וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתוק לו מתוק לו

שי אילן

21.1.2008 / 1:12

שי אילן נדבק בקדחת "הישרדות" ולגם קצת רום כדי להרגיש בקריביים. לקינוח הוא דגם שני יינות. קינוח

הניחו לערב אחד את הוודקה הצלולה בצד והשאירו את הסינגל מאלט בארון. הפעם ננדוד למחוזות אחרים, קצת יותר מיוזעים אבל עולצים. גם אם אתם לא פירטים חובבים, או צאצאי עבדים תמירים ומסוקסים, האיים הקריביים יכולים להוסיף נדבך לחוויית שתיית האלכוהול שלכם. מזקקת הרום "אנגוסטורה" החלה לאחרונה לשווק בארץ את סדרת הפרפרים שלה, הקרויה כך על שם חוות הפרפרים שהקימה החברה בטרינידד, מקום מושבה. אם אתם כבר שתייני רום, והרפרטואר שלכם כולל את הסטנדרטיים: קפטן מורגן, מאיירס ובקרדי, כדאי לרכוש דיסק של קליפסו, להתעטף באריג צבעוני ולנסות את האנגוסטורה.

רום הוא משקה המופק מקני סוכר, מהם מפיקים דיבשה (מולסה) המשמשת בסיס למשקה. זו מדוללת, מותססת ואז מזוקקת. את התזקיק מיישנים בחביות וכרגיל, ככל שזמן היישון ארוך יותר, התוצאה איכותית יותר.

הסדרה החדשה כוללת שלושה מותגים, הבהיר והצעיר, המיושן שלוש שנים בחביות ברבן (134 ש"ח), אנגוסטורה בן 5 שנים, בעל צבע זהוב אלגנטי (176 ש"ח), ומותג הדגל, רום בן 7 שנים שמחירו 232 ש"ח.

יתכן שאתם מכירים את המותג "אנגוסטורה" בתור תוסף מריר ועשבוני לקוקטיילים. מייסד החברה, רופא גרמני בשם יוהן גוטליב בנימין סיגרט, שטיפל בחייליו של סימון בוליבר בוונצואלה. הוא רקח עבורם תרופה מצמחים ותבלינים, שברבות הימים הפכה לתוסף קוקטיילים. יורשיו של הרופא הטוב עברו לטרינידד והקימו שם את מזקקת הרום.

אז בלי ארון מתים ושישה עשר מלחים, כמו בשיר, לגמנו עבורכם מהרום בן החמש. הנוזל הזהוב והארומטי ויכול לשמש גם דיג'סטיף וגם מלווה חטיפים מלוחים. יש לו ריח רום אופייני קרמלי ודבשי, אבל די מעודן. הוא מתובל ומזכיר קליפות הדרים, עשבי תיבול, פלפל ומעט ניחוח כשל עוגה. בסך הכול משקה נעים בהחלט, ומעורר סקרנות לטעום את הרום המובחר יותר. אפשר לשתות נקי, אפשר בהחלט גם להשתמש בו בתור בסיס לקוקטיילים, ולא צריך הרבה יותר מאשר ליים או לימון, סוכר וקרח כדי להפוך את המשקה למרקיד. אפשר להוסיף גם מיץ תפוזים, מנתה, גרנדין, כיד הדימיון הטובה עליכם.

צר היה כל כך

ולעניין שונה לגמרי. כמעט כל יקב, מהבוטיקאים ועד המסחריים מיצרים לאחרונה לפחות שני סוגי יינות קינוח. המחוזקים והאדומים דמויי הפורט, והלבנים, מוסקטים, ריזלינגים וכיוצא באלה צצים בזה אחר זה. היקב המתחדש "טפרברג 1870" שחרר לא מזמן ריזלינג לבן מבציר מאוחר (2006). כרגיל מדובר בבקבוק צר ומאורך של נוזל מתקתק. הוא עשיר וניחוחי, נדיב במתיקות ובעל גוף בינוני. הטעמים העיקריים המורגשים הם של צימוקים, וניל, אפרסקים וגוון פרחוני. יין נעים ולא מחייב מסדרת "סילבר" של היקב, במחיר התחרותי כרגיל של היקב, 43 שקלים לבקבוק.

יקבי כרמל הוציאו גם הם לאחרונה את הבציר החדש של יין הקינוח המפורסם שלהם, גוורצטרמינר 2006 "שעל", גם הוא מבציר מאוחר. היין, מיקב יחיד, הוא אחד הבולטים בתחום יינות הקינוח ובציר 2004 של היקב היה נהדר. מה ששובה, קודם כל ביין הוא הארומות שלו, ריח מתקתק של ורדים ופרחי הדר. הגוף שלו מעט קל ממה שניתן היה לצפות, אבל הטעם מורכב ועשיר. ברובד אחד פירות טרופיים כמו ליצ'י, ויש בו גם טעמי אפרסק ומשמש בנדיבות. הוא משתהה ארוכות על הלשון אחרי הלגימה, מענג ומומלץ. מחיר: כ-80 ש"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully