וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאי תות שדה מרמת השרון

רותם דרוב

31.5.2009 / 15:06

הגאווה של רמת השרון, בית הקפה "רביבה וסיליה" פותח בקרוב סניף ברחוב הארבעה בתל אביב. וספר הבישול של המקום עושה חיל בתחרות בפריז

חודש יולי עומד להיות מאוד מיוחד עבור "רביבה וסיליה". בתחילת החודש ישתתף ספר המתכונים שהוציאה רביבה אפל יחד עם הקונדיטור הראשי שי מונטג בתחרות "גורמאנד" התחרות העולמית לספרי בישול בפריז ובסוף החודש יפתח הסניף התל אביבי של בית הקפה ברחוב הארבעה. כן כן, אחרי 20 שנה זה סוף סוף קורה, הבנות הכי שוות של רמת השרון מגיעות לתל אביב.

"אחרי מאבק בנוגע לרישיונות החלטנו להעביר את הקונדיטוריה מרמת השרון לתל אביב", אומר מונטג. המסעדה בעצם תישאר ללא שינוי, אבל הקונדיטוריה תעבור מפה לרחוב הארבעה בתל אביב, ותהיה כמובן יותר מרווחות ונוחה". הסניף החדש, לדברי מונטג, יהיה בנו הקטן והממזרי של המוסד הוותיק: "זאת לא תהיה מסעדה כמו ברמת השרון, בחזית ימכרו את שלל מוצרי הקונדיטוריה המפוארים שלנו, את העוגות הבחושות, המקרונים, עוגות הוויטרינה ואת השוקולדים שלנו, ויהיו גם כמה שולחנות לשתות קפה, וזהו בעצם" הוא מסכם.

מלבד ההתרגשות בפתיחת סניף חדש אחרי 21 שנה, מונטג ואפל מתרגשים לקראת הגמר של תחרות ספרי הבישול: "רצינו לחגוג 20 שנה למקום בצורה נאותה עם ספר מתכונים שקהל הלקוחות שלנו יוכל ליהנות ממנו. בספר השתתפו המון חברים: הצלמים, המשתתפים בו וגם הדמויות בצילומים, הם כולם חברים מהמקום, למרות התחושה החברית לא עשינו הנחות, כל העיצוב והצילומים מוקפדים לחלוטין, אני ורביבה בילינו שלוש יממות בבית הדפוס כשהספר הודפס עד שבעל בית הדפוס השתגע לגמרי, כל פסיק וכל עמוד עבר תחת ידינו".

חברה של השניים שמתגוררת בשוודיה וקיבלה את הספר במתנה גילתה להם על ה"Gourmand" תחרות ספרי הבישול העולמית וייעצה להם לשלוח לתחרות עותק. "שלחנו עותק לתחרות שמקבלת אלפי ספרים מכל העולם בשפת המקור ומתייחסת יותר לעיצוב ולרוח הספר ופחות למתכונים עצמם, כי הרי הם כתובים בעברית, אבל גם אני כחובב ספרי בישול, כשנופל לידי ספר ליד, אפילו אם הוא כתוב לא בשפה שאני מכיר, אני יכול לדעת אם הוא איכותי או לא". הרמז הראשון להצלחה בתחרות הגיעה לאחר חודשיים "הגיע אלינו מייל שלא התייחסנו אליו כל כך, שם הודיעו לנו שמהאזור שלנו בקטגוריית הקינוחים עברנו שלב, משכנו בכתפיים והמשכנו הלאה, מי עוד שלח ספר קינוחים מהאזור? המצרים? הסורים?, חשבנו לעצמינו שזה לא ביג דיל" אבל דילוג השלבים המשיך והמשיך עד שב"רביבה וסיליה" קיבלו מייל נוסף: "פתאום קיבלנו מייל שעלינו לגמר ואנחנו הולכים להתמודד בקטגוריית הקינוחים מול עוד שני ספרים, אחד מארגנטינה והשני מספרד של האחים אדריאה, הבעלים של המסעדה המפורסמת אל-בולי שנחשבת למוסד קולינרי עצום. אדריאה נחשבים לאלו שהמציאו בעצם את הבישול המולקולרי ועל הספר שלהם עבדו טובי הצלמים בספרד, לא האמנו למראה עיננו וגם אין לנו ציפיות גדולות מהגמר, תחשוב שהיו שולחים אותך לשחק כדורסל אחד על אחד מול קובי ברייאנט מהלייקרס, איך היית מרגיש? לא היית מפתח ציפיות גבוהות?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully