וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפה של שלום

רותם דרוב

22.12.2008 / 0:14

רוז'ט חינאווי פתחה בכיכר השעון ביפו בית קפה שמגיש מאכלים מהמטבח הערבי, תפריט יינון כמיטב המסורת המשפחתית וגם שאיפה לדו קיום

הפיתוח של יפו לא משאיר את היזמים מאחור. עוד ועוד מקומות אופנתיים נפתחים ולאחרונה מצטרף אליהם גם "הקפה של רוז'ט". רוז'ט חינאווי, הבעלים, היא נצר לשושלת המפוארת של משפחת חינאווי היפואית. אלמנתו של ג'ורג' חינוואי וביחד עם האחים של בעלה ובניה היא בעלת רשת המשקאות החריפים wine&more.

"הקפה של רוז'ט" ממוקם בכיכר השעון ולא במקרה, חנות המשקאות הראשונה של המשפחה נמצאת מצידה השני של הכיכר כבר עשרות שנים: "הכל התחיל במקרה" מספרת רוז'ט "היינו מזמינים אנשים לטעימות יין בחנות המשקאות, ויין טוב מתלווה לצד אוכל טוב, קייטרינג שהזמנו כדי שילווה את טעימות היין לא עשה את העבודה על הצד הטוב ביותר, ובשנת 2004 התחלתי להגיש את התבשילים שלי מהמטבח הערבי, עלי גפן מגולגלים, ממולאים שונים ומאפים מלוחים. פתאום ראיתי שטועמי היין באים לא רק בשביל היין אלא גם בשביל לטעום מהמאכלים שהייתי מבשלת וככה נדבק לי חיידק האירוח".

במבנה בו שוכן "הקפה של רוז'ט" יפתח בקרוב המרכז לתרבות טורקיה, בעבר היה כאן בית המושל העותומני. רוז'ט היא חברה בפורום למען דו קיום יהודי-ערבי והיא מזמינה את כולם לנהל דיאלוג פורה: "מאורעות 2000 עדיין מהדהדות בתוכי, קריאות המוות לערבים של היהודים לצד ההתפרעויות של הציבור הערבי העכירו את שלוות רוחי. אני מאמינה שצריך לזכור את העבר, אבל צריך לשים אותו בצד ולהסתכל על חצי הכוס המלאה, אנחנו לא יכולים להמשיך לזכור אחד לשני את הרע שעשינו, אלא לדבר אחד עם השני".

מי שיזדמן לקפה של רוז'ט יוכל לטעום צלחת מאפים מלוחים במילוי זיתים, פרמז'ן וזעתר או תרד ובצל אשר יוגשו עם יוגורט במחיר של 35 שקל. יש גם ממולאים שונים כמו פלפל עם חומוס ואורז, וקישואים עם שקדים וצנוברים במחיר של 39 שקל, ומסח'ן – גבינת חלומי עם ירקות וסומק מוקפצים במחבת ומוגשים על גבי פיתה לבנונית וסלט אורגולה ב-45 שקל וגם בראנץ' לבנוני עם עז'ייה שהיא חביתת ירק ב-52 שקל. במתוקים המיוחדים אפשר לטעום 'לילות ביירות' – עוגת סולת עם שמנת פיסטוק ומי סוכר ב-28 שקל.

כיאה לאימפריית משקאות מגישים אצל רוז'ט גם תפריט יין שעתיד להתרחב בהמשך, ורוז'ט מבטיחה לשמור על מחירים הגיוניים "אני יכולה להרשות לעצמי, העיקר שאנשים יבואו ליהנות מכוס יין במחיר הגיוני, לא כמו שגובים במקומות אחרים" ואכן אפשר למצוא בתפריט היין יינות מבעבעים שונים במחיר של 92 שקל לבקבוק ו-25 שקל לכוס. בקבוק של עמק האלה – סובניון בלאן ב-108 שקל או קיאנטי אילציוני – 2006 במחיר ב-98 שקל.

קפה רוז'ט –רחוב מרזוק ועזר 2 יפו. טלפון 03/6828923 שעות פתיחה : א'-ו' 07:00-24:00 ש' 09:00-24:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully