וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה מגיע לכם כל הטוב הזה?

רותם דרוב

22.2.2009 / 12:26

גם אם זה לא ממש טוסקנה, לא הרחק ממרכז הארץ, בחבל יואב יהודה, יחגגו החודש את כל השפע של האזור. קבלו דגימה

פסטיבל האוכל הכפרי בחבל יואב יהודה נהפך למסורת של ממש ויצא בסוף השבוע האחרון לדרך בפעם התשיעית. המסר - טוסקנה זה כאן. יקבים טובים בשלניות מעולות, מחלבות עם גבינות טעימות, מסעדות איכרים וגידולים חקלאיים והשילוב עם פריחת כלניות וגבעות ירוקות מבטיח חווית סוף שבוע מוצלחת במיוחד.

תושבי האזור פותחים החודש את בתיהם לבאי הפסטיבל, כזאת היא ציונה לוי ממושב צפרירים, ציונה, כורדית במוצאה המשתתפת בפעם התשיעית בפסטיבל מבטיחה חוויה כורדית גם לאלו שהם לא יוצאי העדה: "אני בכלל ספרית במקצועי", אומרת לוי, "וקצת דחפו אותי להשתתף בפסטיבל כי חששתי מהקהל והביקורות, אבל היום אני כבר מחכה לו כל שנה". לכבוד הפסטיבל הקים ניסים לוי בעלה של ציונה מוזיאון קטן למורשת הכורדית עם פסלים פרי יצירתו וציונה מתכננת ארוחת מלכים: "אני הולכת לבשל קובה מיוחדת כשהציפוי החיצוני עשוי מאורז טחון מעורבב עם בשר טחון וחזה עוף ובפנים קוביות בשר, יהיו גם סוגי קובה פופולרים שכולם אוהבים וגם מוסקה צמחונית וקובה צמחוני, יהיו ממולאים כמו עלי גפן ובצל, בעצם אני מתכוננת לפסטיבל חודש מראש עם הכנת חמוצים שונים כמו זיתים שגדלים אצלי בחצר".

02-9911212 המסעדה של ציונה לוי

ריסוס מופחת בתלמי יחיאל

משתתפת נוספת בפסטיבל היא רוני טופולובסקי, בעלת ירקניה במושב תלמי יחיאל: "אנחנו יצואנים של עגבניות שרי לאירופה", מספרת רוני, "אבל חוץ מזה יש לנו גן ירק בגודל של 500 מטר שאת תוצרתו אנו מוכרים אך ורק בירקניה שלנו, בהתאם לביקוש אנו קוטפים את התוצרת כדי שלא תישאר הרבה זמן על המדפים ובמסגרת הפסטיבל אנחנו מזמינים את כולם לסיורים בגן הירק. הסיור מומלץ לילדים שיכולים ללמוד איך גדל אננס, ולטעום אספרגוס ושומר שעכשיו הוא בעונה, חלקם לא יודעים בכלל איך גדלים הירקות וחושבים שהם גדלים בסופר". חשוב לרוני להדגיש שהגידולים הם לא אורגנים כי אם בריסוס מופחת: "את העגבניות אנו מרססים לפי תו תקן אירופאי לו אנו מחויבים, ואותו העברנו לכל גן הירק, מדובר פה על ריסוס מוקדם לפני הקטיף כך שהריסוס עצמו כבר מתפוגג כשהירק נקטף" למי שלא יודע מה לעשות עם אפונה סינית או אספרגוס, בירקניה מבטיחים גם לתת מתכונים.

08-8506272 הירקניה

ביקור בוטיק

ואיך אפשר ביקור בחבל יהודה בלי ביקור ביקב בוטיק, כזה הוא 'יקב יהודה' של אבי יהודה הנמצא במושב שורש שמטבטי מסע מהכרם אל הבקבוק: "אנחנו מכינים חוויה שלמה למבקרים, מסע אל תוך ייצור היין מהכרם דרך היישון בחביות ולבקבוקים. יש אצלנו כמובן גם טעימות, ואפשר לקנות את היין רק אצלנו ביקב ולא בשום מקום אחר.

"בסופי השבוע של הפסטיבל, אם מזג האוויר יאפשר זאת, יהיה אפשר לשבת בחצר היקב לארוחת גבינות טובה ממחלבות באזור וליהנות מבקבוק יין טוב, כל השאלות על יין יקבלו פה תשובות, שילובו באוכל, תפקידו בתרבות, והתפתחות היין במדינת ישראל".

054-4638544 אבי יהודה מ'יקב יהודה'

פסטיבל "אוכל כפרי" ה- 9 ביואב יהודה – כל סוף שבוע בין התאריכים 20.2.09 – 14.3.09

פרטים נוספים, בעמותת תיירות יואב-יהודה, טל' 08-8502240

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully