וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלום וכשרו

לרה רוטר

5.3.2008 / 13:37

למרות המרכיבים השווים, המנות של קייטרינג שקדים הכשר מאכזבות. כשמגיעים הקינוחים - זו כבר אופרה אחרת

השף ארל'ה לרמן (35) והשף קונדיטור שלומי פדידה (33) הם השניים שאחראים כיום על התפריט האנין של קייטרינג "שקדים אירוח”, ששם לו למטרה לספק אוכל כשר, טעים ומעוצב לאירועים קטנים וגדולים.

לרמן, בוגר תדמור, שבעברו נרשמו מסעדות כמו "מרי אנטואנט", “CELLO” ו- “GRAMERCY TAVERN” הניו יורקיות, מנסה ב"שקדים אירוח" לייצר את אותו הקונספט, באוכל שלו, שנוטה בעיקר לכיוון הסגנון הצרפתי. במנות שהוצגו נתגלו שילובים בהחלט מעניינים של פרודוקטים כמו למשל מנת ה"פלאפל" העשויה כדור ריזוטו שהונח על מצע של טחינה שחורה שיוצרה משומשום שחור טחון ובלבו של הכדור הוטמנה פיסה של כבד אווז. מנה מעניינת נוספת היא "ביצה בקן" העשויה ביצת שליו עלומה בקן של שערות קדאיף. מנה בשם “מילקי" הוגשה בכוס שבתחתיתה שכנו כמה קוביות של כבד אווז שמעליו הונחו פרות יער וקצף תפוחי אדמה. בצנצנת בעלת מכסה אכיל מבצק פילו הוגש נתח קטן של פילה בקר שהושרה בעשבים כמו טימין, רוזמרין ועוד, ברוטב יין אדום ודבש. עיצוב המנות מרשים במיוחד ונראה שגם המטבח וגם צאלה סופר, האחראית לכל החלק העיצובי של הקייטרינג, השקיעו בפן הזה מחשבה רבה. אך למרבה הצער, מלבד למנת ה"מילקי" ולפילה הבקר שהוגש בצנצנת, טעמן של שאר המנות לא תאם את הציפייה שהתעוררה מהמראה ומרשימת המרכיבים שהן כללו.

מי אמר דיאטה?

פדידה, שהרזומה שלו כולל זכייה בלא מעט תחרויות בישול כמו תחרות IKA בגרמניה בה זכה במקום השלישי, ב-2000 זכה במלגת שף צעיר ועבד ברשת מלונות "דן", היה שף קונדיטור במסעדת "פרידה", ב"כחול" ובמסעדת "וילה פולק", עשה סטאז' בקונדיטוריית LADORE בפריז ו- PAYARD בניו יורק, מציע כעת ב"שקדים אירוח" קינוחים חלביים או פרווה ונראה שהוא יודע בדיוק מה הוא עושה.

כל הקינוחים שנטעמו, ללא יוצא מן הכלל, היו חלומיים והשכיחו מפיות הטועמים את הספקנות המתעוררת בעקבות צמד המילים "קינוח כשר". פדידה יודע היטב לשלב בין חומרים ולשלב באופן נכון בין טעם לצורה. באירועים מוצגים הקינוחים מאחורי ויטרינה רחבה שמבט אחד בה מספיק כדי לשאול "איזו דיאטה?” החשק מתפרש על פני 20-30 הממתקים, כוסות המוס, הטארטים, הפרלנים והעוגות המוצעות בו, כאילו היו עולם בפני עצמו. טרייפל שוקולד ודובדבני אמרנה, הוגש בכוס מרטיני והיה חלומי, דאבל פודינג פאדג' ופרפה חלבה היה חמים ונימוח, הפרפה חלווה היה מדויק בטעמו ומתיקותו, קרמבואים קטנים של חלווה או שוקולד מריר נטרפו בהנאה כך גם קעריות השוקולד במלוי פירות היער ועוד הרבה מנות מתוקות ויפיפיות נוספות.

קצת מספרים

קייטרינג "שקדים אירוח" עושה את האירועים אחרת. העיצוב הוא אלמנט חשוב בקונספט של המנות. אבל השורה התחתונה של "שקדים" היא לא אחרת מהשף קונדיטור, שלומי פדידה, שרק בשביל הקינוחים שלו שווה להזמין אותם לעשות לכם את החגיגה.

הקייטרינג עושה אירועים קטנים וביתיים בסדר גודל של בין 50 איש ועד לאירועים עסקיים שכוללים עד 1200 איש. מחיר המנה תלוי בבחירת התפריט ובמספר המנות, כאשר המחיר הממוצע עומד על כ- 70 $ למנה.


"שקדים אירוח", רח' תוצרת הארץ 13, תל אביב. טל': 03-6910810.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully