וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסול חובות

יעל ולצר

17.4.2008 / 8:36

הסכם הבנות בין ערוץ 10 ליוצרים: הערוץ יוציא 80% מתקציב ההפקות להפקות חיצוניות. הרשות השניה תחליט אם לאמץ או לשלול את ההסכם

בפגישה שנערכה אתמול נחתם הסכם בין איגודי היוצרים לבין ערוץ 10, כך נודע ל-TheMarker. על פי העקרונות המרכזיים של ההסכם, ערוץ 10 ישקיע בקולנוע הישראלי 4 מליון שקל בשנה. בגין חובות העבר, ישקיע הערוץ 12 מליון שקל בשנים הקרובות. הערוץ יוציא 80% מתקציב ההפקות להפקות חיצוניות. בגין חובות העבר, יגדיל הערוץ את השקעותיו בתחום סרטי התעודה והדרמה, בכ-20% באופן יחסי.

בין המשתתפים בפגישה היו נציגים של איגודי היוצרים, יוסי מימן, בעל המניות המרכזי בערוץ 10 ונציגים של בעלי המניות הנוספים של הערוץ, רון לאודר וארנון מילצ'ן, נציגי הערוץ: מודי פרידמן, מנכ"ל הערוץ, ודבורה קמחי, היועצת המשפטית של הערוץ, וחברי וועדת תורג'מן של הרשות השנייה, בראשם רחל תורג'מן, חברת מועצת הרשות השנייה. כעת, על הרשות השנייה להחליט אם היא מאמצת את ההסכם או דוחה אותו. העקרונות הוצגו, לאחר שחברי הוועדה שמעו את עמדת בעלי המניות לגבי אי העמידה של הערוץ במחייבויותיו בשנים שעברו.

ועדת תורג'מן הוקמה על ידי הרשות השנייה, לאחר שנמצא שערוץ 10 לא עמד במחויבויותיו בתחום ההשקעה בקולנוע הישראלי. בשנת 2006 היו אמורות קשת ורשת להשקיע בקולנוע 4.5 מליון שקל, וערוץ 10 היה אמור להשקיע 7 מליון שקל. מבדיקה שערכה הרשות השנייה עלה, כי בעוד שקשת עמדה במחויבויות אלו, רשת לא עמדה, אבל התחייבה לעשות כך וחתמה על הסכמים עם הרשות השנייה, ואילו ערוץ 10 סירב לעשות כך.

לקראת סוף 2007 מינתה נורית דאבוש את תורג'מן לעמוד בראש וועדה מיוחדת שתבדוק את מידת העמידה של ערוץ 10 במחויבויות העבר, ועל סמך זה תמליץ הסכמות שונות, בין היתר, אם הערוץ יוצא למכרז חדש או לא. בישיבה שהתקיימה אתמול ניסה מימן ללמד את חברי הוועדה מעט 'ציונות'.

מימן הסביר, שבעלי המניות לא יוכלו לספוג יותר הפסדים. לטענתו, בעלי המניות השקיעו בערוץ, מיום הקמתו לפני כשש שנים, מעל מיליארד ו-150 מליון שקל, והערוץ עדיין אינו רווחי. לכן, טען בפניהם, אם וועדת תורג'מן תחייב אותם לעמוד בכל המחויבויות, הם לא ישקיעו בו יותר, ואז הערוץ עלול להיסגר - מה שישאיר את המדינה עם ערוץ מסחרי אחד בלבד.

היום אמורים נציגי היוצרים להיפגש עם מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה, כדי להסביר לו את פרטי ההסכם החתום, ולבקש את אישורו להסכם. ככל הנראה, סמירה לא ייתן לנציגי היוצרים תשובה סופית, אלא יבקש לבדקו את ההסכם והשלכותיו בצורה מעמיקה, ותשובתו תינתן בימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully