וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניגובים בפרדס חנה-כרכור

רותם דרוב

26.10.2008 / 18:45

שלושת המקימים של "חומוס ברקאי" החדש, מזמינים את המנגבים להתרווח בבוסתן ולהתפנן על חברה מקומית ובוץ על חשבון הבית

חברי קיבוץ ברקאי ושכנים מהסביבה, חוגגים השבוע את השקתו של חומוס מקומי חדש, שהוקם ע"י 3 שותפים, שחזרו לקיבוץ אחרי שנים של עיסוקים שונים, כדי ליצור את הסלט הלאומי.

המקום הוקם באווירה שורשית וכפרית, תחת השם הפטריוטי "חומוס ברקאי", והשלושה הם יפתח אשכנזי, יזהר הס ועומר גת. אשכנזי מוכר כבעלים של "הבית של יפתח" בבוגוטה בירת קולומביה, (הידוע לכל מוצ'ילר ישראלי שטייל אי פעם בדרום אמריקה) ומפעילו של מלון נוסף בפנמה. הס, הוא המפעיל את מרכז "דרך הלב - טיולי רוח ומודעות" וגת, קונדיטור בעברו, אשר עבד גם במלון דן פנורמה, ומתמחה גם בעבודת הנפחות.

"בעצם חזרנו הביתה", אומר אשכנזי, "רצינו ליזום משהו אצלנו בקיבוץ, מעין מקום של חברים, והיה חשוב לנו לבנות משהו חדש. בדקנו בתחילה מקומות בפרדס חנה ובסביבה, אבל הגענו למסקנה שהכי טוב יהיה לפתוח פה אצלנו בקיבוץ". "אנחנו אנשי מלאכה", מוסיף הס, "בנינו אנחנו את כל המקום מאפס, כולם ביחד, יישרנו את השטח באמצעות טרקטור, יציקות בטון, עבודות נפחות, הכל מעשה ידינו. אמרו לנו שאנחנו משוגעים, אבל אנחנו מאמינים במקום בכל ליבנו.

כל מי שאוהב ליצור קשרים חברתיים ולאכול חומוס טוב – מוזמן. זאת לא עוד מסעדה של לאכול וללכת, סביר להניח שאם תבואו לבד, מאחד השולחנות הסמוכים כבר ייזמו אתכם שיחה לבבית, זוהי רוח המקום".

המקום ניצב בתוך בוסתן עתיק בשולי הקיבוץ, הכולל עשרות סוגים שונים של עצי פרי וגידולי גת. שלישיית היזמים מבטיחה להתחיל להשתמש בהדרגה בתוצרת הבוסתן, שמשמש בינתיים רק כנוף.

כל מנות החומוס כמו חומוס גרגרים, חומוס פול, מסבחה, וטחינה יעלו 15 ש'. התפריט עתיד להתרחב ולכלול גם קובה מטוגן, פלאפל, קפה ועוגות, "כדי שחברים יוכלו לשבת פה, ליהנות מהנוף על כוס קפה טוב בניחותא", הם אומרים. ועד שהתפריט יתגבש, כל סועד מתכבד בקפה שחור על חשבון הבית.

"חומוס ברקאי", קיבוץ ברקאי, על יד צומת משמר הגבול בכביש מס' 65, (שילוט בכניסה לקיבוץ). שעות פתיחה: א'-ה' 9:00-18:00 (בעתיד יהיה פתוח עד 23:00). טל' 050-7266479

  • עוד באותו נושא:
  • חומוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully