וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירוק וחזק

רותם דרוב

3.3.2008 / 0:43

מהפכת הקפה האורגני יוצאת מבית הקלייה "דאדא קפה" במושב אלישמע בשרון. אקו קפה, כאילו דא!

מה המשותף לקפה של "בוטיק סנטרל", ה"קופי שופ", כל הקפה של מתחם הסינמה סיטי , הקפה ששותים בגלידה "אייסברג" בת"א, ואפילו הקפה שראש הממשלה וחברי הכנסת שותים בכנסת ישראל? כל הקפה הזה מיובא מעשרות מקומות אקזוטיים ברחבי העולם, ונקלה במושב אלישמע על יד צומת ירקון ע"י אלדד הראל בבית הקלייה שלו "דאדא קפה".

הכל התחיל בתחילת שנות ה-90, אלדד הראל פתח את קפה מילאנו ברחוב יהודה מכבי בת"א שהפך לאחר מכן לאסקופיה, לאחר מכן פתח עוד כמה וכמה בתי קפה. יום אחד הוא רצה לנסות לקלות את הקפה בעצמו כדי לשלוט בתוצאה, הוא התחיל לייבא כמויות קטנות של זני קפה מקולומביה, וקוסטה ריקה, עד שמסעדת לה סנטרל, שנהפכה בינתיים לרשת מעדניות ולחמים "בוטיק סנטרל" ביקשו ממנו לקלות גם להם את הקפה, היות שהתוצאה הייתה מעולה, השמועה פשטה בעיר, ועוד בתי קפה ביקשו מאלדד שיקלה גם להם תערובות קפה, עד שאלדד הראל הבין שאולי שווה להתמקד רק ביבוא קפה ירוק וקלייתו.

לאט לאט בית הקלייה של אלדד הראל "דאדא קפה" נכנס לתחום הקפה האורגני, קפה בפיקוח בינלאומי שמקפיד על שמירת איכות הסביבה ואפס חומרי הדברה.

"כל לקוח מקבל מאיתנו חליפה שתפורה לפי מידותיו" אומר הראל "כל בעל בית קפה שרוצה תערובת משלו מוזמן אלינו, פה הוא יטעם זני קפה, נשלב לו בין 6 ל-11 זני קפה מכל רחבי העולם, יותר מכל תערובת מוכנה אחרת, עד שנגיע לתערובת הקפה שמותאמת רק לו, בעצם אנחנו יוצרים לכל אחד את הלייבל קפה הפרטי שלו". אלדד מוסיף שהוא דוחק בבתי קפה לעבור לקפה אורגני "כל אחד שקצת מפקפק עקב תג המחיר הגבוה מעט, אני עורך לו טעימות, שם הוא מבין את ההבדל הגדול בטעם, בין קפה אורגני לקפה שצומח ללא פיקוחי".

הקפה האורגני מיובא מברזיל, קולומביה, סנטו דומינגו, אתיופיה ועוד. וכל זן קפה מושפע מהאקלים שבו גדל וגם מהגובה שבו ממוקם המטע. אבל הכי מיוחד, לדברי הראל, הוא הקפה מסומאטרה, אי יפהפה ששייך לאינדונזיה: "זה קפה אצילי, הפולים שלו לא ירוקים כי אם בצבע טורקיז עז וכהה, ועל הטעם אין מה לדבר". אלדד מבטיח כי כל קפה נמכר לא יותר מ-72 שעות לאחר קלייתו, הכל כדי לשמור על הטריות.

לקוחות פרטיים שאוהבים את הקפה שלהם אורגני ואיכותי, יכולים להשיג את התוצרת של "דאדא קפה" בסניף טיב טעם שבנתניה. שם אנשי "דאדא קפה" מעבירים גם סדנאות וטעימות לציבור הרחב.



טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully