וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיכרון מהרפת

רותם דרוב

9.7.2009 / 19:30

נסו פעם לסטות מהרחוב הראשי בזכרון יעקב ולהגיע עד אחוזת זמרין. שם, במקום בו עמדה רפת, עומדת עכשיו מסעדת אדמה

רבים מהמבקרים בזכרון יעקב לא מפספסים את מדרחוב דרך היין ברחוב המייסדים ההומה בשבתות ולרוב מדלגים על החלק העתיק יותר של המושבה. אבל אם תציבו שם מסעדה, בעצם נתתם עוד סיבה להמשיך לטייל אל עבר גבעת זמרין.

מסעדת אדמה - בקתה קולינרית, נפתחה לפני כחודש וחצי במבנה לשימור בן 100 שנה שהיה במקור רפת. הביסטרו המקומי נפתח על ידי הזוג דגנית ורפי אזולאי, שני עובדי היי-טק לשעבר, תושבי זיכרון שמאסו במשרדים ופנו להגשים את חלומם. לרפי, שאביו היה שף במלון המלך שלמה באילת היתה זו בעצם חזרה למקורות: "חיידק המסעדנות שכן בי מאז שהייתי ילד, ולא עזב מעולם. תמיד רציתי לפתוח מקום משלי, אבל החיים הובילו אותי לדרכים אחרות. עכשיו, שהילדים גדלו וכל הנסיבות התאימו התחלנו לעבוד על פרויקט הקמת המסעדה".

כשרפי מדבר על הפרויקט, הוא מתכוון לעובדה שעד לפני שנה עמדה במקום רפת מפורקת בלי קירות וגג. אזולאי החליט שזהו המקום בו יקים את חלומו, אסף את היועץ הקולינרי אייל זיו ואת השף אודי אסרף ממסעדת יאמקה, והתחיל לשפץ.

כיאה לזכרון יעקב, משופעת האמנים, את שמלות המעטפת למלצריות עיצבו מעצבות מקומיות, ואת הלחם הטרי והפריך מביאים ממאפיית "לחם מקסים" של קיריל ברגינסקי השכנה.
בתפריט הביסטרו אפשר לטעום סביצ'ה דג ים עם עשבי תיבול ויוגורט תמורת 38 שקלים או קונפי שוק אווז ברוטב טריפל-סק תפוזים מלווה עם קוסקוס ב-61 שקלים, ולקינוח תוכלו לדגום סופלה שוקולד מלווה בגרניטת ענבים קפואים ב-32 שקלים.

על כל השיק הכללי אחראית הבת של דגנית ורפי, מאיה שהרכיבה גם תפריט יין עשיר המכיל בקבוקים כמו סומק בקעת הנדיב מאזור זיכרון ב-29 שקלים לכוס ו-116 שקלים לבקבוק. מאזור הגליל אפשר למצוא צ'ילג vivo קברנה 2006 ב-143 שקלים לבקבוק, או סירה של שאטו גולן תמורת 39 שקלים לכוס ו-145 שקלים לבקבוק.

מסעדת אדמה - מעלה הראשונים 8, זיכרון יעקב. טלפון 04-6293183

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully