וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיטר פן תעוף

לרה רוטר

11.12.2007 / 12:15

חמישה שפים התחלפו במסעדת ננה בנוה צדק בשנה האחרונה, כדאי להתאמץ שהשף החדש והמוכשר, פיטר אשקלושי, יחזיק מעמד יותר מהאחרים

לפני כשלושה חודשים, הצטרף השף פיטר שקלושי למסעדת "ננה" בנוה צדק, תל אביב. שקלושי, ממוצא הונגרי, מנסה לעשות סדר בשמים המעורפלים של המסעדה שנפתחה לפני כ-9 שנים ע"י גולן דור וננה שרייר האגדית, אז בני זוג הרמוניים. שקלושי עלה לארץ ב-1992 ועבד בארץ במסעדות "ימה", "אבישג", "טורקיז" ו"בלאק טו באסיק" הלונדונית שהינה מסעדת דגים ופירות ים המגישה 14 מנות בלבד, מכילה עד 50 איש אשר להם מבשלים כל ערב לא פחות מחמישה טבחים.

החזון הנוכחי שלו הוא לייצב את "ננה" כמסעדה המגישה מנות שבסיסן צרפתי או איטלקי, אבל עם טוויסט של נגיעות אסיאתיות. מהמנות שטעמנו נראה שמדובר בשילוב מצליח שדרוש למסעדה, שבשנה האחרונה החליפה כבר חמישה טבחים ושני תפריטים. זו גם הסיבה שאת המנות שהגה שקלושי מציעים כרגע ב"ננה" כמנות ספיישל אשר עדיין לא נטמעו בתפריט הקבוע.

הטרטר שכנע

"מסעדה לא יכולה להחליף כל כך הרבה תפריטים בשנה אחת", מסביר שקלושי, "אז החלטנו לעשות את השינוי בצורה הדרגתית". כף אחת ממנת טרטר הסלמון עם קיווי גרוס מתובל במיץ לימון ומלווה בפרוסות אבוקדו (44 ש') הצליחה לשכנע ללא צל של ספק שהשף החדש הוא סוג של כוכב עולה. "אני חושב ששילוב של דג עם מרכיב בעל חמיצות הוא הכרחי", מסביר שקלושי שאוהב להוסיף מיני פירות למנות אותן הוא מגיש. "לפעמים את טרטר הסלמון אני משלב עם שזיפים או ענבים, גם מנגו יכול לבוא בחשבון".

באגף הסלטים, הוא מציע סלט ארטישוק ירושלמי אפוי במקצת, בשילוב עגבניות שרי, עלים ירוקים, פטריות וגבינת פרמז'ן (42ש'). פריכותו וטעמו המיוחד של הארטישוק הירושלמי נטמע היטב בשאר המרכיבים וביחד נוצר סלט הרמוני וקליל.

מהעיקריות מומלצת במיוחד מנת מדליוני פילה הבקר ברוטב יין פורט, פטריות פורצ'יני ורוזמרין המגיע בליווי ריזוטו פיטריות (124 ש'). הרוטב המעט מתוק הזה, מוסיף לבשר עסיסיות מרנינה ועניין. פילה דניס בציר דגים, שמן צ'ילי, זוקיני ומולים (112 ש'), גם הוא התגלה כמנה מיוחדת המתאימה לאלו שאוהבים קצת חריפות באוכל.

בינתיים, עד שהמנות החדשות יוכנסו לתפריט המודפס, כדאי, למי שמגיע, להתעניין במנות המיוחדות של היום.

בצהריים, בין השעות ,12-17 מוצעות ארוחות עסקיות הכוללות מנה ראשונה, מנה עיקרית, קינוח ושתייה קלה, בירה או יין במחיר המנה העיקרית בלבד.

ננה – רח' אחד העם 1 נווה צדק ת"א טלפון: 03-5161915

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully