וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה רק נשמע באנלי

לרה רוטר

9.12.2007 / 7:12

גם טוסטים, סלטים ומרקים יכולים לרגש אם עושים אותם כמו שצריך. בגלידת "השקד" בנמל ת"א הוסיפו מנות חמות והתוצאה מושקעת ומפתיעה לטובה

ממש בכניסה לנמל תל-אביב, באזור בו בדרך כלל הולכים מהר כשמתכווננים למקום שבשבילו בעצם הגעתם לאזור, שוכנת גלידריית "שקד". בימים אלה בתיאום עם הגשמים הגדולים, הוחלט שם לשדרג את התפריט ולשלב בו מנות חמות.

"גלידריית שקד" היא אחותה הקטנה של בית הקפה- מסעדה איטלקית "שקד" ברמת חן. הסניף ברמת חן נפתח לפני תשע שנים והשף אבנר אנגל מלווה אותו כמעט מאז ההקמה. אנגל בוגר בית הספר "תדמור", שמייעץ לשני הסניפים באופן קבוע, עבד בלא מעט מסעדות יוקרה כמו "כפות תמרים", "רושפלד", רפאל", "קלואליס" וב"מישל סאראן בטולוז. בצרפת גם למד את אומנות הפרלינים וממתקי השוקולד ב"מיזון פיין".

לקראת סערות החורף החליט אנגל להכניס לתפריט הסניף שבנמל מנות חמות הכוללות מרקים, סלטים חמים וקרים וטוסטים. אכן נשמע בנאלי, אבל ביס אחד מטוסט הקרוק מאדאם עם גבינת אמנטל מהסוג הטוב, המחומם בטוסטר בליווי ביצה - ולא תרצו להפסיק. גם הטוסט יווני עם גבינה בולגרית במליחות עדינה, זיתי טטוס ובצל סגול טעים מאוד. הטוסטים כולם מגיעים כמשולשים ומלווה אותם קערית של זיתים ירוקים חריפים.

כלי קרמיקה בהזמנה אישית

למי שממש רוצה להיות חורפי, מומלץ לטעום את מרק הבטטה (24 ¤) המתובל ברוזמרין, טימין, גרעיני חמנייה ובתוכו קוביות קטנות של בטטה טרייה וקראנצ'ית. המרק מגיע מלווה בלחמניות פרמז'ן שמקפיצות את המנה מדרגה נוספת. לאוהבי הסלטים (22 ¤) יש סלט חם-קר של עדשים אורגניות ובטטה עם סילאן שאליהם מתווספות עגבניות שרי טריות, עירית ונבטים. מעל לכל זה מוזלפת טחינה גולמית. סלט טעים נוסף הוא סלט הקפרזה המוגש בגביע זכוכית ומכיל בייבי מוצרלה, צנוברים קלויים, עגבניות שרי ובזליקום טרי.

המנות מגיעות בגודל מכובד וההקפדה על פרטי הפרטים של הבעלים מני שקד ואורן ניסים, מגיעה עד לצלחות הקרמיקה, שנעשו במיוחד עבורם על ידי הקרמיקאית מיקי פולק. אבל מכיוון ש"שקד" בנמל היא בעיקר גלידרייה, אי אפשר שלא להתייחס קצת גם למתוקים (26-36 ¤) שהדהימו בטעמם המופלא. קרמבל התפוחים הוגש חמים מלווה בכדור גלידה עדין בטעמו ונטרף עד הפירור האחרון. קינוח נוסף בולט בטעמו היה הדופלו העשוי קרם אגוזים בשילוב שוקולד ולרונה. הוא נראה כמו החטיף הנושא את אותו השם רק בממדים מוגדלים בהרבה. אך ההפתעה הגדולה הייתה בדוכן הגלידות (10-20 ¤ ךגלידה בגביע). סורבה השוקולד המריר בלבל את החושים ובגלידת היוגורט שמגיעה עם תוספת גרנולה ודבש כל הטעמים בה באו לידי ביטוי ומיצוי.

למרות שבית הקפה הקטן הזה לא הצליח להשיג את הלוקיישן הכי טוב במתחם ולמרות שהוא לא יושב על המזח, ממש מול סירות הדייגים העוגנות או הגלים הנשברים - התפריט הצנוע שלו, שניכר שעל כל טעם ואלמנט בו חשבו היטב - הוא בהחלט סיבה להפוך את "שקד" לסיבה שבגללה קפצתם לנמל.

שקד Espresso&Gelateria נמל ת"א כניסה ראשית, דרך כג' יורדי הסירה. עכשיו בחנוכה מציעים במקום גם סופגניות מתוצרת עצמית במילוי טעם הגלידה האהוב עליכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully