וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מחפשים להתחכם

רחל אינגבר

22.11.2007 / 12:19

חוץ מעובדי ערוץ 10 ששורצים ב"טאטי" יש שם תפריט חורף חדש שהלקוחות בחרו ובו יותר אופציות צמחוניות. זירת הפחמימות נותרה מפתה ובקרוב יקום גם לופט אפייה חווייתי ביהוד

בין מסעדת "האווזים", סניף של "הפנינג", סודוך וסופר פארם פועל כבר 5 שנים "טאטי", מרכזון קולינרי שכולל ביסטרו, בית קפה ומאפייה במתחם אחד על דרך השלום בגבעתיים.
כשנכנסים פנימה מגלים אלטרנטיבה מעוצבת של מרחב חיצוני עטוי זכוכית וחלל פנימי אלגנטי בצבעים חמים: הווילונות בהירים, רהיטי העץ כבדים, והקיר מלא כתובות סטייל גרפיטי, ששוברים את המעונבות.

אבל אי אפשר לכתוב על "טאטי" מבלי לציין שבין לקוחות המקום הקבועים נמנים עובדי ערוץ 10 והפניקס שמאכלסים את רב הקומות שלמעלה, ונוכחותם היא מרכיב אינטגרלי בבניית אווירת המקום. זו נעה בין דיינר ניו יורקי לקפה פריזאי.

האוכל במקום לא מתחכם מדי, נסמך על טעמים שמצויים מלכתחילה במרכיבים ומדגיש אותם. לדברי הבעלים, ענת זרמטי, חומרי הגלם פשוטים וטריים והמנות מיוצרות במקום מדי יום, בלי חומרים משמרים.

תפריט השגרה כולל כריכי אנטרקוט, פרגית, טונה, עוף ואבוקדו (36-58 ש"ח) סלטי רוקפור ואגוזים, פטוש וקיסר (41-56 ש"ח) ועיקריות קלאסיות כמו שניצל, פילה סלמון, קבבונים, חזה עוף בגריל, פסטה וניוקי (46-89 ש"ח). מדי עונה נוהגים לגוון אותו במנות חדשות, ולקראת החורף הנוכחי הריצו במשך שלושה חודשים 25 כאלה בקרב לקוחות המסעדה. המנות הנבחרות, חביבות הקהל, יוצעו כחלק מהתפריט, אותו בנה השף מארק שולמן ("פאביו", "פאפא ליאו"), החל מבעוד שבועיים.

עוף בקשיו במצב צבירה מפתיע

"קיבלנו הרבה תלונות על מגוון צמחוני מצומצם מדי בתפריט", אומרת זרמטי ואכן בתפריט החורף החדש יש קונטרה לקרניבורים. הצמחוניים זכו בקישים (46 ש"ח), לביבות פראסה וריקוטה עם רוטב יוגורט עזים (36 ש"ח), שטעם הכרישה הטבעי בהן לא הלך לאיבוד - אולי בעזרת הריקוטה שכהרגלה מוסיפה למרקם בלי לבלוט יותר מדי.

עוד בגזרה הצמחונית: ריזוטו פטריות ריחני עם פורצ'יני, פורטובלו ושמפיניון (36 ש"ח), שהיושב מולי הכריז שהוא הטוב שאכל מימיו. בנוסף יש מרקים (26 ש"ח) מרק עגבניות חריף-מתקתק עם ג'ין ופרמזן מגוררת, ומרק שורשים נהדר עם ארטישוק, גזר תפוחי אדמה ומקל קינמון, שמוסיף טעם עדין ולא משתלט.

ועדיין המבחר הבשרי נרחב יותר. ראשונה של עוף בקשיו עם ריבת תפוחים ואניס (42 ש"ח) הפתיעה כשהוגשה כממרח דמוי פטה כבד, עם טעם מובחן של עוף בתנור. קצת מוזר ומונוטוני, אבל מעניין.

מההמבורגר הענק (62 ש"ח) ששולבו בתוכו עגבניות מיובשות ובזיליקום ייהנו אוהבי בשר הטלה בעל הטעם האופייני. הוא מוגש עם ריבת בצל מעל, ופוטטו צ'יפס עבים שבושלו ואז טוגנו.
אבל המנה הייחודית ביותר שטעמנו הייתה דווקא פילה בקר (89 ש"ח) שהוגש רייר בנתחים דקים ולצדו כבדי עוף אפויים, ברוטב מרסלה שהעניק ארומה מתקתקה של וניל וקרמל, כאילו היה מדובר בעוגת בשר.

אל עוגות השמרים והקרם עתידים להצטרף שני קינוחים קצת פחות עוגתיים. טעמנו קרמבונענע (36 ש"ח) עם מלית דחוסה ויציבה של קרם שמנת משובץ נענע בציפוי שוקולד מריר שהיה לא רע בכלל, אך הזכיר בטעמו מלית (משודרגת, כמובן) של ופל לימון.

הקדאיף (36 ש"ח) מוצלח הרבה יותר בזכות מארג מענג של גלידת וניל (של "אייסברג"), קרמבל חלבה, טחינה וסילאן, אטריות שחומות וצנוברים שמפוזרים סביב.

המאפייה ממשיכה לבעוט

אבל ללא ספק הנקודה החזקה של המקום הייתה ועודנה "לחם טאטי" שנפתח לפני שנתיים וחצי ובשנה האחרונה פועל תחת ידיו של השף-קונדיטור נועם בבילה ("אסף ארטיזנל", "כפות תמרים").

במאפייה-קונדיטוריה אין משפרי אפייה מתוך עיקרון (למעט קרואסון החמאה, שלדברי זרמטי "אי אפשר להתפשר בו"). למי שלא מכיר, המבחר כולל, בנוסף ללחמים כמו לחם בוכרי מעניין עשוי שיפון, גבינת גאודה ועשבי תיבול, בריוש מופלא ו-seed loaf דחוס, עתיר גרעינים ובריאות שמקורו בקייפטאון (15-18 ש"ח) – גם שלל עוגות וטארטים מכל סוג. יש גם תפריט טייק-אווי לשעות הבוקר והצהריים עם מבחר טרי וצנוע של פיצות אישיות מקמח דורום (18 ¤), פוקאצ'ות עם שקשוקה וסביח לא מטוגן (18 ש"ח), סלטים (26 ש"ח) וכריכים (18-21 ש"ח) – אומרים שעד 15:00 הכל מתחסל.

תושבי המרכז המרוחק יותר, שלא נקלעים לגבעתיים או לא נוהגים לעצור על דרך השלום כדי לאכול, יוכלו בעתיד ליהנות מ"טאטי" גם ביהוד. בפברואר ייפתח באזור התעשייה מתחם חווייתי של מאפייה, ביסטרו וחנות, פרושים על 800 מטר ומחוברים בלופט אחד.

"טאטי" - ביסטרו, קפה ומאפייה, דרך השלום 53 גבעתיים, פתוח א'-ו' 8:00-1:00 שבת 10:00-1:00
טל' 03-7315880

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully