וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא חייבים לנדוד בטורקיה

לרה רוטר

26.5.2008 / 14:30

מסעדת טיקה בהרצליה חוגגת שנתיים עם תפריט של שישה סוגים שונים של קבב, אותם אפשר להשיגר רק בסניף הישראלי

הסניף ישראלי הראשון של רשת מסעדות TIKE המתמחה באוכל טורקי נפתח לפני שנתיים בישראל. מדובר ברשת מסעדות שפרוסות ברחבי טורקיה ויוון. טיקה הגיע לישראל בעקבות המון המבקרים שפקדו את טורקיה והביעו התלהבות מסניפי הרשת השונים. אחד ממייסדי הרשת, מהמת עלי, שבעברו שימש כמנהל שיווק של חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון בארה"ב, הגיע לארץ לביקור ודרך מנשה כרמון, מי שמשמש כיושב ראש המסחר בין טורקיה לישראל, נעשה השידוך לצוות השותפים הישראליים. השף הראשי של הרשת הוא בן דודו של מהמת, אורחן טקין שהוא גם השף הראשי של הרשת.

בטורקיה מתמחה טיקה בהגשה של הקבב שמוצאו מאדנה ששוכנת בדרום מזרח טורקיה. התפריט של הסניף הישראלי עומד בפיקוח טורקי מתמיד, כל שינוי נזקק לאישור ובעצם, הטבחים שמבשלים בפועל את האוכל, הם צוות של שישה טורקים שעברו הכשרה בטורקיה ובאים לעבוד בסניף הישראלי למחזור זמן של שנה אחת ואז מתחלפים. במהלך השנתיים שטיקה קיימת בישראל נעשה ניסיון לפתח סניף נוסף בתל אביב ברח' אבן גבירול. הניסיון כשל וסוכם כי הלוקיישן לא היה מוצלח. כעת מחפשים השותפים לוקיישן חדש בתל אביב.

יש דברים שאי אפשר לעשות בטורקיה

לכבוד חגיגות השנתיים השיקו במסעדה תפריט קבבים חדש המונה שישה סוגי קבב שכל אחד מהם נעשה באופן שונה, לפי מיטב המסורת של חבל הארץ אליו הוא שייך: איסטנבול קבב הוא קבב מעורב של בקר וטלה כשלתערובת הזו מוסיפים עגבניות, פלפלים ותפוחי אדמה. אזמרי קבב מגיע מאזור העיר איזמיר, לידו נצלים חצילים על אש גלויה שאותם מערבבים עם יוגורט, אדנה קבב עשוי מבשר טלה עם תבלינים והוא ניחן בחריפות מתונה. איסקנדר קבב שמקורו מהעיר איסכנדרון מכיל בשר בקר וטלה, הוא נקצץ בצורה ייחודית ומונח על שיפוד. לאחר הצלייה, פורסים את הקבב דק ומניחים אותו ברוטב עגבניות ויוגורט כשכל זה מוגש על גבי לחם מיוחד. האורפא קבב, שהיה טעים במיוחד, הוא קבב טלה הקצוץ בצורה גסה שאותו משפדים ביחד עם פרוסות חציל עבות התורמות רבות לטעם והאחרון, המומלץ ביותר, הוא האנטפ קבב שהינו קבב טלה עתיר שומן הנצלה כשעגבניות שלמות משופדות בין חלקיו ומעניקות לו את מיצן.

למנה ראשונה נמליץ על המיני לחמג'ון- מאפים שטוחים עם עגבניות, מעט בשר טלה קצוץ ועשבי תיבול. המנה הזו מגיעה עם תוספת צדדית של בצל חי בסומק שכיף לגלגל אותו בתוך הלחמג'ון. בסניפים הטורקיים לא זכו להשקת תפריט הקבבים, פשוט כי שם, הם מחויבים לשמור על הייחודיות שלהם שהיא האדנה קבב. לקבבים מסוג שונה יצטרכו הטורקים לעבור למסעדה אחרת. בסיום ניתן לקנח בקנאפה טורקי מצוין, שנמצא לא מתוק מדי וטעם הגבינה בו היה מדויק.


המסעדה בהרצליה כוללת חלל פנימי המשתרע על פני 500 מ"ר וחצר קטנה שבה גם ניתן לעשן. המקום מצהיר על עצמו כידידותי לילדים ובכך מהווה אופציה טובה לארוחה משפחתית, כי בינינו, מי לא אוהב קבב?

מחירי הקבבים נעים בין 79-89 ש"ח למנה.

TIKE, שנקר 11, הרצליה פיתוח. טל': 09-9728191.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully