וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוצפה ישראלית

דניאל רוגוב

15.6.2009 / 13:01

היין של יקב זאוברמן הוא היקר ביותר כשמדובר ביינות שיוצאים לראשונה לשוק. דניאל רוגוב מכנה אותו - מעניין

סוף סוף עשיתי זאת: טעמתי את Limited Edition 2005 של יקב זאוברמן. ומה הרבותא בכך? פשוט מאוד, היין הזה, שמתנאה בתג מחיר של 550 שקל לבקבוק עם יציאתו לשוק, הוא היין הישראלי היקר ביותר כשמדובר ביינות שיוצאים לראשונה לשוק, וככזה הוא ראוי למידה מסוימת של ציפייה ואפילו יראת כבוד.

במאמר מוסגר: בעברית, למלה חוצפה יש תמיד קונוטציות שליליות. ביידיש, לעומת זאת, המלה יכולה לשמש בהוראה חיובית ובהוראה שלילית. נראה שאין מחלוקת שמחיר היין הוא בבחינת חוצפה. אוהבי היין יחליטו אם הפעם זו קונוטציה חיובית או שלילית.

זאוברמן, 2005, Limited Edition

קברנה סוביניון המיוצר בשיטה שבה מייצרים את יין האמרונה באיטליה. תכולת האלכוהול שלו גבוהה, 15.4%, והתיישנותו בחביות עץ אלון במשך 22 חודשים ניכרת בנוכחות נדיבה של ארז מתוק ומתובל. מרקמו לעיס, ועולים בו ניחוחות וטעמים של פטל, דובדבנים מיובשים וריבת פטל שחור, הנתמכים בתה שחור וליקוריץ בגימור. נעדרת ממנו המרירות העמוקה האופיינית לאמרונה מסורתי, אך זהו בהחלט יין "מעניין". אפשר להשיגו רק ביקב. שתו מעכשיו עד 2015. 550 שקל. ציון: 90.

ובחזרה לשפיות

אפשר לדווח בשמחה שיקב תבור ממשיך לייצר יינות באיכות טובה ובמחירים משתלמים מאוד. היקב שנוסד ב-1999 וייצר בתחילה כ-20 אלף בקבוקים לשנה, מייצר עתה, בפיקוחו של היינן אריה נשר, כמיליון בקבוקים בכל שנה. 800 דונם של כרמים עומדים לשירותו מתוקף חוזים ארוכי טווח, כרמים נוספים מתוכננים, ועם הצטרפותו של אגרונום במשרה מלאה והרחבה של היקב הצפי לעתיד הוא שלושה עד שישה מיליון בקבוקים בשנה. לפני כמה שנים קנתה חברת IBBS, היצרנית המקומית של קוקה קולה, את יקב תבור, וב-2005 היא הגדילה את מניותיה ביקב ל-51%.

תבור, קברנה סוביניון, אדמה, טרה רוזה, 2007

יין ארומטי שצבעו נופך כהה מאוד, הנפתח בניחוחות של עץ מתובל וגרגרי יער. גופו מלא, והוא מפגין טאנינים שעדיין מוצקים וזקוקים לזמן כדי לשקוע; עם זאת כבר עכשיו נחשפים בו רמזים לדומדמניות אדומות, תבלינים וליקוריץ, וכן שמץ של עשבי תיבול שנקלו. במיטבו ב-2010-2014 ואולי יותר. 70 שקל. ציון: 90. כשר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

תבור, קברנה סוביניון, אדמה, בזלת, 2007

יין שצבעו נופך כהה הנוטה לארגמן, בעל גוף בינוני עד מלא, עשיר ועם טאנינים רכים. מורגשים רמזים לדומדמניות מיובשות, פטל שחור, מרווה ועשבי תיבול נוספים, ובגימור רמזים למינרלים ושוקולד כהה. במיטבו ב-2010-2015. 70 שקל. ציון: 90. כשר.

תבור, מרלו, אדמה, גיר, 2007

יין שהתבגר בעיקר בחביות אלון צרפתיות במשך 12 חודשים, צבעו נופך כהה עז, והוא נפתח בניחוח עשיר של מינרלים ופירות שחורים, ואז מסגיר טאנינים מוצקים אבל מלטפים במסגרת גוף בינוני עד מלא. בהיפתחו בכוס הוא חושף דומדמניות, שזיפים וליקוריץ, ומסתיים ברמז נדיב של אספרסו. נגיש ומהנה עכשיו, אבל במיטבו ב-2010-2014. 70 שקל. ציון: 90. כשר.

תבור, סוביניון בלאן, אדמה, גיר, 2008

יין מקסים ונמרץ, שלא התיישן בחביות אלון, צבעו קש זהוב בהיר, גופו בינוני, והוא ניחן בחומציות פריכה ומאזנת המדגישה ניחוחות וטעמים של מינרלים, אשכולית, ליים, אניס וקונכיות של צדפות. רמזים נאים לפרי הדר חמצמץ ולדשא מתמשכים לאורך זמן. שתו מעכשיו עד 2010. 67 שקל. ציון: 89. כשר.

תבור, מרלו, אדמה, בזלת, 2007

יין בצבע נופך כהה, בעל גוף בינוני עד מלא, עם אף מתוק המזכיר ריבת פטל, ובהמשך טעמים של שזיפים מתובלים, דובדבנים ופטל שחור הנתמכים יפה על ידי עץ ארז מתובל. בגימור עולים פירות וטאנינים. שתו מעכשיו עד 2012. 70 שקל. ציון: 89. כשר.

תבור, רוזה, אדמה, 2008

רוזה רענן, פריך ומלא חיים, שצבעו אודם הנוטה לדובדבן וגופו בינוני. ניחן בניחוחות וטעמים של טוטי-פרוטי (גלידת פירות) במובן החיובי ביותר של הביטוי, כולל תותים, פטל, דומדמניות אדומות ורמז מפתה של גומי לעיסה המגרה את החיך. רוזה כפי שרוזה צריך להיות. שתו עכשיו. 45 שקל. ציון: 89. כשר.

תבור, שרדונה, 2008

שרדונה רענן ונמרץ שלא עבר יישון בחביות אלון. צבעו זהוב בהיר וגופו בינוני, ומורגשת בו נוכחות של פרי הדר, מלון ואגסי אנז'ו על רקע פריך ומינרלי. מורכב דיו כדי לעורר עניין. שתו עכשיו או בשנה הקרובה. 45 שקל. ציון: 88. כשר.

תבור, קברנה סוביניון, 2007

יין בצבע נופך הנוטה לארגמן, עם טאנינים רכים המשתלבים יפה עם רמז קל של עץ ארז (היין התבגר במכלי פלדת אל-חלד עם לוחות אלון). עם פתיחתו עולה ניחוח מצודד של מנתה, המפנה את מקומה לניחוחות וטעמים של דומדמניות אדומות, גרגרי יער אדומים, וקליפת הדרים. הפגם היחיד ביין הוא עודף חומציות. שתו עכשיו. 50 שקל. ציון: 87. כשר.

תבור, מרלו, 2007

יין בצבע נופך הנוטה לארגמן, בעל גוף בינוני, עם רמזים לתבלינים עדינים ווניל שנוספו בשל התיישנותו במכלי פלדת אל-חלד עם לוחות עץ אלון. רך ועגול, היין מסגיר טאנינים רכים המשתלבים יפה, וניחוחות וטעמים של פטל ושוקולד חלב המתמשכים לאורך זמן. שתו עכשיו ובשנה הקרובה. 50 שקל. ציון: 87. כשר.

ויתקין, פטיט סירה, 2006

יין בצבע ארגמן כהה, בעל גוף בינוני עד מלא, עם רמזים נמרצים של תבלינים, פלפל לבן, טבק ועץ ארז, התומכים בנוכחות נדיבה של פטל שחור ואוכמניות. בגימור עולים טאנינים לעיסים לצד רמזים של אגוזי לוז ובקר צלוי. נגיש עכשיו, אבל במיטבו ב-2011-2014. אם שותים עכשיו רצוי להעבירו לדקנטר למשך שעה או יותר לפני המזיגה. 115 שקל. ציון: 91.

זאוברמן, מרלו, 2006, Special Edition

יין בעל גוף מלא, דחוס ומרוכז, עם תכולת אלכוהול נדיבה מאוד של 15.2% ונוכחות מורגשת של עץ ארז מתובל. יין כה דחוס, עד שהוא נפתח באטיות רבה מאוד גם לאחר העברתו לדקנטר, ובהמשך מפגין ניחוחות וטעמים של שזיפים, דומדמניות אדומות, מוקה, אניס ואספרסו. מתחיל ונגמר בטאנינים שריריים. עשוי היטב, אבל מתאים בעיקר למי שמעדיף ללעוס את היין שלו במקום לשתות אותו. שתו מעכשיו עד 2015. 215 שקל. ציון: 90.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully