וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשתה קפה טורקי?

רותם דרוב

29.6.2008 / 11:13

מתברר שאפשר להתגעגע לבתי הקפה של תל אביב בשנות ה-70, גם אם נולדת אחרי. קפה פורמן ינסה להשכיח את הכאבים

תחילת רחוב בן יהודה התל אביבי לעומת צפון הרחוב סובל מדימוי שונה, יותר דומה לשכנו אלנבי מאשר לרחובות השקטים של הצפון הישן. בתחילת הרחוב נפתח בשבוע שעבר "פורמן" בית קפה שכונתי ובו גם בר מאובזר היטב.

את המקום פתחו רונן מלחן שאחראי על המטבח ועבד בעבר בסוהו בראשון לציון וחברו גיא גיסר שגם כתב בעבר כאן בוואלה! בנושא אלכוהול את ההכרות הם חייבים לרשת, כפי שמספר גיסר: "הכרנו בפורום אלכוהול בוואלה!, אני ניהלתי אותו על הנייר, אבל למעשה מי שניהל אותו היה רונן, אחרי שפטפטנו קצת הבנו שאנחנו בעצם מאותה השכונה ולמדנו באותו בית ספר, ככה נוצר הקשר. כל אחד מאתנו יותר מעשור בתחום, בישלנו, בירמנו, וניהלנו עשרות מקומות, עד שהגיע הזמן לפתוח מקום משלנו".

פורמן מעוצב בצבעים בהירים עם כרזות וצילומים של תל אביב הישנה ופס קול של מוסיקה ישראלית משנות ה-70. "זה הקונספט של המקום, תל אביב של פעם, החלטנו ללכת על הומאז' לבתי הקפה של שנות ה-60 וה-70, המקום נקרא על שם בני פורמן, הדמות שגילם אורי זוהר בסרט 'עיניים גדולות', אמנם לא ישבנו בתקופה ההיא בבתי קפה, אבל זה לא אומר שאנחנו לא מתגעגעים אליה"

כמו כל דבר בחיים גם התפריט של פורמן מחולק לשלושה: תפריט בוקר, צהרים וערב. קפה ומאפה ב-13 שקל, או ארוחות בוקר ב-28 שקל, בצהרים התפריט ישתנה ויורכב ממאכלים ביתיים כמו קציצות, מוסקה וממולאים. שמנות שמחירן ינוע סביב 28 שקל: "אנחנו קרובים לשוק הכרמל", אומר מלחן שאחראי על הצד הקולינרי, "ואנחנו מנצלים את זה. התפריט לא קבוע ומשתנה בהתאם להיצע שהשוק יספק לנו"

פורמן, רחוב בן יהודה 7 תל-אביב. טלפון 03-5160198. שעות פתיחה: כל השבוע 8:00 עד לקוח אחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully