וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיר הסירים

רותם דרוב

21.1.2008 / 0:44

על חורבות "מול עדן" המיתולוגית נפתחה השבוע "קסרול" ואת האוכל המזרח אירופי מחליף אוכל מתפוצה אחרת לגמרי

בהתחלה השקטה של רחוב לילינבלום, כמה מטרים לפני שמתחילה שכונת נווה צדק, שכנה לאורך זמן מסעדת "מול עדן". מסעדת אוכל יהודי, מזרח-אירופאי שהיתה קרויה על שמו של קולנוע עדן המיתולוגי שניצב מולה, הוא הקולנוע הראשון בת"א.

"מול עדן" נסגרה לא מזמן ועל הלוקיישן המרהיב, בעל התקרות הגבוהות והקשתות, השתלטו שני חברים, שפים, שהחליטו לפתוח מסבאה ולקרוא לה "קסרול" – תבשיל. בצרפתית זהו כינוי לסיר גדול שמתבשלת בו ארוחה שלמה. אמיר גרוסגליק (35) ובני ברגה (33) הכירו כשעבדו במסעדת דלאל הסמוכה. אמיר הספיק גם לתרום מניסיונו ל"קופי-בר" ביד חרוצים. בני עבר במנטה ריי וגם במסעדת C בהרצליה.

כשנכנסים ל"קסרול" לא מקבלים בדיוק רושם של מסבאה או מסעדת פועלים. ריהוט עץ כהה, בר ארוך עם מדף משקאות מכובד ואת הקירות מעטרים עשרות כלי זכוכית עם מרקחות של חמוצים, ריבות, עגבניות מיובשות, זיתים, ליקרים ולימונים כבושים., הכול מעשי ידיהם של אמיר ובני. בתוך המסעדה כורסאות שניתן להתרווח עליהם אחרי הארוחה ואילו מחוץ למסעדה, שולחנות שצופים אל תחילת רחוב לילינבלום המתחדש והשקט.

זהירות פרסה קולינארית

למרות הנסיון העשיר שלהם בכל מה שמגיע מן הים, גרוסליק וברגר לקחו את התפריט ב"קסרול" לכיוון ההפוך: הרבה תבשילים ביתיים מחכים בתוך שמונה סירים שמתחממים להם על פלטות חמות, מאחורי הבר . מנות כמו - קובה סלק, קובה דלעת וקובה חמוסטה במרק (28¤) או עם אורז (32 ¤). קוסקוס עם "טבחה" שהוא אותו תבשיל ירקות שמגיע על הקוסקוס, בטעמים של מנגולד או שעועית(34¤), וגם מרקים צמחוניים מחממים (28¤) .

על פניית הפרסה הקולינארית אומר בני ברגה: "חשבנו שהגיע הזמן לעשות משהו מהלב, מקום של אוכל אמיתי, אוכל של בית, של אמא". אכן, לא יעזור בכמה מסעדות טרנדיות עברת, כדי לעשות אוכל של אמא, צריכים אחת כזאת במטבח. ובמטבח של קסרול אפשר למצוא את לאה, אימו של בני, שאחראית לכל מה שקורה בין הסירים ובתוכם.

המסעדה נפתחה רק אתמול ונמצאת בהרצה. אל התפריט הבסיסי יתווספו בהמשך מנות נוספות ושעות הפתיחה ימתחו בהתאם לדרישות הקהל.

קסרול- לילינבלום 3 077-5448004. פתוח א- ה 10:30 עד 23:30 יום ו' 10:30 עד כניסת השבת.

כשר למהדרין, אפשר לעשן בחוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully