וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בונג'ורנו פרינצ'יפיצה

לרה רוטר

2.1.2008 / 15:47

על חורבותיה של "סטוצי", שנודעה בעיקר בזכות פיצות הטאבון שלה, קמה לפני כחודש האיטלקית החדשה "אלורה"

חודשיים הריצו שגיא אלון ושחר קסטל, הבעלים של "אלורה”, את מסעדת "סטוצי" במתכונת המקורית שלה, חודשיים שלטענתם הספיקו להם כדי להבין ש"סטוצי", במקסימום, קרצה לעוברי האורח של שד' רוטשילד: "עשינו סקר קהל, שאלנו אנשים אם הם שמעו על סטוצי, אם הם ישבו בה אי פעם ולצערנו התגובות לא היו טובות. אנשים בעיקר טענו שהמסעדה לא היתה מזמינה. אלו שכן שמו לב אליה, לא התפתו להיכנס ולטעום מהתפריט. אחרי חודשיים של הרצה שבמהלכם למדנו את העסק, החלטנו לצאת לדרך עצמאית שכללה שיפוץ מקיף שישנה את פני המקום לחלוטין. המוטו שעמד מול עינינו היה 'ביתיות', רצינו שהמקום ישרה אווירה ביתית ונעימה ממש כמו מסעדות רבות באיטליה.”

אלון וקסטל, שניהם יוצאי מסעדת דיטה השכנה, אשר בה עבדו כמעט בכל תפקיד אפשרי, אכן הצליחו להנפיק אווירה שלווה, שמזמינה את הנוכחים להישאר ולאכול בנחת. העיצוב החדש שמשלב לבני בריק אדומות, עץ, עור ותמונות שצולמו ע"י הבעלים במהלך ביקורים שערכו באיטליה, משרה אוירה חמימה ולכל זה יש להוסיף את הטאבון המוצב במרכז המסעדה שבעצמו מפיץ חום וליושבי הבר אף מתפקד כאח לכל דבר. בשעות היום, המוזיקה במקום גם היא איטלקית אותנטית ובערב הופכת למיקס סגנונות כשהקו המנחה גם באספקט הזה הוא לגרום לאנשים נינוחות ורצון להישאר.

מטבח שלא מחדש

אך מכיוון שבאוכל עסקנין, יש לציין שמבחינה קולינרית, מסעדת אלורה אינה מחדשת דבר. האוכל בכללו טעים, אך התפריט, מרוב געגועים למסעדות הפועלים האיטלקיות, שוכח לרגע שאנחנו לא באיטליה ושבשוק הישראלי, המצרכים הם שונים ודורשים טיפול אחר על מנת להפוך לאוכל איטלקי טוב.

האדם שמנצח על המטבח הוא השף מוחי רעד שגם בעברו אפשר למצוא את המטבח של דיטה וגם את זה של מסעדת פבייאנה. אין כאן גילויים קולינריים מרעישים ולמי שבא נותר להסתפק במזון השואף להיות איטלקי בסיסי בטעם ביתי. לאור כל זאת, מהמנות הראשונות מומלצת מנת החציל טאבון בעגבנות שהיא מנה חמה-קרה שמוגשת עם עגבניות טריות קצוצות, גבינת פטה, שום פרוס, נענע וטימין (24 ש”ח). זוהי מנה בעלת אופי ים תיכוני ולכן התעלתה מעל שאר המנות. מנת הפרושוטו הפתיעה בעיקר נוכח העובדה שמדובר בפרושוטו טלה, אך מידת החמיצות של המנה היתה מעט מוגזמת (36 ש”ח).

לכו על הריזוטו

מהעיקריות מומלצות ביותר הפיצות האישיות (36-44 ש”ח), שאגב, מתכונם לא שונה מימי סטוצי העגומים, ובכל זאת התגלו כטעימות ביותר. הפיצות הן בעלות בצק דק ופריך במידה, העשוי, כמובן, בטאבון עצי ההדר. מומלצת במיוחד פיצת חזה אווז, ביצה ופטרוזיליה (44 ש”ח). עיקריות נוספות שהפתיעו לטובה הן ריזוטו ירקות המכיל בטטה, זוקיני, פטריות, עגבניות שרי, רוטב שמנת ופרמזן (48 ש"ח) וריזוטו פירות ים הכולל שרימפס, מולים, קלמרי, רוטב שמנת ופרמז'ן (54 ש"ח).

בדקנו שני קינוחים: פאנאקוטה קפה, לאוהבי הקפה בלבד, שבבסיסה פאנאקוטה סתמית למדי אך רוטב הקפה מצליח להקפיץ מעט את המנה (26 ש"ח) וסופלה שוקולד שמשיקולים לא ברורים הוחלט לחממו בטאבון, דבר שהפך את המנה למקשה סמיכה ונוזלית בעלת מירקם אחיד. הסופלה מוגש בליווי כדור גלידה מעוטר בפירורי עוגייה (28 ש”ח).

בסך הכל ניתן לסכם ש"אלורה" היא בהחלט מסעדה שנותנת לך להרגיש טוב, אבל לאלו המחפשים ארוחות גורמה נאמר שזה לא המקום בשבילכם. ב"אלורה" תקבלו, לצד הקפה, עוגיות שעשתה רבקה אלון, האמא של שגיא אלון, תקבלו שירות מחייך וסובלני ואת כל התנאים שיגרמו לכם להרגיש בבית. זה מקום מצוין לאנשי עסקים מהסביבה לסעוד בו את ארוחת הצהריים. ביום גשום, נעים יהיה לשבת במרפסת המקורה ולנגוס בפיצה עסיסית ובלילה יכול המקום בקלות להפוך לבר שכונתי מזמין, למרות שבינתיים, המקום פתוח רק עד 24:00.

שעה שמחה

במקום מוצעת ארוחה עסקית בשעות 12:00-17:00 והיא כוללת מנה ראשונה, עיקרית ושתייה במחיר המנה העיקרית בלבד. וגם יין או בירה בתוספת של 5 ש"ח. בשעות 17:00-20:00 שהן שעות יפות ורגועות במסעדה מתקיימת HAPPY HOUR בה ניתן לקבל את כל התפריט האלכוהולי 1+1 חינם.

מסעדת אלורה, שד' רוטשילד 60, ת"א. טל': 03-5665655.
שעות פתיחה: 12:00-24:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully