וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטטה - הדור הבא

איתי להט

16.12.2007 / 9:00

איתי להט יצא לאכול ב"אסיף" החדשה והמדוברת שפתחו יוצאי ארנה ואלה. מסקנות: 1. שמח. 2. אוכל טוב. 3. שימו מוזיקה

כל לידה של מסעדה חדשה היא אירוע מרגש עבור הבעלים הטריים. רק שנדמה שפחות מידי מסעדות נפתחות עם שמחת חיים. הרבה פעמים מרוב דאגות והתעסקות עם פרטים שוליים וחרדות קיומיות, נשתכחת ההתלהבות הבסיסית מעצם העשייה. את בעלי המסעדות קשה להאשים. הסטטיסטיקה היא עגומה – מכל עשר מסעדות חדשות ישרדו רק שתיים כעבור שנתיים. אבל כשנתקלים במקום חדש ושמח, קשה שלא להידבק בעליזות שיש באוכל, במיוחד אם מדובר בשני שפים מוכשרים שפשוט שמחים לבשל.

מסעדת אסיף היא מקום כזה חדש ושמח במיוחד. פתחו אותה ברחוב לילינבלום בתל אביב עינב ברמן, השפית הותיקה של "אורנה ואלה" שבילתה שם במטבח מעל 11 שנים, וניר פלר שגם הוא בישל באורנה ואלה, בג'וז ולוז ובמסעדת אוטולנגי (OTTOLENGHI) הלונדונית.

דווקא הכניסה למסעדה לא הרשימה. ברמן ופלר נקטו בגישה הספרטנית של אורנה ואלה: על הקירות החשופים לא תלויה אף תמונה וכשהייתי במקום לא היתה מוזיקה ברקע. ככה זה גם באורנה ואלה – בלי שום קישוטים שיסיחו את דעתו של הסועד מהאוכל.

בעיני זה צמצום של החוויה. בכלל, אסיף היא מסעדונת קטנטונת ואינטימית מאוד, אולי טיפה יותר מידי אינטימית וצפופה. ככה זה כשהשף-פלר במקום להיות במטבח, ממלצר. מי אמר רטטוי?

לחם סלק מאד סגול

מבט בתפריט הגביר את החרדות – זהו תפריט מצומצם, הדוק ושאינו מאפשר לסועדים הרבה בחירה. אבל את חרדת התפריט והלם הקירות החשופים, ריככה מנת הלחם שהגיע לשולחן היו בה לחם אגוזים ולחם סלק נפלא בצבע סגול, שעשו הרבה שמח בפה.

די מהר הצטרפו גם סלט דלורית (36 ¤) וסביצ'ה (52 ¤). דלורית היא לא הירק הכי סקסי או טעים בעיני, אבל באסיף הוסיפו לה גבינה כחולה טעימה והרבה רוקט, ויצרו סלט טוב. והסביצ'ה? טעימה ומושלמת. תוספת של יוזו (התפוז הסיני הקטן), כוסברה רעננה וחתיכת פלמידה טרייה שכאילו שחתה עד לפני רגע בכיור המטבח, הופכים אותה לאחת הסביצ'ות הטובות שטעמתי אי פעם.

היוזו פה

אחרי מנוחה שכפינו על המטבח הלהוט להוציא מנות, הגיעו העיקריות: ניוקי סלק (83 ¤) וסינטה (87 ¤). הניוקי הסגול שהוגש עם חסילונים וקלמרי, נראה כמו מנה שמכילה את כל שמחת החיים של שני השפים על המקום החדש: צבעונית וסקסית. אלא שמבחינת הטעם, היא לא הצליחה להשתוות למראה. הרוטב החמאתי של ציר פירות ים עם יוזו (כן שוב התפוז הסיני), לא הצליח לתת את הקונטרה המבוקשת לניוקי הכבד והסגול.

מי שכן הפתיע היה דווקא נתח הסינטה ממנו לא ציפינו לגדולות. הוא הושרה ללילה בתערובת תבלינים בראשותה של הפפריקה האדומה, ולפני הגריל צופה גם בפלפל שחור ובזרעי שומר נפלאים שהקנו לו עסיסיות ועוקצנות השמורה רק להומור הישראלי. הוא הוגש ספרטנית עם כמה פיסות תפוח אדמה נימוחות שניצלו גם הם על הגריל וגרם להרבה עונג בשולחן. העונג הזה, שניכר היטב גם אצל הטבחים, מסמן שהמקום כאן כדי להישאר.

"אסיף", לילינבלום 18, ת"א. טל: 03-5165198.

  • עוד באותו נושא:
  • אסיף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully