וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

די לצביעות

רועי ירושלמי

12.12.2007 / 6:39

תקראו לה "צלע לבן" או "קוטלטים", אבל אם להיות ישירים צלע החזיר הלבנבנה והעסיסית היא פייבורטית של רבים. המלצות למקומות שמגישים אותה כמו שצריך

מתוך יראה וחשש, ובעיקר על מנת לטשטש את מקורו בחיה הטמאה, מסעדות ישראל הצמידו לבשר החזיר מגוון כינויים, שונים ומשונים. בשר אחר, קוטלטים ובקר נמוך היו כמה מהם, אך אין ספק שבשר לבן, המתייחס לצבעו הבהיר של בשר החזיר ביחס לבשר הבקר, היה הקליט שבהם.

ואכן, עד היום מסעדות רבות מכנות את מנת צלע החזיר המוגשת על שולחנותיהן "צלע לבן". בשנות השבעים, הייתה הצלע הלבנה מנת הדגל של המסעדות הרומניות ומסעדות המתיימרות להיות מתוחכמות, שלא לומר קוסמופולטיות בזעיר אנפין. כיום התהפך הגלגל וידידתנו הלבנבנה נחשבת למנה פשוטה שקשה לפספס איתה, בזכות ניחוחות גריל ומרקם עשיר ועסיסי. הנה 4 מקומות שעושים לצלע הלבן הכי הרבה כבוד, בין אם באופן המסורתי (בגריל עם קצת טוגנים) או באופן יצירתי יותר.

אוונגרד – הבחירה המסיבית

צמד הצלעות המסיביות המוגשות במנת הקוטלט של "אוונגרד" הן כל מה שקרניבור ממוצע יכול לבקש לעצמו. עבות, נימוחות, עשויות בדיוק במידה שצריך ושוקלות חצי קילו – כאלה הן הצלעות של מסעדת הבשרים האמריקאית הזו, ששמה יצא בזכות גודל המנות, שכה אופייניות למטבח המדובר.

מנת הענק הזו (86 ש"ח בתפריט הערב, 44 ש"ח לצלע יחידה ושתייה בתפריט הצהריים ו-76 ש"ח או 48 ש"ח לצלע יחידה בתפריט המשלוחים) מיועדת בעיקרון לאדם אחד, אבל בינינו – גם סיכוייהם של שני אנשים להשאיר צלחת ריקה הם קלושים, בייחוד משום שהיא מגיעה עם סלט כמנה ראשונה ותוספת פחמימתית.

המנה מוגשת על מצע בצל פטריות מטוגנים ונהנית מלווי מלכותי של רוטב שמנת וחרדל עם נגיעה של טעם אניסי לה תורם הטרגון. בהחלט מאנצ' לילי אידאלי בייחוד לאור זה שפתוח כאן 24 שעות, 7 ימים בשבוע.

אוונגרד. הברזל 3 רמת החייל, תל אביב. טלפון: 03-6480082

מאמאיה ומסעדת הנצחון – כי רומניה זה כאן

היכל המראות התל אביבי "מאמאיה" מהווה אבן שואבת ליוצאי העדה הרומנית מאז היווסדו בשנת 1970 ולא בכדי. גם היום - ועל אף שמראות עם ברק נחושתי וויטראז'ים כנסייתיים הם לא בדיוק הבון טון בסצנת המסעדנות הישראלית - יש משהו נעים וגלותי במסעדה הזו והתקרובת הרומנית אסלית שמוגשת פה בהחלט שווה ביקור נוסטלגי.

ולעניינינו. את הצלע הלבנה (64 ש"ח) דופקים ב-"מאמאיה" טוב-טוב לפני הצלייה, כמנהג השניצלים, וצולים אותה כהוגן, מה שבא לידי ביטוי ברשת הפסים הבולטת המככבת משני צדי הצלע. למנה נלווה סלט וצ'יפס בצורת סולמית (כן,כן!) או תפוח אדמה אפוי. המלצרים כאן, שחלקם בני משפחה והשאר ו?ט?ר?אנים שמלווים את המסעדה מזה מספר דו ספרתי של שנים, גורסים כי הקבועים זוללים את הצלע העסיסית עם המון, אבל המון מוז'דיי ובעברית – שום כתוש. אכן, תענוג צרוף ברומנית מדוברת.

אם אתם לא גרים בת"א נמליץ על צלע דומה וראויה לא פחות שמגישים במסעדת הניצחון האשקלונית (45 ש"ח, ניתן להזמין גם מנה גדולה יותר לפי משקל). גם כאן מדובר במוסד רומני ותיק שנהנה מכל הגינונים והתפאורה המתבקשת – וילונות תחרה, חיפוי מעץ, והרבה הרבה שום.

מאמאיה. בן יהודה 192, תל אביב. טלפון: 03-5237784
הרצל 32 (במדרחוב), אשקלון. טלפון: 08-6751200

ארנולד – הצלע הלבן שרצה להיות צלע טלה

היכל החצילים הוותיק בהחלט לא קפא על שמריו. לפני שנתיים הוא עבר דירה וגם התפריט שודרג בחסות הדור השני לבית בניש. אל החצילים צירף בנו של ארנולד, יואב, שלל מנות חביבות, וזאת על רקע תפאורת בר-מסעדה מפונפן לעילא, בקריה האולימפית בהדר יוסף.

הצלע הלבנה המוגשת (52 ש"ח) כאן שוקלת 250 הגרמים והיא נמנית על סקציית המנות היותר ותיקות של "ארנולד" לגמרי בצדק, שכן מדובר בנתח גדול ועסיסי, הנהנה מטעם חזק של אסכלה, בדיוק כמו שאנחנו אוהבים. עם זאת, נדמה שהשוס הגדול ביותר בצלע של "ארנולד" מתגלם באופן ההגשה הייחודי של המנה. זו מוגשת במעין תחפושת לצלע טלה, המתקבלת על ידי הפרדת הבשר מהעצם, עד שהוא מקבל את הצורה המוכרת של צלע בשר-הצאן. "ככה צריך להגיש צלעות," אומר בביטחון רב בניש ונדמה שלנו, נותר רק להסכים בהכנעה.

ארנולד. שטרית 6, תל אביב. טלפון:03-6484911.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

בראסרי – הבחירה המעודנת

מנת צלעות החזיר בגריל (82 ש"ח) הנפלאה של הבראסרי מגיחה הישר מהחלק האסיאתי המצומצם של התפריט. צמד הצלעות שמרכיבות את המנה הנדיבה הזו (שאגב, בהחלט מספיקה לצמד סועדים רעבים) נהנות מטוויסט אסיאתי ברור הודות לרוטב המוצלח. הוא מורכב מסויה, צ'ילי ודבש נהנה מטעם עמוק מרוכז, מעט חריפות ומתיקות נעימה ופשוט מתחנן שתמרחו אותו על הנתחים העסיסיים.

בשונה משאר הצלעות ברשימה, לקוטלטים של הבראסרי טעם מעודן, כמעט תבשילי ופחות "על-האשי", לרווחתם של אניני הטעם הסולדים מכל המנגלים חורכי הבשרים. שווה בהחלט לנסות בפעם הבאה שאתם בסביבה.

בראסרי. אבן גבירול 70, תל אביב. טלפון: 03-6967111

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully