וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

You Win Some, You Dim Sum

קליה מור

22.1.2008 / 12:19

ביום קר במיוחד המשלוח מדים סאם לא סיפק נחמה רבה: הפתאי היה סביר והכיסונים נחמדים, אך האגרול הזכיר קינוח בורגר ראנצ'י מהאייטיז

בהיר עד מעונן חלקית. רוח מזרחית קלה. הטמפרטורות נמוכות יחסית לעונה. קרה נרחבת בעמקים. קרה - איזו מילה. בסך הכל מעט יותר ארוכה מ"קר", וכמה הבדל. יש משהו קפוא, מצמית, מאיים במילה הזאת. כמו "המלחמה הקרה". כאילו כל החיוכים בעולם נעלמו.
קרה בעמקים, ועמק שינקין שלי מקורר כהוגן. בייחוד הדירה, שגם בקיץ שומרת על טמפרטורה נמוכה. להיכנס הביתה עכשיו זה כמו להיכנס למקרר ולסגור אחריך את הדלת. דירת קרקע, תקרות גבוהות, התנורים מחממים רק אם נתלים עליהם. גם החתולה הבינה את זה, והלכה בבוז אל השכנים מלמעלה.
היה ברור שהארוחה לא תצא לפועל בסמטת סיביר. נשאר רק לתכנן את הפרטים כך שהמגע עם הסביבה יצטמצם למינימום ההכרחי. מור תאסוף את תמר, אחר כך אותי, אחר כך ניסע לקחת את דניאלה, ואז לרמת החי"ל, שם מחכה מזגן חדש חדיש ומחודש, נכון לצאת לקרב, ושני חתולים עתירי פרווה שמוכנים לחמם אותך אם רק תבקש.

לא שום דבר לחזור אליו

16:42: הן היו בחוץ. התעטפתי בצעיף ובמעיל ורצתי לאוטו. שעה אחר כך- כי צינה אינה מונעת פקקים - הצטופפנו בסלון המחומם בפרבר הצפוני ונפנינו לעסוק בעניינים חשובים באמת: מה נאכל. בדיקה קצרה העלתה שמדובר בשלוש צמחוניות וקרניבורית אחת, כלומר דעתי אינה נחשבת, ולכן התקנתי קומקום תה והנחתי לרוב לנהל את חיי.
ההחלטה נפלה על דים סאם, וביתר פירוט על פטריות שמפיניון באידוי במבוק ובמילוי גבינות וטרגון; אגרול ירקות; דים סאם מאודים שו מאי תרד ובוטנים; דים סאם מטוגנים שו מאי שרימפס (26 שקל כל מנה); ופתאי עם טופו וירקות (39 שקל). הזהירו אותנו שהשליח עלול להגיע רק אחרי שעה ו-20 דקות, אבל החום הנעים בבית הפשיר אל לבנו הקר והסכמנו.
שעה ו-20 זה המון זמן. השיחה הידרדרה במהירות לנושא "גברים - לא זן משהו", המשמש, כמדומתני, כמתאבן מצוין בחלקים נרחבים של הגלובוס. כעבור נצח הגיע השליח ובידו חבילה לא גדולה במיוחד. על השולחן עלו המנות שביקשנו פלוס חמגשית מלאה אורז לבן וחמוצים סיניים.
אז ככה - כיסוני הדים סאם היו נחמדים ותו לא. המאודים המלאים תרד (שלוש חתיכות) התעלו על המטוגנים הפצפונים (שישה ביסונים) שהסתירו שרימפס. האגרול היה מהגרועים שטעמתי - כל קשר בינו ובין פריכות היה מופרך לחלוטין, והוא הזכיר את ה"אפל-פאי" שהלך חזק בסוף שנות ה-80 בסניפי הבורגר ראנץ', רק כזה ששכב קודם במגירה חשוכה במשך שלושה ימים. מנת הפטריות היתה גדולה יחסית, אך מוזרה ביותר, שכן היה נדמה כי נמלטה בבושת פנים מאיזו מסעדה איטלקית. מתחתן שכן מין סלט ירקות מזוויע, שדי היה בביס אחד ממנו כדי לפרכס דקות ארוכות בבעתה. והפתאי - הוא היה סביר. לא שום דבר לחזור אליו. דווקא החמוצים שהצטרפו היו טעימים ומתקתקים.
את הקינוח סחבה מור במיוחד מחיפה - אוסף בקלאוות נאה ומגוון -והוא הוכרז, למורת רוחם של מיליארד סינים, כפסגת הארוחה. כעת ניצבה בפנינו המשימה הקשה מכל - לצאת מהסלון החם ולהתחיל במסע לילי וקפוא הביתה.

דים סאם. אלנבי 120. טל' 5604341. משלוחים: כל השבוע, 12:00-24:00.

בקטנה

שירות: קורקטי

זמנים: עד שעה ו-20

אריזה: קופסאות פלסטיק רציניות ושלל רטבים

בעד: כל דבר שמטביעים ברוטב חמוץ-מתוק אפשר לאכול

נגד: אגרול מהבורגראנץ'

תמורה לכסף: לא

שורה תחתונה: דים סתם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully