האורבת להולך רגל תמים המנסה לצעוד לאורך המדרכה ומגלה שהשער החשמלי נפתח בבת אחת אל תוך המדרכה ללא כל שילוט, מחסום או אזהרה. הסיבה: לדיירים הפותחים את השער מהחניה אין דרך לראות אם השטח פנוי לפני הלחיצה על הכפתור.

ומה עניין השער למדור אוכל? ובכן, בשער זה אפשר לראות מטאפורה למתרחש עתה בנווה צדק - מצד אחד שכונה בתהליך בנייה מואץ המתנהלת לפי מיטב מסורת המערב הפרוע, עם נהגי משאיות המשגרים את הפועלים להרים בידיהם מכוניות חונות על מנת לפנות מקום ברחובות הצפופים, מצד שני אוכלוסייה בורגנית הנמהלת עם סלבריטאים, אנשי אקדמיה ואחרים. ולענייננו: לתוך תבנית הנוף הים תיכוני השאנן נמזגת בהלת נדל"ן ותנופה קולינרית הכוללת בתי עסק שנפתחים במהירות. אפילו מקדש הבשרים "נווה צדק - מקום של בשר" (שבזי 64. טל' 5104020), שנפתח בשכונה בחודש האחרון, כבר נחשב לוותיק.

דלאל

דלאל, המסעדה היוקרתית של אנדריאה (דושי) לייטסדורף, נפתחה בשלהי הקיץ, ובשבוע שעבר זכתה לארח את פאני ארדן וז'ראר דפארדייה. בימים הקרובים ממש אמור להיפתח החלק השני של הפרויקט: המאפייה ובית הקפה המצויים במבנה נפרד ורבוע המאופיין בצבעי חול מאופקים וכולל מרפסת קטנטנה הצופה אל רחוב כל ישראל חברים, ובר פנימי ארוך שעליו אמונים בריסטות בסגנון איטלקי. בניגוד למסעדה, שהכניסה אליה מצריכה מעבר דרך פטיו ושומר, הפטיסרי-בית קפה החדש שקוף כמעט לגמרי לרחוב ומספק אווירה מחייבת ומאיימת פחות, המתאימה לשכנים, רקדנים ועוברי אורח המזדמנים לאירועים במרכז סוזן דלל וחושקים בהפוך וקרואסון. רק, כאמור, זהירות מהשער החשמלי (כל ישראל חברים 5. טל' 5109292).

ספיישלים של גשם

כלפי חוץ שומרות לכאורה המסעדות הוותיקות - NG בר בשר, סוזאנה, מארי, טאצה ד'ורו, חטאים מתוקים, נינה וננה - על פאסון, ואינן מתרגשות כלל מבואן של החברות החדשות לשכונה, אך למעשה מדובר בתקופה של פעלתנות שיא. מסעדת ננה (אחד העם 1. טל' 5161915), למשל, נערכה מבעוד מועד, הצטיידה בשף פיטר שקלושי, ומגישה מדי יום 10 ספיישלים מיוחדים לעונת הסתיו ובקרוב ישיקו תפריט חורף עדכני. בינתיים מוציא שקלושי מנות ראשונות כמו מרק ארטישוק ירושלמי עם פטריות פורטבלו ושמנת חמוצה (32 שקל), סינטה צרובה על הגריל עם נבטי ראשד ווינגרט סיידר תפוחים (49 שקל), וטרטר אינטיאס עם ענבים ובצל שאלוט על חציל קלוי (46 שקל). בעיקריות הוא מציע צלעות טלה עם פירה ושעועית ירוקה ברוטב יין פורט, רוזמרין ופטריות פורצ'יני (122 שקל).

להשתכר בשכונה

גם בגזרת היין נראה כי העניינים זורמים בקצב. גולן דור, בעליה של מסעדת ננה המוזכרת לעיל, אף פותח בימים הקרובים חנות יין בשם פרי הגפן (אחד העם 4. טל' 5161915), שמתמקמת מול המסעדה באחד העם 4. בחנות החדשה יוצעו למכירה 6,000 בקבוקי יין ממבחר של כ-70 יקבים ישראליים, וכן אביזרים נלווים לחובבי יין - ממקררים וגביעים ועד פריטי ריהוט משופצים.

דור לא לבד. מקורות היין בשכונה גואים גם בעזרת בר היין שנפתח ברחוב שבזי בשם JAJO WINE (שבזי 43. אין טלפון), מבית היוצר של JAJO - הבר שמעבר לכביש. המקום מעוצב כבר קטן העשוי ארגזי עץ מהסוג שמשמש לשינוע יינות, כאשר הלוגמים יושבים בגבם לרחוב.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

הילה קסומה ואיכותית

בית הקפה מיאה זוכה אף הוא לשכן חדש - קפה מטינה המתמחה בארוחות בוקר. מדובר בבית קפה מרווח עם רצפה צהבהבה ובר העשוי עץ. יתרונותיו המרכזיים של מטינה הם חצר אחורית עשויה משטחי עץ משופעים, וחלון ראווה הפתוח אל מאפייית בית הקפה. הרעיון שמייחד את בית הקפה הוא ארוחות בוקר מכל העולם, אך הוא גם מציג את חסרונו המרכזי של המיזם: המחירים לארוחות הבוקר הללו לא זולים כלל בהשוואה למחירי ארוחות הבוקר הנהוגים בעיר (שבזי 49. טל' 5101516).

מכיוון שכל הממוקם בנווה צדק זוכה להילה שכונתית קסומה ואיכותית, אין פלא שגם הפריפריות המרוחקות של השכונה משויכות אליה. כך קרה שגם אסיף, המסעדה שפתחו עינב ברמן (שהיתה השפית של אורנה ואלה) והשף ניר פלר, הוגדרה כחלק מנווה צדק - וזאת למרות שמיקומה קרוב הרבה יותר לאזור שדרות רוטשילד. כשמתעלמים מחילוקי דעות גיאוגרפיים ניתן להבחין כי סגנונה של אסיף שואב השראה ואף מזכיר את המקורות - אורנה ואלה. הכל לבן וצחור, נטול עיצוביות, כשרק מפות צחורות המעטרות את שולחנות העץ הפשוטים מפתיעות ומבטיחות שמדובר בביסטרו של ממש.

הרעיון הקולינרי המנחה הוא תפריט המשתנה בהתאם לחומרי הגלם העונתיים מדי שבוע, בסגנון בישול אקלקטי. בשבוע שעבר, לדוגמה, הוגשו תבשיל כרובית בטעמים הודיים, ניוקי לבבות ארטישוק בשמן כמהין בסגנון איטלקי, חצילונים באלדי עם ארטישוק ירושלמי צלוי וריקוטה בסגנון ים תיכוני ושרימפס בצ'ילי מתוק-חריף עם שקדים קלויים בסגנון ספרדי. ההיצע כולל תמיד חמש מנות ראשונות, חמש מנות עיקריות וארבעה קינוחים, כאשר בשעות הערב מתומחרת ארוחה של מנה ראשונה, עיקרית וקינוח ב-110 שקל (לילינבלום 18. טל' 5165198).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully