וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרג'נו לכם

עירא רוזן

16.7.2009 / 18:17

אוכל טעים וביתי וגם שירות אדיב ולא מעיק. לעובדים ועוברים בשוק הפשפשים מוצעת עיסקית במסעדת פרג'י

במסעדת פרג'י ביפו אפשר לאכול ארוחה עסקית בכל שעה ובכל יום. מחירן של כל המנות בתפריט כמעט זהה, וארוחה שם היא, ללא ספק, אחת המשתלמות ביפו רבתי.

פרג'י היא מסעדה משפחתית, שנפתחה ב-1956 ועברה מאז גלגולים רבים. אבי המשפחה עלה לישראל מטריפולי שבלוב, ופתח מסעדת פועלים קטנה שבה בישל את התבשילים הצפון אפריקאיים על פתיליות. בנו, דודו, ממשיך את המסורת ומבשל עם אשתו את אותם התבשילים גם כיום. בשנים האחרונות פעלה המסעדה בחלל קטן בכיכר השעון, וכשהחלו לשפץ את הסביבה עלו מחירי השכירות ופרג'י נאלצה לעבור. בתחילת השנה היא נפתחה מחדש ברחוב בן יאיר שבשוק הפשפשים.

התיישבנו במסעדה הקטנה בשעת צהריים. בהתחלה היינו כמעט לבד, אך מהר מאוד התיישבו לצדנו עובדים ובעלי עסקים מהאזור וסועדים שהגיעו במיוחד כדי לאכול אצל דודו או לקחת אוכל מוכן הביתה. בתו הגישה לשולחן לחם טרי, טחינה, חמוצים וצ'ירשי -סלט חמצמץ ופיקנטי של דלעת ותפוח אדמה - שאפשר למרוח על הלחם או לתבל אתו את המנה העיקרית, וליהנות מהטעמים החדשים שנוספים לתבשיל רווי הטעם בפני עצמו.

הזמנו קוסקוס עם מפרום ומנת חריימה. המנות הגיעו תוך דקות מהמטבח הקטן, שמופרד חלקית מחלל המסעדה, והיו טעימות מאוד. גרגרי הסולת של הקוסקוס היו דקים, עדינים ורכים, עליהם נחו ירקות מבושלים ממרק הקוסקוס (מרק עוף עם הרבה דלעת, גזר וגרגרי חומוס) ומעליהם שני מפרומים - פרוסות עבות של תפוח אדמה חתוכות באמצען וממולאות בשר מתובל היטב עם מעט קינמון. המפרום טוגן קלות לפני שבושל בישול ארוך ברוטב אדום והיה שחום ונימוח.

החריימה, פרוסה מכובדת של פלמידה לבנה (סוג הדג משתנה לפי מבחר הדגה היומי), הוגשה בשלולית רוטב אדום כהה לצד קוסקוס שביקשנו במיוחד כדי שיספוג חלק מהרוטב. הדג המוצק והבשרני התבשל ברוטב החריף שעשוי מעגבניות ומפלפל צ'ומה (ממרח מפלפלים חריפים, שום, תבלינים ושמן) ותובל גם בקימל טחון שמשלים את הטעם הייחודי של התבשיל. סחטנו פנימה מעט לימון טרי, ותוך כמה דקות נותרה הצלחת ריקה ומבהיקה בלובנה. שילמנו 74 שקל כולל שתייה ולא כולל שירות.

השירות בפרג'י נעים ולא פורמלי, אבל גם לא מתנחמד יתר על המידה. המסעדה לא מתאימה לפגישות רשמיות, אך מצוינת למי שעובד, גר או עובר באזור. שוק הפשפשים הוא סיבה נוספת לאכול שם: אחרי הארוחה אפשר לצאת לשוטט בסמטאות היפות וברחובות שהעירייה סוף סוף משקיעה בשיפוצם.

חשבון, בבקשה

ההצעה: מנה עיקרית, סלטים, לחם ושתייה קלה ב-37 שקל

טוב לביזנס: מקום נעים וזול לפגישות לא פורמליות

בשולחנות הסמוכים: עובדים ובעלי עסקים מהאזור לצד מבקרים בשוק הפשפשים

יתרון יחסי: אוכל מצוין במחיר מצחיק, בסביבה שתשבור את שגרת המשרד

מישהו מטפל בך: בני משפחת פרג'י, שמציעים שירות נעים וקשוב

פרג'י, פנחס בן יאיר 8, יפו. טל': 03-5188052. העסקית מוגשת מדי יום, במשך כל היום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully