וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבעה ימי משתה

רותם דרוב

2.3.2008 / 0:02

יותר מ-80 מסעדות ברחבי הארץ יקחו חלק בשבוע הגורמה שמתחיל היום. 79 שקל לארוחה מלאה, לא תקפצו?

"שבוע גורמה" יוצא לדרך בפעם התשיעית, בשבוע הקרוב מהיום ועד ה-11 למרץ יציעו יותר מ-80 מסעדות ברחבי הארץ, ארוחות מלאות הכוללות מנה ראשונה, מנה עיקרית וקינוח ב-79 שקל בלבד.

בין המסעדות בצפון הארץ אפשר למצוא את "אדלה" מרמת ישי שתגיש בין היתר פטה כבד ביין אדום ואגסים למנה ראשונה, וגם פילה סלמון ברוטב עשבי תיבול ולימונים עם מגוון קינוחים. עוד מסעדות מאזור הצפון שמשתתפות בשבוע הגורמה: "דאנטה" החיפאית שבמסגרת הפסטיבל תגיש ריזוטו פיטריות למנה ראשונה, שרימפס אלי-אוליו למנה עיקרית ומוס שוקולד לבן ברוטב פירות יער לקינוח.

גם מסעדת "אור K2" מקיבוץ נען לוקחת חלק במיזם. המסעדה תציע את הפפה פונגי דל בוסקה - קדירת תפו"א פריזיאן ו-4 סוגי פטריות יער אפויה בטאבון ביין לבן אשר תוגש למנת פתיחה, בוריטו דה פסקדו - טורטיית תירס וחיטה במילוי ירקות,רוטב ברביקיו מכסיקני ופילה מושט צלוי על הגריל למנה עיקרית.

תושבי הדרום יוכלו לסעוד ב"כרמים", הממוקמת בין קסטינה לקרית גת. במקום יוגש "מאפה טוסקני" - עלה פילו במילוי גבינת ברי, בזיליקום ועגבניות תמר, ו"ריזוטו אנטריקוט" אורז איטלקי שמוגש עם רצועות אנטרקוט, פטריות שמפיניון ובצלי שאלוט.

בתל אביב: אווירה של פסטיבל

בתל אביב תוכלו למצוא קרוב 30 מסעדות שמשתתפות בפסטיבל. ב"אלי אולי" יגישו בין היתר, למנת פתיחה ארטישוק על הפלנצ'ה עם שרימפס, שמנת וקארי, וקסואלה של דגי ים עם ירקות, עשבי תיבול ורוטב עגבניות. עוד משתתפות: "דים סאם" "ננוצ'קה" ו"פסטיס" משדרות רוטשילד, שרק לאחרונה החליפה שף.

גיורא קרישמן מבעלי ה"פסטיס" נותן לנו מבט של אדם מנוסה שעבר כמה שבועות גורמה בחייו: "שבוע גורמה הוא בדרך כלל שבוע מטורף. אנחנו מפעילים שלושה סיבובי הגשה בערב, במקום שני סיבובים או אפילו סיבוב אחד בערבים חלשים, גם הקהל שונה, 90% מבאי המסעדה הם לא הקהל הרגיל של 'פסטיס' אלא קהל שאוהב גימיקים, מבצעים, והרפתקאות קולינריות במחיר אחר, אני רואה פה סועדים שעוברים ממסעדה למסעדה באזור וטועמים ממש מכל הבא ליד, ממש אווירה של פסטיבל."

פז רוטנברג, השף החדש של "פסטיס" שמכהן בתפקיד רק שבועיים, מסביר מעט על הצד הקולינרי המיוחד בשבוע הגורמה: "בלי שום קשר לשבוע הגורמה, כל התפריט השתנה בשבועות האחרונים, אני משתמש בפחות חומרי גלם שמזיקים לבריאות כמו שמנת ומנסה לחדש, אבל לכבוד שבוע הגורמה אני מחזיר מנות אהובות על הקהל הרחב אשר היו בתפריט הישן. מנות כמו קבב טלה, וחצי עופיון במרינדת לימונים. מנות שאנחנו יודעים שהקהל יתאכזב לא לראות אותם מוגשות.

"מבחינת התארגנות המטבח, למרות שזהו שבוע עמוס לקוחות, העבודה לצוות הטבחים היא יותר קלה, מכיוון שהתפריט מצומצם, אנחנו בעצם יודעים מראש מה נגיש, ולטבח קל יותר לעבוד עם 3 מנות פתיחה מאשר עם 7 מנות, אפילו שהן יוצאות בכמויות גדולות בהרבה, עדיין אבל יהיה אפשר להזמין ספיישלים מחוץ לתפריט כמו בכל ערב, כמו פילה מוסר ים על פירה של תפו"א עם פטריות כמהין לבנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully