וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלט בורגול עם דלעת, תפוזים, תרד ואגוזים

דנה מלמד

18.12.2008 / 13:33

שכנה מיבבת בדירה ליד קילקלה לדנה את התכניות לשינה מתוקה ושקטה של שבת ושלחה אותה לרקוח תבשילים

כמו בכל שישי לפני השינה, הקפדתי על כל ההכנות לנוהל "יקיצה טבעית" של שבת בבוקר, שכללו החשכה מוחלטת של החדר ובחירת : "הסר התראה" בשעון המעורר שבנייד שלי, שמקפיד להעיר אותי מידי בוקר ב-6:35. אין ספק שזהו אחד מהטקסים החביבים עלי ביותרת, כשמצטרפת לטקס הידיעה שהילדים לא ישנים בבית הלילה ובבוקר באמת תהיה פה דממת אלחוט, המשמעות היא יקיצה באמת טבעית, נינוחה ומאד הדרגתית.

מה רבה היתה האכזבה, כשהבנתי שהיבבות ההיסטריות שאני שומעת הן לגמרי מציאות וזה לא סתם חלום בוקר טורדני. השעה היתה בערך 9 בבוקר, למרות שאחרי לילה של בילויים, זה הרגיש יותר כמו ארבע לפנות בבוקר. כשיצאתי לחדר המדרגות כדי לחקור את מקור הסאונד הטורדני, הסתבר שהוא מגיע מדירת השכנה, יולדת טריה שכנראה הטלטלה ההורמונלית הכתה בה בכל הכח, דווקא בשבת בבוקר.

הייתי אפופה לחלוטין ולא היה לי כוח להקשיב לפרטי העלילה, אבל לא יכולתי להתעלם מהמוטיב החוזר של "די! נמאס לי! כמה אפשר.." וכל מיני "אני מותשת אני סחוטה אין לי כבר כוח" וכו' וכו'.
על אף שהתאבלתי על היקיצה הטבעית שלי, שכל כך פינטזתי עליה, חשתי אמפטיה. לרגע חזרתי לאותם ימים ראשונים של אחרי הלידה, ימים של עייפות מצטברת כמו בטירונות, אי יציבות רגשית, בלבול והרבה דמעות.

עד הצהרים רקחתי עבורה תבשילים מחממי לב. הייתי בטוחה שזה יעודד אותה. כשהיא פתחה את הדלת ועמדתי מולה עם התבשילים היא חייכה בצניעות, אמרה "תודה" קטנה, חסרת התלהבות או רגש כלשהו, כאילו זה הכי טבעי בעולם ששכנה מבשלת לך כשאת אחרי לידה. "לא נורא" חשבתי לעצמי וקיוויתי בשבילה שהמצב רוח הזה יחלוף במהרה.

סלט בורגול עם דלעת, תפוזים, תרד ואגוזים

חומרים:
2 כוסות בורגול מבושל (לפי הוראות היצרן)
250 גר' דלעת חתוכה לקוביות
2 כפות שמן זית
כפית דבש
2 כפות סוכר חום
מיץ מתפוז אחד
150 גר' תרד טרי קצוץ גס
100 גר' אגוזי לוז שבורים
2 תפוזים קלופים וחתוכים
מלח גס
קורט פלפל שחור גרוס

הכנה:
1. מחממים תנור לחום של 150 מעלות. מניחים בתבנית את קוביות הדלעת. מזלפים שמן זית, כף סוכר חום, מלח גס וקורט פלפל שחור גרוס. אופים מכוסה כחצי שעה, מסירים את הכיסוי ואופים על חום גבוה (220 מעלות) עוד רבע שעה בערך, עד שהקוביות צלויות בשוליים.

2. מחממים כף סוכר עם כפית מים על מחבת עד שהסוכר הופך לקרמל. מוסיפים את האגוזים, מזיזים את המחבת מצד לצד כך שהאגוזים יצופו בקרמל. מסירים מהאש.

3. מערבבים בקערה את הבורגול המבושל, קוביות הדלעת הצלויות, האגוזים המקורמלים, התרד והתפוזים. מתבלים במלח גס, מעט שמן זית ומיץ תפוזים.

תבשיל כוסמת, פפרדלה, כרוב וחזה אווז

חומרים:
2 כוסות כוסמת מבושלת לפי הוראות היצרן
250 גר' פפרדלה או פסטה רחבה אחרת, מבושלת לפי הוראות היצרן
ראש כרוב לבן קטן, חתוך לריבועים גדולים (כ- 3X3 ס"מ)
1 בצל גדול חתוך גס
200 גר' חזה אווז מעושן חתוך לקוביות
כף שמן זית
50 גר' חמאה
2 כפות עלי טימין טרי

הכנה:
1. מחממים מעט שמן במחבת ומטגנים את הבצל והחזה אווז. כשהבצל מתחיל להזהיב, מוסיפים את החמאה והכרוב ומטגנים על להבה בינונית עד שהכרוב מתרכך ומזהיב. בוחשים מידי פעם.

2. מוסיפים למחבת את הפסטה ומערבבים. מטגנים מספר דקות ומוסיפים את הכוסמת המבושלת.

3. מוסיפים טימין וממשיכים לטגן הכל ביחד כחמש דקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully