וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטלקיה, יפנית ושני צרפתים

רותם דרוב

30.1.2008 / 0:01

זו לא התחלה של בדיחה, זו התחלה של חגיגה לשומרי הכשרות ברעננה שיוכלו עכשיו לשלב קומבינציה של אוכל איטלקי וסושי

האם הגיע לקיצו הוויכוח מפרק המשפחות "מה אוכלים הערב, סושי או איטלקי"? ברחוב בן גוריון ברעננה קיימת כשנה מסעדת "לה טרטוריה" מסעדה איטלקית שפתחו יואל ופולה ברמי, זוג עולים חדשים מצרפת. השניים פתחו לאחרונה בצמוד אליה את מסעדת הסושי "סושי-מאניה" ויצרו מעין מיני מתחם של מסעדות.

העיקרון במתחם הזה הוא פשוט: אם הזמנתם מקומות, או עברתם במקרה, תתפסו לכם מקום ולא משנה איפה, כי בשני המקומות יגישו לכם אוכל משני המטבחים.

הכול התחיל לפני כארבע שנים, יואל ופולה עזבו את פריז ועלו ארצה, שניהם רופאים. יואל הוא רופא משפחה ואילו פולה רופאה תזונאית.שניהם הבינו מיד שלא יהיה כל כך קל להמשיך את קריירת הרפואה שלהם גם בישראל.

מאז ומתמיד החלום של יואל היה לפתוח מסעדה, בתור חובב בישול ונכד לסבתא איטלקייה מליבורנו, ההחלטה נפלה על אוכל איטלקי: "אם אני עושה משהו, אני אוהב לעשות אותו עד הסוף", מסביר יואל, "בכוונה לא בחרתי במטבח הצרפתי, אנחנו שומרים כשרות וגם המסעדה כשרה ולבשל אוכל צרפתי כשר זה לא רציני וחובבני, כמעט בלתי אפשרי. המטבח האיטלקי משתלב היטב במסגרת הכשרות עם אוכל חלבי ומנות דגים."

לאחר שראו כי טוב והמסעדה עומדת בציפיות שלהם החליטו פולה ויואל לפתוח עוד מקום שמכוון לאהבה השניה שלהם, המטבח היפני: "אוכל יפני הוא כל כך פשוט, מזין ולא משמין,כל מה שצריכים זה חומרי גלם באיכות גבוהה והשאר קורה מעצמו".

סאקי וקיאנטי

להבדיל מ"לה טרטוריה" שהיא מסעדה שמאופיינת בצבעים רכים ומפות לבנות, "סושי מאניה" עוצבה בצבעי כתום ושחור, עם בר עשוי משיש כהה.

במהלך שהותנו שם, הספקנו לראות בשתי המסעדות שולחנות עם סועדים עליזים שפותחים את הערב עם "מוצרליטה" שהם כדורי מוצרלה קטנים מצופים בפירורי לחם ומטוגנים בשמן עמוק (31 שקל) לצד 12 יחידות של ניגירי טונה וסלמון (109 שקל) כאשר בזו אחרי זו מוגשות לשולחנות מנות עיקריות כמו רביולי תרד ברוטב רוזה (59 שקל) ומנות סושי יפות כמו "אישוי"- סנדוויץ' סושי, ארבעה משולשים ב-45 שקל.

ההקפדה על החומרים היא שורש העניין במקום. הדגים מגיעים כל יום מנמל יפו, והסלמון מגיע במשלוח ישיר מנורבגיה, פעמיים בשבוע. הפסטה מיוצרת במקום, מקמח דורום אשר מיובא ישירות מאיטליה, וביציי ביו טריות.

המתחם פתוח בימים א-ה 12:00-23:00
טלפון: 09-7713505

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully