וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממלכה (והצלחת) הקטנה

ניר שחק

6.5.2009 / 18:15

ביקור בסרווסריה קטלנה, מסעדת טאפאס ש"אסור להחמיץ בברצלונה",ושני קנקני סנגרייה שהביאו להרהור על הבאזז ומשמעותו

זה התחיל במבט עוין של המלצרית. המסעדה ש"חובה" לבקר בה, "חשוב" להכיר אותה, ו"חסר לך שלא תאכל בה", (או כך לפחות הוסבר לי). מבט מלוכסן ותפריט חמקן שאותה מלצרית סירבה להשאיר בידיי. הסרווסריה קטלנה נחשבת לממלכת הטאפסים האולטימטיבית של בירת המאכל הלאומי של קטלוניה. התור המשתרך מחוץ למסעדה בהחלט מצדיק את השם המיתולוגי שיצא למסעדה. אבל האם גם האוכל מצדיק את ההמולה? לא בטוח.

קבלת הפנים לא הייתה לבבית במיוחד. המסעדה שמריצה בסרט נע תיירים (ומעט מקומיים ביום חגם), אינה משאירה לך הרבה זמן להתלבט. "שבע מנות", הודיעה לי המלצרית כשהתלבטתי בקול רם. אולי היא שכחה שאלו טפאסים קטנטנים, ואולי עשיתי בכוונה, אבל לא עצרתי בשבעה. גם לא בעשרה. כדי ליישר את ההדורים מיד הזמנו קנקן גדול של סנגריה. כשהזמנו את השני, היא הבינה שאנחנו פה להישאר. כך גם יתר המסעדה. חשוב: כדאי להזמין את המנות לפני השתייה. כך תוכל להימנע מטעויות מביכות בהן אתה חושב שאתה מזמין אנטריקוט, ולמעשה אתה מקבל, איך לא, ארטישוק. יותר נכון, שיערות ארטישוק שמנוניות. לא מומלץ.

טפאסים הם מעדן וחשוב לבחור אותם בחוכמה. אפשר תמיד ללכת על הבטוח ולהזמין ברוסקטות עגבניות. בסרווסריה הן פשוט מצויינות. גם צלחת נקניקיות צ'וריסו ופלטת גבינות הן חובה. כך גם הקלאמרי המטוגנים, והקרוקטים- שם נרדף למאפים מטוגנים, מלאים בגבינה עוף או חזיר. שווה מאוד, אך מכביד. הדיונון היה מעט צמיגי בשבילנו (מישהו אמר לא טרי?), אז התמקדנו בתפוחי האדמה (פטאטס ברוואס), ובמנת אספרגוס עם פרמז'ן על הגריל. נחמד ביותר (וכן, מזמן עברנו את השבע). האמת, כשראינו את התור האינסופי שנערם בחוץ, רק רצינו להיאחז בכיסאות. אולי בגלל זה הזמנו את כל המנות? למרות שהיינו די שבעים, החלטנו ללכת על המתוקים. עוגת קרם גדולה טירמיסו, וקפה פורפאבור, היה בדיוק מה שהיינו צריכים. ומה שהיינו יכולים להשיג בכל מקום אחר.

המקום כולו מלא בשולחנות קטנים ובר עשיר ומנות מפתות יוצאות ללא הפסקה מהמטבח. הסרווסריה פתוחה משבע וחצי בבוקר ועד אחת וחצי בלילה אבל אם תיכננתם ארוחת ערב כדאי להגיע מוקדם, בסביבות השעה 19:00, אחרת צפויה לכם המתנה ארוכה במיוחד.

קשה להגיד שהמנות מצדיקות את השם האגדי שנוצר למקום, אבל האווירה מפצה והסנגריה מעולה. לטעמנו אין תחליף למסעדת טפאסים קטנה ואינטימית, אבל אם אתם כבר כאן, חשוב שתבואו עם סבלנות וראש פתוח לנסות דברים חדשים. לכו תדעו, אולי אפילו ארטישוק יהיה לכם טעים. ועוד טיפ לסיום: בבר טפאסים, שבו על הבר. תראו הרבה מכל דבר, תטעמו מעט ממה שאפשר, ואל תתנו לאף אחד לגנוב לכם את התפריט.

Cerveseria Catalana. רחוב מיורקה (Mallorca) 236 ברצלונה. טלפון:93 216 03 68 תקציב: 25 יורו לבן אדם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully