וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אידיאלי לימים של בלוז: חזה עוף עם חרדל, סילאן וסויה

צבי טריגר

2.12.2008 / 0:33

הבלוז של צבי טריגר הביא אותו לשדרג מנה של חזה עוף בעזרת חרדל, סילאן וסויה עם מעט עזרה מדלורית ותפוז

לקח לי לא מעט זמן לחזור ולהיות מסוגל להכין לעצמי את החזה עוף ברוטב סילאן, חרדל וסויה; הוא יותר מדי הזכיר לי אותו. יותר מחודש וחצי עברו אחרי ש-א' מפרשת המקרוני אנד צ'יז ומפרשת הבורקס פטריות הלך לבלי שוב עד שיכולתי לחזור ולהכין דברים שהייתי מבשל לשנינו. לא ברור לי בדיוק למה. אולי כי כשמאכילים מישהו שאוהבים הוא הופך בדיעבד למקור ההשראה לתבשיל.

ואולי כי כשמפסיקים להאכיל מישהו נוסף וחוזרים לאכול לבד, חסרה ההתלהבות של האהוב מכל סלט וחביתה פשוטים, כאילו הם היו המאכל הנפלא ביותר עלי אדמות שהוגש אי פעם. ובלי קהל כה נלהב ואסיר תודה לא קל לחזור ולהתיישב אל השולחן, הפעם לבד.

המתכון הפשוט מאוד הזה הוא בעצם ואריאציה על מתכון אחר שפירסמתי כאן, לפני למעלה משנה שהמשכתי לבצע בו מעשים ולהכניס בו שינויים שוב ושוב, כמו אותו חייט עגנוני ששקד על תפירת מלבוש, ולא היה מרוצה, כי "המלבוש עצמו מחוסר משהו.זה משהו שאם הוא יש המלבוש מלבוש. ואם חסר אין המלבוש מלבוש".

אני לא אומר, חלילה, שהגירסה הראשונה שהתפרסמה כאן אינה מוצלחת; צלייה במחבת פסים מעניקה לעוף טעם חרוך ומעושן שאפייה בתנור לא מסוגלת אפילו להתקרב אליו. אבל מנגד, הייתרון של האפייה בתנור הוא ברור: אין צורך להשגיח על העוף ולהפוך אותו, והמטבח (והטבח) פטור מנתזי רוטב ושומן שעפים לפעמים במהלך הטיגון ומריח הטיגון שנותר תלוי בחלל המטבח זמן רב.

לעוף הזה שידכתי תוספת מתקתקה ומרעננת של גזר ודלורית בזיגוג של מיץ תפוזים וזנגביל טרי. אפשר כמובן להכין את התוספת הזו בנפרד, ולצרפה לכל מנה עיקרית שיכולה להרוויח מהמתיקות שלה, אבל הזוגיות של העוף הזה ותוספת הגזר דווקא מאוד מוצלחת, אז למה להפריד?

מתכון 1: חזה עוף ברוטב חרדל, סילאן וסויה

המצרכים (ל-4 מנות):

לעוף:
2 חזות עוף שלמים, מנוקים וחצויים
¼ כוס רוטב סויה דל נתרן
2 כפות סילאן תמרים
2 כפות גדושות חרדל דיז'ון גרגרים
פלפל שחור
עלים מ-4 ענפי תימין טרי, או 1 כפית תימין מיובש
4 שיני שום קלופות ופרוסות

להגשה: גזר ודלורית בזיגוג מיץ תפוזים וזנגביל (ראו מתכון להלן) ואורז מבושל

ההכנה:
1. מחממים תנור ל-180 מעלות צלסיוס.

2. מערבבים בקערה את הסויה, הסילאן, החרדל, התימין, השום, המלח והפלפל. טובלים את חזות העוף. מסדרים אותם בתבנית אפייה מרופדת בנייר כסף. יוצקים עליהם את תערובת הסויה, ומכניסים לתנור. אופים 35-50 דקות, עד שהעוף מוכן (זמן הצלייה משתנה מתנור לתנור).

3. מגישים את העוף בלוויית הגזר והדלורית ואורז.

מתכון 2: גזר ודלורית בזיגוג מיץ תפוזים וזנגוויל

המצרכים:
1 כף שמן קנולה
3 גזרים בינוניים, קלופים ופרוסים לפרוסות בינוניות
1 דלורית קטנה, קלופה, מנוקה מגרעינים וחתוכה לקוביות קטנות, בערך בגודל של פרוסות הגזר
½ כוס מים או ציר ירקות
2 כפות חומץ בן יין אדום
½ כוס מיץ תפוזים סחוט טרי
1 כפית קליפת תפוז מגוררת
1 כפית שורש זנגביל טרי, מקולף וקצוץ דק
מלח
פלפל שחור

ההכנה:
1. מחממים במחבת גדולה את כף השמן. מוסיפים את פרוסות הגזר וקוביות הדלורית, ומטגנים כ-2 דקות, עד שהירקות מקבלים צבע אדום בוהק.

2. מוסיפים למחבת את המים או הציר, מיץ התפוזים, קליפת התפוז, הזנגביל הקצוץ, החומץ, המלח והפלפל. מערבבים, מביאים לרתיחה, מנמיכים את הלהבה ומכסים. מבשלים 10 דקות.

3. כעבור 10 דקות מסירים את המכסה, מגבירים את הלהבה, ומבשלים ברתיחה חזקה כ-5-7 דקות, עד שרוב הנוזלים מתאדים, הירקות מזוגגים ומבריקים, וכמעט שלא נותר נוזל בתחתית המחבת.

הערות וגיוונים:
1. אפשר להחליף את הסילאן בדבש, ואת התימין ברוזמרין.

2. בין אם אתם משתמשים בסילאן ובין אם בדבש, מעולה להוסיף למשרה של העוף 2 כפות רוטב ווסטרשייר.

3. אין מלח במשרה של העוף, כי רוטב הסויה מלוח דיו. כדאי להשתמש ברוטב סויה דל נתרן, כי הרוטב הרגיל מאוד מלוח, ואז אי אפשר לשלוט במליחות של המשרה.

4. אם יש לכם זמן, אפשר להשרות את העוף במשרה לפני האפייה, בין ½ שעה ליממה שלמה (במקרר כמובן), ורק אז לאפות אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully