וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוסקוס פריזאי

קליה מור

24.5.2008 / 1:23

הלב מלא חלומות על בירת צרפת. בינתיים, אפשר למלא את הבטן במשלוח נעים מבא-לי kooskoos

נועה ורועי מתכננים את הוואקאנס שלהם בפאריס. אם כל הצרפתים באים לכאן, אין שום סיבה לא להחזיר להם ולנסוע לשם. אני לא יכולה שלא להסכים. כמה ימים אחר כך הם שולחים לי מייל עתיר תמונות של דירה להחלפה שמצאו ברחוב סן סובה. דירה עצומה בגודלה, מעוצבת ומרוהטת בטוב טעם ושטופת שמש פריזאית רומנטית. דלתותיה וחלונותיה ירוקים בהירים, וילונותיה סגולים, את הרצפה מכסה פרקט מהגוני מכובד ומרפסתה מלאה עציצים. "את באה איתנו, 18 ביולי", נכתב בתחתית המייל. אני לא יכולה שלא להסכים.

למחרת אני מגיעה לנועה לחגוג את הנסיעה המתוכננת. ומה יותר מתאים לפאריס ממסעדה מרוקאית. לשמחתנו פתחו לא מזמן את מסעדת "בא-לי Kooskoos", אי שם באבן גבירול. ועוד יום שלישי היום, יום הקוסקוס הבינלאומי. מה עוד אפשר לבקש.
אנחנו מתקשרות ומזמינות שתי מנות זוגיות (52 שקל האחת) -פעמיים כי טוב - כלומר, ארבעה תבשילים שונים. האחד הוא המרקש הסטנדרטי - תבשיל ירקות מאודים בכורכום ועשבי תיבול; השני, טריפולי, הוא מפרום בנוסח טריפוליטאי ברוטב עגבניות, תפוח אדמה וגזר; השלישי היה אמור להיות טאנג'יר - קציצות עוף אווריריות בסויה וחמאת בוטנים - אך היום, מבשרים לנו, הקציצות יהיו בקארי; והרביעי הוא תבשיל ג'רבה - קדרת נתחי בקר עם עלי מנגולד ושעועית לבנה בבישול איטי בנוסח טוניסאי. שני סוגי קוסקוס יצטרפו לכל הנ"ל: קוסקוס ביתי לבן בניחוח קינמון וקוסקוס ביתי מלא מחיטה מלאה. יצטרפו גם חמוצי הבית ואריסה ביתית. אני מבקשת גם קינוח בשם פאז קרנאנץ', שהוא קראנץ' פצפוצי אורז וחלבה מצופים בשוקולד וקוקוס (12 שקל), אבל האיש הנחמד מעברו השני של הקו מבשר לי כי כרגע הם לא מוכרים את זה, אבל הוא יצ'פר אותנו בטעימה מהפצפוצים הללו במשלוח, ומספר גם שבקרוב צפויים להתווסף עוד מיני תבשילים, וגם גולת הכותרת - קוסקוס מתוק.

כפיים לשליח

שמחות וטובות לב אנו מרככות את קיבותינו בחליטה מרוקאית, ומפליגות על שטיחי הדמיון אל עבר נהר הסיין. במערכת מתנגן "פאריס" של עמיר לב. "שמים כחולים בפאריס", הוא שר, "במלון ברחוב בבר ששתית. מה שנשאר ממך זה אני, מחאו לי כפיים כשקמת איתי".

השליח מגיע ואנחנו מוחאות לו כפיים. מגיע לו. המנות נפתחות ונמזגות, וריחן המתובל מטפס מעלה וממלא את האוויר. תבשיל הירקות עשיר ומלא טעם, אך מוכר ולא מרגש; המנה המנצחת היא הג'רבה. נתחי הבקר מתמוססים על הלשון, ועלי המנגולד והשעועית הלבנה משמחים את החך; קציצות העוף בקארי מעט מלוחות מדי, אך המרק שהן שוחות בו נעים ביותר; ומנת המפרום כוללת שתי חתיכות יפות וטעימות, שמתערבבות בכיף בקוסקוס. הקוסקוס, אם כבר נגענו בנושא, בסדר, לא יוצא מגדר הרגיל. הלבן חסר טעם למדי, ודווקא המלא מתגלה כיותר בעל אופי. למרות אכזבתנו מכך שאין זכר לקינוח המובטח, כחוויה כוללת היתה זו אחלה ארוחה, ונועה שמחה שהיא חברה שלי ולא מצטערת שהזמינה אותי לפאריס.

כשאוזלים מאיתנו כוחות הלעיסה אנחנו נשכבות לנוח על השטיח. "שטיח ורוד וגשם ורצינו עוד", עמיר לב שוב שר, "עמדנו באור והלכת לעבוד, מאות יונים בכיכר חנויות נפתחות, גשר ארוך נהר עם סירות".

בא-לי kooskoos. אבן גבירול 144 תל אביב. טל' 5440777. משלוחים: א'-ה' 12:00- 21:00.

בקטנה

שירות: אדיב וסבלני

זמנים: כ-45 דקות

אריזה: פלסטיק שלא כל כך עומד בחום

בעד: סבבה של ג'רבה

נגד: צר לי, קציצות הקארי

תמורה לכסף: יש

שורה תחתונה: שוב בא לי קוסקוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully