וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדוני התבלינים

תיגל נשיא

22.1.2008 / 12:17

אחרי שנתיים של דוכנים בשווקים, מוצאות תערובות התבלינים וחליטות התה של אורן נוף ועומר סלומון בית בדיזנגוף סנטר

כמו שקורה לעתים קרובות, הכל התחיל בסיור תמים בשוק לוינסקי, שערכו אורן נוף ועומר סלומון (שניהם בני 29). שני החברים נתקלו בחליטות תה, שלהן ייחסו סגולות רפואיות, והחליטו לבדוק את הנושא לעומק. במהרה נשאבו השניים לתוך עולמם המופלא של הצמחים והתבלינים, אלא שאז גילו כי ההיצע בארץ עדיין לוקה מעט בחסר.
בשלב השני פנו השניים להפעיל במשך שנתיים (פעילות שעדיין נמשכת) דוכנים בשוקי אוכל ובקניונים ומכרו חליטות תה טבעיות. במשך התקופה הם הבינו גם את קסמם של התבלינים והשימושים שניתן להפיק מהם, והחלו לייצר ולמכור תבלינים ותערובות מוכנות לשדרוג האוכל. ולאחרונה החליטו לקדם את העיסוק צעד נוסף, ולפתוח חנות בדיזנגוף סנטר.
"עקב הפידבקים שקיבלנו מהלקוחות, החלטנו שצריך לתת לאנשים מענה יומיומי, על בסיס קבוע", מסביר נוף את הצעד. "המטרה שלנו היא שאנשים יוכלו להכין דברים איכותיים בצורה קלה ופשוטה: מתוספת קטנה יכולים אנשים שאין להם כוח, זמן או ידע, להכין מאכלי גורמה. בנוסף אנחנו מוכרים תבלינים שהם 100 אחוז טבעיים, ללא תוספות, או חומרים משמרים. אנחנו פונים לקהל שמחפש מוצרים טבעיים, אבל גם שמים דגש על סגולות רפואיות ועל מבחר של מוצרים ללא גלוטן, שמתאימים לחולי צליאק".

תבלינים באיכות

החנות המעוצבת מכילה לא מעט ניחוחות וצבעים, כשגולת הכותרת היא, כאמור, אותן תוספות שעמן ניתן לשדרג אורז ("פשוט להוסיף לאורז מוכן"), קינואה, סלטים, חביתות, או סתם לחם עם גבינה. כך, למשל, לצד התבלינים המסורתיים , כמו פלפל שחור או כמון, תוכלו לבחור בין תערובת פיסטוק, צנוברים ועשבי תיבול; תערובת שקדים, חמוציות וצימוקים (כ-10 שקלים ל-100 גרם), או תערובת איטלקית לגריל, על בסיס שום ועשבי תיבול, שמיועדת לבשרים, דגים, עופות, או ירקות בתנור. בין חליטות התה תמצאו את אלה הסטנדרטיות -כמו לואיזה או מרווה - וכן מיוחדות יותר, כמו חליטת סיידר תפוחים וקינמון, שמכילה גם פירות, אותם ניתן לאכול (8-15 שקל לחבילה). אגב, החנות גם מספקת את כל המוצרים הנלווים לחליטות, כמו קומקומים מיפן.
"אני לא רוצה להמעיט בערכם של אחרים", עונה נוף כשהוא נשאל מה מייחד את תבליניהם לעומת אלה הנמכרים בסופר. "אבל שמנו דגש על האיכות הכי טובה שיש. הגיעו אלינו כבר כמה בעלי מסעדות ושפים, ששאלו אותנו, אפילו על הפלפל השחור - איך הגענו לטעם כזה מזוקק". להשלמת ההיצע נמכרים בסוד הטבע גם מגוון סוגי חלבה, שגם הם מיוצרים ללא תוספות מלאכותיות. ואם כבר מתוק -חולי סוכרת, או סתם סופרי קלוריות שמאסו בטעמי הלוואי, ימצאו במקום את הממתיק הטבעי סטיביה. כרגע, גם העתיד של סוד הטבע נראה מתוק, "הרעיון שלנו הוא להקים רשת חנויות, לא רק בארץ - אלא גם בעולם".

סוד הטבע. דיזנגוף סנטר, שער 2 (חנות חמישית משמאל). טל' 6203012. פתוח: א'-ה' 9:00-20:30, ו' 9:00-16:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully