וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוטול עלינו

רותם דרוב

28.10.2008 / 20:36

מחוץ לתל אביב באמת יודעים להציע מבצעים מכל הלב. קחו למשל את מסעדת "לולקה" בחיפה שמציעה לאוכלים יין חופשי כל הערב

מסעדת "לולקה" בחיפה חוגגת שנה, וכיאה למסעדה שנמצאת מחוץ לתל אביב, היא מציעה מבצעים שלעולם לא יציעו בעיר הגדולה, ואנחנו מדברים פה על יין חופשי במהלך כל ארוחה. לא כוס סמלית כי אם משתה כיד המלך, החל מהיום ולמשך שבועיים נוספים.

מסעדת השף "לולקה" נמצאת בשד' הנשיא במרכז הכרמל והוקמה על ידי שלושה שותפים - אסף אגו הבעלים של "קפה באגו" הוותיק והפופולרי שבכרמל, השף עמית חדש שלמד בארה"ב ועבד במסעדת "שלו ביער" הקולינרי, ורועי פרנץ שאחראי על הבר ותפריט היינות ומזג לפני כן בברים נחשבים במנהטן וגם בשלוותא בתל אביב.

"המטרה שלנו מלכתחילה הייתה לתת חוויה של מקום מכובד, ורומנטי אבל לא מתחכם ורשמי יותר מידי" אומר אגו "התפריט בבסיסו הוא אירופאי, צרפתי איטלקי עם נגיעות ים תיכוניות מקומיות"

"לולקה" ממוקמת בבית מגורים ישן ומפואר בחצר האחורית של בית במרכז הכרמל, החלל מעוצב כך שלא תופתעו אם הגברת המבוגרת שהייתה גרה בו שנים, תיכנס פתאום. תמונות משנות ה50 אל תוך שנות ה-70 תלויות על הקירות, מפות לבנות ווילונות תחרה מעטרים את הקירות.

המסעדה קרויה על שם סבתו של השף עמית חדש שמעיד שהיא היתה בשלנית נהדרת והשפיעה רבות על עולמו הקולינרי. "האמת, חשבנו לפתוח מעדנייה אשר תספק פסטה טרייה ועוד דברים טובים, אבל ברגע שמצאנו את הלוקיישן הזה לא היה לנו ספק שנפתח פה מסעדה. הוא כל כך מיוחד שהיה חבל לבזבז אותו על סתם מעדנייה " אגו אומר.

מנה ראשונה טעימה בתפריט היא רביולי ירוק במילוי דלעת, וגבינת רוקפור ברוטב שמנת ושום קלוי (29 שקל) או כבד קצוץ של סבתא לולקה שמוגש עם ריבת בצל (30 ש'). בין העיקריות בולטת מנת הראגו זנב שור שמוגש בינות לעלי פסטה (79 ש') או פילה דג בציפוי פריך של שקדים וקצח, שמוגש על תבשיל קר של גרגירי חומוס ויוגורט (82 ש'). הקינוחים עולים 32 ש' ויש בהם שלישית מוסים או מאפה פילו במילוי גבינת עיזים ודלעת מתקתקה , רוטב דלעת ופיסטוקים טחונים. והיין אשר יוגש במהלך המבצע הוא של יקב ארג'נטינו מארגנטינה.

לולקה – שד' הנשיא 129 חיפה,
8103343 - 04
פתוח שבעה ימים בשבוע 12:00-24:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully