וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המים ימזגו כשמפניה

רוני קדר

16.6.2009 / 14:48

לכבוד חגיגות השנתיים ל"צפרה" משיק אבי קונפורטי את ה-HAPPY WATER מי ברז מסוננים, טעימים וידידותיים לסביבה. המחיר, ידידותי פחות

הניו יורקים אימצו מזמן את טרנד המים המסוננים, אבל אצלנו כרגיל הדברים לוקחים יותר זמן. לכבוד יום הולדת שנתיים למסעדה השיקו ב'צפרה' מותג מים חדש: HAPPY WATER, מים שמחים. השף אבי קונפורט מסביר את השם: "זה מה שמסמל את 'צפרה', בעיקר כי היא מסעדה עם אג'נדה שמחה שקיימת בעולם שהוא קצת אפור".

טרנד הבריאות העולמי האיץ את צמיחת תעשיית המים המבוקבקים (מסוננים, או מינרלים) החל משנת 2000 על חשבון משקאות שנחשבים בריאים פחות. הביקוש למים צפוי לגדול בשנים הקרובות והנטיה בעולם המערבי היא לחזור למי ברז מטעמים אקולוגיים. הביקורת על תעשיית המים המבוקבקים מקורה באנרגיה הנצרכת למילוי ושינוע בקבוקי המים, בשימוש בבקבוקי פלסטיק ובניצול משאבי מים טבעיים באופן הפוגע במאזן האקולוגי.

איך זה עובד באמת

חזרה אלינו: בפיתוח HAPPY WATER של צפרה הושקעו מאות אלפי שקלים, מדובר למעשה במי ברז שעברו תהליך סינון והשבחה בהתהליך שפותח על ידי חברה ישראלית בשם AQUANITY,

בתהליך שמטרתו להחזיר את הויטמינים למים מתחילים בשלב הראשון בסינון כל "הלכלוכים" שבמים כמו כלור ועוד טפילי צינורות. השלב השני הוא הטיפול בטעם ובמרקם של המים באמצעים טכנולוגים (ולא חלילה בהתערבות כימיקלים) וזה מה שמעניק להם את ייחודם.

הבקבוקים, עוצבו במיוחד עבור צפרה על ידי חברה איטלקית, והם מזכירים הכלאה של בקבוקי אבסולוט עם אקווה נובה. מדובר בבקבוקים למחזור, ולא כמו בקבוקי זכוכית אחרים, יעברו שימושים נוספים במסעדה עד שיזרקו. מחיר ביצועי של כל בקבוק הוא כ- 120 שקלים.

- השקעתם המון כסף בבקבוק, ומישהו עלול עוד לקחת אותו הביתה. לא חבל?

קונפורטי תמים: "אף אחד לא יקח את זה הביתה. זה מעשה לא הגיוני ומי שכן, יחויב במחיר המלא של הבקבוק."

תבלינים כן ומים לא

למה חשבת להכניס לתפריט המסעדה מים שאינם מים מינרלים?
"אף אחד לא תכנן שנושא המים יעשה רעש. אמנם השקענו שני מיליון דולר בהקמה כדי שהמסעדה תהיה ירוקה, וכל הפריטים נבחרו עם נטיה ידידותית לסביבה, לדוגמא, הווקים שלנו הם קלים ומופחתים CO2 ובנוסף, הרעש שלהם מופחת. המים היו עוד נדבך טבעי לידידותיות. אני לא עוצר ועכשיו אנחנו שוקדים על הכנת מים מוגזים".

מה ההבדל בין שינוע מים לשינוע פרודוקטים אחרים?

"אני לא מנסה להיות יפה נפש. אבל אחרי שבעבר השתמשתי במים המיובאים מחברת 'אפולינריס', הרגשתי שאין צורך להשקיע כל כך הרבה כסף בייבוא או העברת מים ממקום למקום. זה בסך הכל מים. אבל אי אפשר להיות קיצוניים ובסופו של דבר, אתה מייבא מה שאתה צריך לייבא."

HAPPY WATER - במחיר 26 שקלים לבקבוק של ליטר, 13 שקלים לחצי ליטר.

חגיגות יום הולדת השנתיים של צפרה ימשכו 3 ימים בין התאריכים 18-20 ביוני ובהם יוצע תפריט מושקע ומעניין רק לימי החגיגה.

צפרה- רחוב יגאל אלון 96, תל אביב. 03-6240044

  • עוד באותו נושא:
  • מים
  • צפרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully