וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקדמיה לגלידה

תיקי גולן

3.5.2008 / 0:30

רשת אלדו מתחדשת בסניף דגל חדש ובבית ספר ראשון מסוגו - שילמד את רזי הכנת הגלידה

קיץ אחד, בתחילת שנות ה-90, התחיל דיבור צפוף בעיר על איזו גלידרייה חדשה ומהממת שנפתחה בבן יהודה. "האיטלקית" קרא לה העם ו"דולצ'ה מלודי" קרא לה אלדו די קונסיליו, עולה חדש מאיטליה שפתח גלידרייה כי זה מה שידע לעשות ולא כדי להופכה לרשת. היום, 15 שנה אחרי, מונה רשת אלדו-טרטופו כ-40 סניפים הפזורים ברחבי הארץ ושייכת לשני אנשי עסקים ישראלים -מאיר דהן ויובל מימון. בסוף חודש מאי עומדים השניים לפתוח בית ספר ראשון מסוגו בארץ: בית ספר לגלידה.

"הרעיון מאחורי בית הספר נוצר מצורך, ואנחנו באים למלא אותו", מודה דהן. "זה צורך די אגואיסטי, כי הוא שלנו ולא רק של הלקוחות, אבל זה עובד לטובת כולם, אז למה לא". צורך זה נולד מהקונספט הנחרץ של הרשת -גלידה המיוצרת במקום. לא גלידה ממפעל ייצור המתנייעת ברחבי הארץ, לא גלידה ששוכבת במקררים כמה ימים עד שנגמר המכל, אלא גלידה שמכינים מחדש כל בוקר. תהליך כזה מצריך פיקוח ואחידות, עניין מסובך כשיש 40 סניפים וזכיינים, אשר יצר "עיגול פינות קשה למעקב", כהגדרתו של דהן. "יוצא שכל סניף מכין את הגלידה קצת שונה. החומרים שלנו והמתכונים שלנו, אבל עם הזמן הפינות מעוגלות והתורה הבסיסית מתחילה להיטשטש".
עד היום נשלחו פעם בשנה כל הזכיינים למפעלים של חברת מונטה ביאנקו במילאנו להשתלמות על מנת לרבע בחזרה את הפינות שעוגלו. אך לא עוד -במקום למילאנו יגיעו הזכיינים מעתה לרמת החי"ל, לרענון בבית הספר של הרשת.

זה הזמן לגלידה

ההרשמה ללימודים תהיה פתוחה גם לקהל הרחב, כשבקורס גלידה בסיסי יהיו שלושה-ארבעה מפגשים ולא יותר מעשרה תלמידים בשיעור. התכנים יועברו בעיקר ברמה האקדמית ולא ייעצרו בשלב המתכון, מה שאומר שאם תמיד הסתקרנתם איך מתמודדים עם פירות עתירי נוזלים (כמו אבטיח) או עם גלידות אלכוהוליות במכונה הביתית- זה הזמן לקבל תשובות.

צמוד לבית הספר ייפתח סניף הדגל של רשת אלדו, שבו, מלבד גלידה, ניתן יהיה לרכוש גם חומרי גלם ומכונות גלידה ביתיות. לחידוד החוויה יובאו כל מקררי התצוגה לסניף החדש מאיטליה, והם גם אלה שמעכבים את פתיחתו, לכל מי שתהה למה הקיץ כבר כאן ובית הספר עדיין לא.

אלדו. הברזל 2, רמת החי"ל. טלפון ושעות פתיחה עדיין אין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully